Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ferdig utdannet i fjor og begynte i ny jobb ganske raskt. Nå har det straks gått 1 år i den jobben. Den gang tenkte jeg ikke så mye på beliggenheten. Jeg trives veldig godt, men merker godt nå at reiseveien begynner å bli slitsom + dyrt med bompenger. Jeg har tenkt tanken på å søke på andre jobber innen tilsvarende felt med kortere/billigere reisevei. Men så er jeg redd for at arbeidsgiver vil se det som negativt at jeg slutter etter så kort tid?? 

Anonymkode: 2bcfd...aeb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om arbeidsgiver når du ikke skal jobbe der lenger? Du har ansvar for at du har det bra. Om reiseveien plager deg så mye at du ser det best å bytte jobb, så bytter du jobb. Bare å starte søknadsprosessen. 

Du blir fort erstattet der du jobber nå. Du blir fort glemt. For å si det sånn. 

Anonymkode: 46d0d...bcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva du jobber som. Som lege hadde ingen løftet et øyenbryn. Der er et år i første jobb ganske normalt. Får uansett sjelden mer enn vikariater på 3-6 mnd.

Anonymkode: adcb8...76d

AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid kjipt når folk slutter etter så kort tid, men dette må du jo kjenne på selv og det spiller liten rolle hva arbeidsgiver mener. Du kan få spørsmål om det på intervju, men det er jo enkelt for deg å svare på siden det "kun" er reiseveien som er utfordringen. 

Anonymkode: fe388...fb2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skiftet jobb etter litt over 1 år i min første jobb. Det gikk helt fint. Arbeidsgiver sa at de har forståelse for og nesten forventer at nyutdannede ikke blir så lenge i sin første jobb. De hadde jo håpt på at jeg ville bli lenger, men sånn er det. 
Ikke føl at du skylder arbeidsgiver å bli. Det er ditt liv.

Anonymkode: 6c8ca...cc5

Skrevet

Jeg skifter etter 10 mnd. Var ganske klar ovenfor meg selv da jeg fikk jobben at jeg ikke kom til å bli der lenge. Har søkt jobber en stund, men har nå bestemt meg for å studere istedet. 

Mistet jobben i fjor pga korona, fikk denne jobben og var fornøyd med å bare ha en jobb. Ble permittert for andre gang tidligere i år og så på det som en mulighet for å finne en ny vei. 

Fått god støtte av sjefen, tiltross for at jeg slutter om ikke så lenge (starten av ferien 🙈). 

At man vil bytte pga reisevei er jo forståelig!! 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok helt forståelig av arbeidsgiver. Jeg søkte ny jobb etter bare 3 måneder, så jobbet jeg til sammen i 5 måneder før jeg sluttet. Jobben var en trainee stilling i ett år så synes ikke det gjorde noe. 

Anonymkode: 15148...685

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som bryr seg om du skifter jobb etter 1 år i den første jobben din.

Anonymkode: 657d6...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...