Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Når du drøfter utfordringer og muligheter med en sak i en akademisk oppgave, pleier du å drøfte utfordringene først deretter mulighetene /motsatte/  eller blander du de?

Jeg vet at det ikke har noe å si, men vil gjerne høre hvordan dere gjøre det. :)

 

Takk på forhånd 

 

Anonymkode: 079e0...efc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Problemer(+evnt positivt og negativt( først så mulige "løsninger" eller alternativer. 

Anonymkode: cff01...e02

  • Liker 1
Skrevet

Blander, fordeler litt på tematikk eller utdyping av forskningsspørsmål.

Skrevet

Kommer veldig an på, men stort sett ville hatt de under hver sin seksjon eller kapittel. En  med problemer/utfordringer, og en med løsninger. Drøfting kan man gjøre rundt hvert enkelt argument. 

Skrevet (endret)

Vær koherent (gjennomført!). Når du fremlegger drøftingen bør det gjøres på en ryddig og strukturert måte. Dersom du står ovenfor en stor drøfting kan det være nyttig med noen få setninger om hvordan drøftingsdelen vi gjennomføres i begynnelsen av deøftingsavsnittet. Dette er ryddig og "hjelper" sensor i hennes lesning av besvarelsen din. Tenk alltid at sensor er litt dum og at hun trenger å leies litt igjennom det du har skrevet. Hva du enn gjør bør du ihvertfall unngå usystematikk og kaotisk fremstilling.

Eksempel kan være: 

Drøfting 

i denne delen av besvarelsen vil jeg gjennomføre en diskusjon hvor jeg belyser konspetenes analytiske nytteverdi i forbindelse med X (for eksempel en dagsakutel situasjon). 

Så begynner du drøftingen... 

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...