AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Hei Når du drøfter utfordringer og muligheter med en sak i en akademisk oppgave, pleier du å drøfte utfordringene først deretter mulighetene /motsatte/ eller blander du de? Jeg vet at det ikke har noe å si, men vil gjerne høre hvordan dere gjøre det. Takk på forhånd Anonymkode: 079e0...efc
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Problemer(+evnt positivt og negativt( først så mulige "løsninger" eller alternativer. Anonymkode: cff01...e02 1
Eksplisitt Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Blander, fordeler litt på tematikk eller utdyping av forskningsspørsmål.
DaddyDom Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 Kommer veldig an på, men stort sett ville hatt de under hver sin seksjon eller kapittel. En med problemer/utfordringer, og en med løsninger. Drøfting kan man gjøre rundt hvert enkelt argument.
Den Sagnomsuste Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 (endret) Vær koherent (gjennomført!). Når du fremlegger drøftingen bør det gjøres på en ryddig og strukturert måte. Dersom du står ovenfor en stor drøfting kan det være nyttig med noen få setninger om hvordan drøftingsdelen vi gjennomføres i begynnelsen av deøftingsavsnittet. Dette er ryddig og "hjelper" sensor i hennes lesning av besvarelsen din. Tenk alltid at sensor er litt dum og at hun trenger å leies litt igjennom det du har skrevet. Hva du enn gjør bør du ihvertfall unngå usystematikk og kaotisk fremstilling. Eksempel kan være: Drøfting i denne delen av besvarelsen vil jeg gjennomføre en diskusjon hvor jeg belyser konspetenes analytiske nytteverdi i forbindelse med X (for eksempel en dagsakutel situasjon). Så begynner du drøftingen... Endret 20. mai 2021 av Den Sagnsomsuste 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå