AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Leieboerne skal flytte ut om 1,5 måned og vi har hatt mange visninger. Leiligheten er fin og har vært lett å leie ut før. Nå har alle takket nei til å leie/ ikke kontaktet oss etter visning. Fikk en melding idag fra en som hadde vært på visning. Hun skrev at vi ikke burde ha visninger før de som bor der hadde flytta ut. At det var umulig å «se» leiligheten gjennom alt rot, møkk og støv. Personen skrev at det ikke så ut som var vaska der i år (minst) og at det lå lag med hår osv på badet. Vi har ikke sjekka leiligheten for trodde folk klarte å rydde/vaske før annonserte visninger. Generelt er de shabby folk så burde jo kanskje sjekka.. dette kommer til å koste oss penger siden vi mister minst et par måneder med leieinntekt fordi vi må vente til de har flytta.. hva skal man gjøre? De hadde jo allerede fått beskjed om å ha det presentabelt før visningene.. Anonymkode: 53b9c...dc8
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Si at du kommer innom og ta en titt selv. Det er klart at det må være nogenlunde ryddig og rent i leiligheten når det er visninger. Anonymkode: dacf0...48a 32
bolla92 Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Det er nok ikke så mye å gjøre ned det dessverre. De har jo ikke gjort noe ulovlig, selv om de selvfølgelig burde rydda/vaska. Dere får bare se over ordentlig før neste visning 18
Gjest Blondie65 Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 Jeg hadde aldri - ALDRI - latt leieboer holde visningen uten at jeg var tilstede selv. Og i alle fall ikke en leieboer som du vet er shabby.
Traktor Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 Du kan tilby dem å betale for vask. Leietaker har dessverre ingen plikt til å vaske å rydde før visning. 28
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Leieboerne skal flytte ut om 1,5 måned og vi har hatt mange visninger. Leiligheten er fin og har vært lett å leie ut før. Nå har alle takket nei til å leie/ ikke kontaktet oss etter visning. Fikk en melding idag fra en som hadde vært på visning. Hun skrev at vi ikke burde ha visninger før de som bor der hadde flytta ut. At det var umulig å «se» leiligheten gjennom alt rot, møkk og støv. Personen skrev at det ikke så ut som var vaska der i år (minst) og at det lå lag med hår osv på badet. Vi har ikke sjekka leiligheten for trodde folk klarte å rydde/vaske før annonserte visninger. Generelt er de shabby folk så burde jo kanskje sjekka.. dette kommer til å koste oss penger siden vi mister minst et par måneder med leieinntekt fordi vi må vente til de har flytta.. hva skal man gjøre? De hadde jo allerede fått beskjed om å ha det presentabelt før visningene.. Anonymkode: 53b9c...dc8 Men har dere ikke vært tilstede under visning? Da jeg leide fikk huseier bare nøklene da det var visninger. Jeg dro på besøk. Ikke mitt ansvar å ha visning og huseeier ville selvsagt treffe de som kom Anonymkode: d2b7c...cd8 42
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #7 Skrevet 19. mai 2021 Hvem sto for visningen egentlig? Hvorfor var ikke dere der? Anonymkode: b08fc...e0a 26
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #8 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvem sto for visningen egentlig? Hvorfor var ikke dere der? Anonymkode: b08fc...e0a AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men har dere ikke vært tilstede under visning? Da jeg leide fikk huseier bare nøklene da det var visninger. Jeg dro på besøk. Ikke mitt ansvar å ha visning og huseeier ville selvsagt treffe de som kom Anonymkode: d2b7c...cd8 Jo stod bare i døra, så ok ut derifra. Men fikk jo ikke sett ordentlig, og var dessverre godtroende Anonymkode: 53b9c...dc8 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo stod bare i døra, så ok ut derifra. Men fikk jo ikke sett ordentlig, og var dessverre godtroende Anonymkode: 53b9c...dc8 Du sto i døra?? Du gadd ikke gå inn og vise dem rundt? Troller du litt nå Anonymkode: d2b7c...cd8 59
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #10 Skrevet 19. mai 2021 Hvorfor i all verden så du ikke over leiligheten før visningene? Anonymkode: 9fe4f...a4d 13
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #11 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor i all verden så du ikke over leiligheten før visningene? Anonymkode: 9fe4f...a4d Føler det er litt «pushy» for de som bor der? Man tror jo liksom at folk har det ok da.. Anonymkode: 53b9c...dc8 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #12 Skrevet 20. mai 2021 Tenker det er en del av å leie ut. De er pliktet til å ikke skade leiligheten og rengjøre til utflytting. Jeg hadde heller samlet visningene til de hadde flyttet, og heller mistet leie en måned eller to. Samt vært nøye på utvask, siden du vet det er ett problem allerede nå. Å få inn en leietaker som ikke reagerer på dagens renholdstander vil kunne videreføre dagens problem. Anonymkode: 2adbd...9d0 24
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #13 Skrevet 20. mai 2021 Jeg hadde blitt skikkelig irritert om huseier ville ha «mange visninger» mens jeg fortsatt bodde der. Jeg har jo betalt for å disponere boligen, og det passer aldri veldig godt å få fremmede inn døra. Spesielt ikke mange ganger, og når jeg ikke har noe å tjene på det selv. Anonymkode: d7b38...d13 24
Knirke Skrevet 20. mai 2021 #14 Skrevet 20. mai 2021 Du må vente til de flytter ut, gå grundig igjennom leiligheten sammen med dem før de leverer nøkkelen, siden du sannsynligvis trenger du både vaskefirma og malerfirma. Og så trekker du det fra depositumet deres. 7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #15 Skrevet 20. mai 2021 Det er av slike grunner at banken kun regner 10 måneder leieinntekt per år når du f.eks. skal søke boliglån. Det er ikke stort TS får gjort før nåværende leietakere har flyttet. Man får ikke alltid leid ut 100% av tiden. Anonymkode: 65351...2f9 11
nomore82 Skrevet 20. mai 2021 #16 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Føler det er litt «pushy» for de som bor der? Man tror jo liksom at folk har det ok da.. Anonymkode: 53b9c...dc8 Her har du vært litt slepphendt. Det er du som er eier av boligen, ansvarlig for opplysninger som gis og skal finne nye leietakere du kan stole på. Det er en selvfølge at du har kontrollen under en visning. Når det gjelder selve ordenen innvendig under visning så plikter ikke leietaker noe mer enn det som fremgår av avtalen og at det er alminnelig orden. At det er rotete og til og med skittent er ikke noe du får gjort noe med. Men hadde du sjekket i forkant så kunne du selv tatt en vurdering på om det såg greit nok ut til å ha visning eller om du ville ha ventet til etter de var flyttet ut. For satt på spissen så kan leiligheten nå ha skader og ikke minst skadedyr som du naturligvis vil ordne opp i, men siden du ikke vet om det ikke er forberedt på eller kan informere potensielle leietakere om at holder på å bli utbedret. For å ikke nevne at leietaker kan inngå "avtaler" med potensielle leietakere du er ansvarlig for i etterkant. Hvordan i alle dager mener du at dette er i nærheten av en ok måte å gjøre det på? 11
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #17 Skrevet 20. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg hadde blitt skikkelig irritert om huseier ville ha «mange visninger» mens jeg fortsatt bodde der. Jeg har jo betalt for å disponere boligen, og det passer aldri veldig godt å få fremmede inn døra. Spesielt ikke mange ganger, og når jeg ikke har noe å tjene på det selv. Anonymkode: d7b38...d13 Det spiller ingen rolle, husvert har selvsagt lov å vise bolig for å få inn nye Anonymkode: 052c5...4b4 6
Taluno Skrevet 20. mai 2021 #18 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jo stod bare i døra, så ok ut derifra. Men fikk jo ikke sett ordentlig, og var dessverre godtroende Anonymkode: 53b9c...dc8 Dette hadde faktisk vært mer negativt for min del enn at leiligheten var bebodd og rotete. En utleier som ikke engang gidder bli med inn for å vise fram utleieobjektet anser jeg som tiltaksløs/uinteressert/useriøs, og kun ute etter pengene. Noe som igjen kan bli utfordrende dersom man har behov for hjelp fra utleier ved f.eks feil i boligen. 27
nomore82 Skrevet 20. mai 2021 #19 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde blitt skikkelig irritert om huseier ville ha «mange visninger» mens jeg fortsatt bodde der. Jeg har jo betalt for å disponere boligen, og det passer aldri veldig godt å få fremmede inn døra. Spesielt ikke mange ganger, og når jeg ikke har noe å tjene på det selv. Anonymkode: d7b38...d13 I husleieloven står det i §10-1 at leietaker plikter i tiden før fraflytting å gi leiesøkende adgang til å se husrommet i rimelig utstrekning. Jeg vet at noen huseiere strekker den strikken ganske langt, men noen er du altså pliktet til å gå med på. 10
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #20 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde blitt skikkelig irritert om huseier ville ha «mange visninger» mens jeg fortsatt bodde der. Jeg har jo betalt for å disponere boligen, og det passer aldri veldig godt å få fremmede inn døra. Spesielt ikke mange ganger, og når jeg ikke har noe å tjene på det selv. Anonymkode: d7b38...d13 Dette er gjerne regulert i leiekontrakten, så det er ikke noe man kommer unna. Anonymkode: 243a9...c36 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå