Gå til innhold

Hotel Cæsar

Fremhevede innlegg

Gjest Naturelle
Skrevet

Hei,

Stedatter var hos oss i helga, og fløy omtrent i flint når vi nekta henne å se Hotel Cæsar.

Vi fikk bekreftet fra mor at dette var noe de to kosa seg med hver dag.

Vi har merket oss at hun reagerer veldig, hvis vi tar 1 glass rødvin på lørdagskvelden.

Da snakker vi om 1 glass til maten, en og annen lørdag.

Lurer på om hun ikke klarer å skille mellom tv-serien og virkelighet, da hun er veldig "var" på om vi blir fulle. (noe som er helt uaktuelt for oss med barn i huset)

Har fått med meg at det er endel alkohol i tv-serien nå, og det kan være en grunn til at hun reagerer så sterkt.

Er det normalt at 8-åringer ser Hotel Cæsar?

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Hvorfor ser du sammenheng mellom Hotel Cæsar og alkohol? Fulle folk kan man se overalt, både i virkeligheten og på tv.

Men jeg er enig i at Hotel Cæsar ikke passer for barn.

Skrevet

Jeg følger med hotel cæsar selv ( men uten barn tilstede..) Og, ja, det har vært mye alkohol i serien i det siste. Det kan godt være grunnen til at hun reagerer på at dere drikker. jeg synes ikke 8- åringer bør se den serien. J

Til Violetta: jeg synes ( og håper) at barn bør slippe å se fulle folk overalt. Både på tv og i virkeligheten..

Gjest Violetta
Skrevet
Jeg følger med hotel cæsar selv ( men uten barn tilstede..) Og, ja, det har vært mye alkohol i serien i det siste. Det kan godt være grunnen til at hun reagerer på at dere drikker.  jeg synes ikke 8- åringer bør se den serien. J

Til Violetta: jeg synes ( og håper) at barn bør slippe å se fulle folk overalt. Både på tv og i virkeligheten..

Var nok litt snar til å svare. :sjenert: Mente ikke helt over alt, men det er mange fjernsynsprogrammer der man drikker alkohol og blir påvirket av det. Man treffer også av og til en "fullemann" (som vi kalte det i Bergen da jeg var liten) i byen.

Off, ser hva jeg skrev nå, og skjønner at det nok gir helt feil inntrykk. Sånn går det når man bare skal sveive innom KG midt i middagslagingen... :rodme:

Gjest Gjestelisa
Skrevet

Reklamerer ikke tv2 mye nå for at det skal komme en episode med gruppesex?

Jeg er ikke for at barn skal se voksen-tv :forvirret:

Skrevet

Jeg synes ikke at Hotel Cæsar passer for åtteåringer, nei.

De får jo et helt forvridd syn på virkeligheten, da de ikke har samme evne til å skille nettopp fantasi fra virkelighet som voksne har.

Synes egentlig det er tåpelig av tv2 å sende serien så tidlig på kvelden. Det er jo et "voksenprogram". :forvirret:

Skrevet

Tror dessverre det er en del åtteåringer som får se Cæsar, men jeg ville aldri latt min få se det. Ikke skjønner jeg hva slags interesse en åtteåring skulle ha av Cæsar heller.

Kanskje det bare er kosen med å sitte ned sammen med mamma og se på TV, hva vet jeg...

Skrevet
Hei,

Stedatter var hos oss i helga, og fløy omtrent i flint når vi nekta henne å se Hotel Cæsar.

Vi fikk bekreftet fra mor at dette var noe de to kosa seg med hver dag.

Vi har merket oss at hun reagerer veldig, hvis vi tar 1 glass rødvin på lørdagskvelden.

Da snakker vi om 1 glass til maten, en og annen lørdag.

Lurer på om hun ikke klarer å skille mellom tv-serien og virkelighet, da hun er veldig "var" på om vi blir fulle. (noe som er helt uaktuelt for oss med barn i huset)

Har fått med meg at det er endel alkohol i tv-serien nå, og det kan være en grunn til at hun reagerer så sterkt.

Er det normalt at 8-åringer ser Hotel Cæsar?

Ser ingen grunn til at en 8åring skal se denne serien. Nå er det jo venninesex som er in der. Hva tenker unger om det? En forherligelse over at to piker har sex, gjerne med en mann i sengen også.

ja, det er mye fyll der for tiden. De har det vist j moro med alkohol innabords. Må man være full for å ha det gøy+

nei,jeg nekter både 8 og tiåring å se denne serien.

Det er noe som heter avknapp på tv. eller man kan ha en annen kanal på.

Skrevet

Jeg kan heller ikke fatte og begripe hvordan en kan la en åtteåring se Hotell Cæsar. Klart at dette kan gjøre barnet usikker og engstelig i forhold til alkohol! Skuespillerene i Hotell Cæsar er norske, "vanlige" mennesker, så det ikke rart om barn assosierer det som skjer der med virkeligheten.

Jeg syntes du skal fortelle jenta litt om at Hotell Cæsar er fiksjon, selv om gir utrykk for at hun forstår det. Forklare henne litt om dette vs virkeligheten og at dette er eventyr på samme måte som tegneserier osv. Og holde fast ved at hun ikke får se det når hun er hos dere, da signaliserer dere at dette ikke er noe å se på, og utvikler kanskje en kritisk sans hos henne?

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg tilstår. Mine barn har sett Hotel Cæsar. Men det er klart at det ikke er noe program for åtteåringer, og særlig ikke nå for tiden.

Skrevet

Mine jenter er 12, 10 og 7 og får ikke se hotell cæsar. Og jeg er den teiteste, dummeste og mest idiotiske moren i hele norge i følge de :)

Gjest Violetta
Skrevet
Mine jenter er 12, 10 og 7 og får ikke se hotell cæsar. Og jeg er den teiteste, dummeste og mest idiotiske moren i hele norge i følge de :)

Men der tar de feil, for det er meg har jeg fått beskjed om... :ler:

Skrevet

Tror ikke min 8-åring vet hva hotell Cæsar er for noe.

Men man merker fort forskjell på hvordan barn ser på ting på tv`n. Noen tror alt som skjer på tv er sant, mens andre skjønner med en gang at tv er tv, og virkelighet er virkelighet.

Slik sett har jeg større problemer med nyhetene. De kan være både sanne og fæle samtidig.

Heldigvis finnes det en av-knapp på alle tv`er. Og det er jo ikke mer kritikkverdig at hotell Cæsar går så tidlig, enn at det sendes nyheter enda tidligere.....synes nå jeg da.

Skrevet

Min 10åring får ikke lov å se på cæsar, selv om "hele" klassen har gjort det et par år allerede. men det hender at det glipper litt her, for det sendes jo på et altfor tidlig tidspunkt!!! Med flere barn er det ikke alltid man kan være overalt på en gang.

At det glapp en gang fikk vi tydelig demonstrert da 6åringen plutselig sa:

- mamma, jeg har aldri hatt 37 i dusjen.

*spørrende mamma*

- mamma, jeg har aldri hatt 37 i dusjen, men de jentene på tv har vært sex i dusjen!

:ler:

Skrevet

Min 11-åring får ikke se det av den enkle grunn at det er et voksenprogram, ikke et barneprogram. Jeg følger ikke med på det selv heller, syns hele serien er elendig.

Skrevet (endret)

Ungene ser det foreldrene ser på dersom det er før leggetid. For mange er Cæcar bare noe de MÅÅ se på, og da følger barna, og noen blir hekta.

For barn og psyk. utvikl. hemmede er dette programmet helt topp. Det er jo på Norsk..!

Jeg kan ikke uttale meg om det er galt, har kun sett et par episoder på jobb, og det var i fjor. Men selv klarer jeg ikke å slå av (eller ta meg av barna) under "The Apprentice" og tidligere under ekstrem forvandling. DA satt min 8-åring helt oppslukt. (Det har litt med egoisme å gjøre) Det er rart..., vanligvis er hun opptatt med andre ting. Men akkurat ved mine favorittprogram, så setter hun seg inntil meg og vil vite hva det handler om. Hun senser det med en gang, og skal liksom kose seg med meg.. :klem1:

(litt irriterende og av og til..) :forvirret:

Endret av Rakel
Skrevet

min stesønn ser også alt som er av voksenprogram, deriblant hotell c. han er 7 nå, men har da sett det et par år alt. her nekter vi han det, og her må han legge seg ca kl 20 også. han har også sett alle star wars filmene, og har dem selv. dette syntes jeg også er feil. men så er jeg vel den strengeste stemoren av alle også da........

Gjest porselen
Skrevet

Min datter på 8 vil gjerne se på Hotel Cæcar men dengang ei sier den grimme moder da. Og heldigvis er hun en jente som liker å være ute og leke eller å leke inne på rommet sitt, så tv er ikke det hun etterspør mest og derfor glemmer hun også når Hotel Cæcar går. Det gjør det såklart veldig mye lettere at ikke engang den grimme moder liker å se programmet.

Når det gjelder barn og alkohol så liker heller ikke mine yngste barn at jeg tar meg et glass vin i helgen, da får jeg en forelesning om hvor farlig dette er. Dette er noe de fleste barn kommer til å si fra om på et eller annet tidspunkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...