AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Jeg har arvet penger omlag 1 mill+ at jeg kan låne opp på dette. Jeg ønsker å investere dette i eiendom. Jeg har ikke peiling på , eiendomsinvesteringer. Vet bare at det skal være langvarig. Hva er smart å gjøre? Kjøpe byleilighet for kollektiv? Kjøpe bynær tomannsbolig ? Kjøpe bynær leilighet m to soverom? Noen som har peiling/innspill? Anonymkode: e8d74...ca2
Knirke Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Det kommer an på hvor mye arbeid du vil legge i det. Et kollektiv har høy slitasje, mye gjennomtrekk av folk og er omtrent en heltidsjobb å administrere. En leilighet krever mindre vedlikehold enn en tomannsbolig, etc. Husk at du må skatte av inntektene dersom du ikke bor i huset selv. For å unngå dette kan du kjøpe enebolig med utleieenhet, og bo i den største delen selv.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Hvis man leier ut en eiendom - ja, man må skatte, men skatt er på 22% og det er etter alle utgifter man kan trekke for vedlikeholde. Jeg vil altså bare påpeke, at beskatning av leieutgifter er veldig lave, sånn sammenliknet med "vanlig" inntektsskatt. Som hos meg er f.eks på 33%, og ikke får jeg trekt noe på min egen vedlikhold. 😂 Anonymkode: af3dc...b1f
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvis man leier ut en eiendom - ja, man må skatte, men skatt er på 22% og det er etter alle utgifter man kan trekke for vedlikeholde. Jeg vil altså bare påpeke, at beskatning av leieutgifter er veldig lave, sånn sammenliknet med "vanlig" inntektsskatt. Som hos meg er f.eks på 33%, og ikke får jeg trekt noe på min egen vedlikhold. 😂 Anonymkode: af3dc...b1f Vi leier ut leilighet i bolig vi ikke bor i, og det er overhodet ingen krise med beskatningen, nei. Veldig deilig å slippe å ha andre i samme hus, vel verd den beskatningen altså. Anonymkode: c4962...e8f
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi leier ut leilighet i bolig vi ikke bor i, og det er overhodet ingen krise med beskatningen, nei. Veldig deilig å slippe å ha andre i samme hus, vel verd den beskatningen altså. Anonymkode: c4962...e8f Ja, absolutt, vi gjør selv det. Men det er faktisk noe som burde politisk endres, ingen vits med fordelaktig beskatning av utleie - det blir jo å belønne de som er allerede rikere. Men, det er nå en annen sak. Spesielt i Oslo-region. Anonymkode: af3dc...b1f 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, absolutt, vi gjør selv det. Men det er faktisk noe som burde politisk endres, ingen vits med fordelaktig beskatning av utleie - det blir jo å belønne de som er allerede rikere. Men, det er nå en annen sak. Spesielt i Oslo-region. Anonymkode: af3dc...b1f Jeg er helt enig. Lønnsbeskatningen er helt absurd i forhold til kapitalbeskatningen. Det skal lønne seg å være rik. Anonymkode: c4962...e8f 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 Bynært Kollektiv er som regel mest lønnsomt. Da leier man ut per rom, og det er dyrere enn å leie ut hele boligen. Litt mer jobb da. Anonymkode: aa927...4c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå