AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Jeg har blitt betatt av en mann som jeg har kontor ved én dag i uken (vi er begge privatpraktiserende og jobber ved andre arbeidsplasser utenom), men vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å vise interesse. I og med at det kun er én dag i uken der vi begge er på denne jobben og opptatte med hver våre avtaler uten felles møtepunkter (ingen felles lunsj osv da dette er kveldstid) så har jeg ikke hatt muligheten til å prate så mye med ham. Jeg har prøvd å slå av en prat de få gangene jeg ser ham i gangen, og har også lyst til å gå inn på hans kontor når døren står på gløtt, men begynner å gå tom for unnskyldninger til å prate med ham, og vi er heller ikke helt der at jeg bare kan gå inn og slå meg ned og spørre om hvordan uken hans har vært. Ikke vet jeg om han er singel heller, men har prøvd å fiske litt (feks hvem feiret han 17.mai med osv), men lite napp å få. Vet bare at han ikke har kone og barn. Det er forresten ca 10 år mellom oss. Vet ikke om det kanskje kan være et hinder for ham. Det jeg har merket på de få samtalene vi har hatt sammen er at han holder blikkontakt gjennom hele samtalen. Sånn skikkelig blikkontakt, nesten så han ikke blunker 😆 og jeg tror ikke det er jeg som legger for mye i blikkontakten. Utenom det tar han lite initiativ til samtale, men det kan kanskje være pga frykt for metoo-greier da han er en eldre kar? Har noen noe tips til hvordan jeg skal gå frem for at han skal skjønne at jeg er interessert, eller hvordan finne ut om han er singel? Blir så kleint å spørre ham direkte om det eller å spørre med ut på vin hvis han avviser meg... Anonymkode: a66d7...270
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Går dere fra jobb samtidig om kvelden? Du kan jo foreslå å slå følge ut, så får dere litt tid til å prate sammen? Ooog hvis du er superheldig, en invitasjon hjem på spontan middag? Anonymkode: 01b58...f5c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 He’s just not that into you. Her dikter du fælt, TS. Du finner alle unnskyldninger du kan for å prate med ham - og når han ikke gjør det samme, tror du at det er pga metoo. At han ser på deg når du prater med ham, tolker du som at han er veeldig interessert. Hjelpes. Anonymkode: d9092...192 1
Gjest ABM Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har blitt betatt av en mann som jeg har kontor ved én dag i uken (vi er begge privatpraktiserende og jobber ved andre arbeidsplasser utenom), men vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å vise interesse. I og med at det kun er én dag i uken der vi begge er på denne jobben og opptatte med hver våre avtaler uten felles møtepunkter (ingen felles lunsj osv da dette er kveldstid) så har jeg ikke hatt muligheten til å prate så mye med ham. Jeg har prøvd å slå av en prat de få gangene jeg ser ham i gangen, og har også lyst til å gå inn på hans kontor når døren står på gløtt, men begynner å gå tom for unnskyldninger til å prate med ham, og vi er heller ikke helt der at jeg bare kan gå inn og slå meg ned og spørre om hvordan uken hans har vært. Ikke vet jeg om han er singel heller, men har prøvd å fiske litt (feks hvem feiret han 17.mai med osv), men lite napp å få. Vet bare at han ikke har kone og barn. Det er forresten ca 10 år mellom oss. Vet ikke om det kanskje kan være et hinder for ham. Det jeg har merket på de få samtalene vi har hatt sammen er at han holder blikkontakt gjennom hele samtalen. Sånn skikkelig blikkontakt, nesten så han ikke blunker 😆 og jeg tror ikke det er jeg som legger for mye i blikkontakten. Utenom det tar han lite initiativ til samtale, men det kan kanskje være pga frykt for metoo-greier da han er en eldre kar? Har noen noe tips til hvordan jeg skal gå frem for at han skal skjønne at jeg er interessert, eller hvordan finne ut om han er singel? Blir så kleint å spørre ham direkte om det eller å spørre med ut på vin hvis han avviser meg... Anonymkode: a66d7...270 Så lenge du vet han ikke har kone og barn kan du jo ikke bomme så mye. Spør ham om han har tid til en kopp kaffe etter jobben neste gang dere jobber sammen? Det verste som kan skje er at han avslår fordi han skal spise middag med samboeren ..So what:) Den som intet våger vinner som kjent heller ingenting
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 Litt kleint må du venne deg til her i livet. Direkte kommunikasjon tar deg så mye raskere fram i prosessen, og du slipper at utfallet blir forkludret av misforståelser. M50 Anonymkode: 791d6...0e3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 Prøv å snu det rundt: Hva skulle HAN gjort for å vise interesse? Anonymkode: 19b92...274
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 23.54): Går dere fra jobb samtidig om kvelden? Du kan jo foreslå å slå følge ut, så får dere litt tid til å prate sammen? Ooog hvis du er superheldig, en invitasjon hjem på spontan middag? Anonymkode: 01b58...f5c Godt forslag, men har prøvd det, og idet vi går ut skal vi i forskjellige retninger 😔 AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 7.25): He’s just not that into you. Her dikter du fælt, TS. Du finner alle unnskyldninger du kan for å prate med ham - og når han ikke gjør det samme, tror du at det er pga metoo. At han ser på deg når du prater med ham, tolker du som at han er veeldig interessert. Hjelpes. Anonymkode: d9092...192 Det kan hende jeg innbiller meg at han er tilbakeholden pga metoo, men jeg ser for meg at de fleste menn tenker det ikke er innafor å prøve seg på en 10 år yngre kvinnelig kollega? ABM skrev (På 20.5.2021 den 7.35): Så lenge du vet han ikke har kone og barn kan du jo ikke bomme så mye. Spør ham om han har tid til en kopp kaffe etter jobben neste gang dere jobber sammen? Det verste som kan skje er at han avslår fordi han skal spise middag med samboeren ..So what:) Den som intet våger vinner som kjent heller ingenting Ja... godt poeng:) AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 7.36): Litt kleint må du venne deg til her i livet. Direkte kommunikasjon tar deg så mye raskere fram i prosessen, og du slipper at utfallet blir forkludret av misforståelser. M50 Anonymkode: 791d6...0e3 Enig der. Jeg pleier som regel å være direkte og tydelig når det er noe jeg vil ha, men blir plutselig litt vanskelig når det er snakk om en eldre kollega... 😅 AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 12.49): Prøv å snu det rundt: Hva skulle HAN gjort for å vise interesse? Anonymkode: 19b92...274 Ja, der spør du godt - skulle selvfølgelig ønske at han tok initiativ til samtaler... men han virker som en som kun er på jobb for å jobbe. Anonymkode: a66d7...270
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #8 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det kan hende jeg innbiller meg at han er tilbakeholden pga metoo, men jeg ser for meg at de fleste menn tenker det ikke er innafor å prøve seg på en 10 år yngre kvinnelig kollega? Anonymkode: a66d7...270 Vet ikke helt. Jeg har flere mannlige kollegaer på oppmot 15-20 år eldre enn meg selv som gir meg masse oppmerksomhet, de både tar initiativ til faglige diskusjoner og mer personlige samtaler. De har ikke prøvd seg riktignok, men så har jeg også samboer og barn. Jeg kan faktisk ikke se hvorfor metoo skulle være en grunn til at din «kollega» knapt tar initiativ til å prate med deg. Da heller jeg mer mot at du har fått det for deg at eldre menn automatisk er interessert i alle yngre kvinner. Og det er jo helt feil. Mange menn liker å date yngre kvinner. Men det betyr ikke at enhver ti år yngre kvinne er attraktiv for enhver mann. Anonymkode: d9092...192
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå