AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Hva sier man om 13, 14 eller 15 åringen kommer hjem å sier: "Mamma/pappa, jeg er gravid". Hva sier man? " Oisann, jenta mi, hva tenker du om dette? Vi støtter deg uansett hva" ? Jeg har ikke en tenåring enda, men tanken har slått meg. Hva sier man, hvordan reagerer man? Noen som har opplevd at tenåringen kom hjem å sa det? Hvordan gikk det isåfall? Anonymkode: 68440...c8a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Jeg var vell 17. Mamma "tvang" meg til abort . Det er den lille pia mi jeg aldri fikk ❤️❤️❤️ Anonymkode: 49fc2...dd0 4
Rosabløff Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Vær støttende, men også realistisk og fornuftig. Barn skal ikke ha barn. 20
Fiffig Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 Og før den tid, så kan du ta en prat om sex og prevensjon? Det er min plan i alle fall. 12
Chiubi Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 Hva vil din datter? Husk at du kan ikke tvinge noen til abort 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 Hadde sagt som sant er at jeg hadde håpet hun tok abort da barn ikke bør få barn. Hadde støttet hun uansett altså, men oppmuntre til abort hadde jeg gjort ja. Er selv barn av en tenårings mor og er ikke å anbefale syns jeg. Anonymkode: 01531...695 9
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #7 Skrevet 19. mai 2021 Fiffig skrev (2 timer siden): Og før den tid, så kan du ta en prat om sex og prevensjon? Det er min plan i alle fall. Da må du skynde deg innen legen setter 13-åringen på pillen uten ditt samtykke. De har nemlig lov til å gjøre dette om tenåringen har et sterkt ønske at foreldre ikke skal vite noe. Anonymkode: 07f31...89c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 Jeg ville spurt hvem faren var, for man er to om å bli gravid. Så ville jeg satt meg ned og tatt en prat for å finne ut om det var en kjærste, om det var frivillig, hva hun tenker og føler. Så måtte vi pratet med gutten og foreldrene. Er så lei av at jentene skal få all skyld og skam. Anonymkode: ea605...6de 19
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #9 Skrevet 20. mai 2021 Lillesøstera mi spurte faktisk moren vår hvordan hun hadde reagert da lillesøstera mi var 17 år. Moren min svarte: "Oi, det var tidlig. Men jeg hadde blitt glad." Anonymkode: 2de43...546 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #10 Skrevet 20. mai 2021 Litt forskjell på 13 og f.eks. 17, da. 13, 14, og 15 er jo under seksuell lavalder, så da må man jo finne ut om det har skjedd noe ulovlig oppi det hele. Det kan jo være farlig for en 13 åring å gjennomgå en graviditet. Det er bare et barn, så da må man jo inkludere alt av hjelpeapparat man bare kan finne. Anonymkode: ad446...ac8 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #11 Skrevet 20. mai 2021 Hadde gjort alt annet enn å kjefte henne ned og oppfordre til abort. Det er sånt en datter vil hate sin mor for resten av livet. Anonymkode: a916d...462 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #12 Skrevet 20. mai 2021 De fleste tenåringsmødre får barn med menn godt over 20. Så om min 13åring hadde gjort det hadde jeg lurt på hvem faren var. Og er man 13 er det som andre sier veldig farlig å være gravid. Er hun 17-18 hadde jeg støttet henne, foreslått abort, men om hun absolutt ville, blir det ikke tvang. Anonymkode: 497fb...96b 2
Nymerïa Skrevet 20. mai 2021 #13 Skrevet 20. mai 2021 Jeg hadde først og fremst blitt redd for at hun hadde blitt utsatt for et overgrep. Så det første hadde vært å finne ut hvem faren var og eventuelt politianmelde han hvis det var en vesentlig aldersforskjell. Og så hadde jeg priset meg lykkelig for at jeg allerede har snakket med barna om abort (generelt). Ingen av dem er abortmotstandere. Og da hadde det også vært lettere å snakke om alternativene. Jeg vil si at det er stor forskjell på en 13-åring og en 15-åring. Hadde hun vært 13 så hadde jeg nok presset enda hardere på abort enn om hun var 15. Jeg hadde fikset å bli bestemor, det viktigste hadde vært hva som var det beste for datteren min. 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #14 Skrevet 20. mai 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Da må du skynde deg innen legen setter 13-åringen på pillen uten ditt samtykke. De har nemlig lov til å gjøre dette om tenåringen har et sterkt ønske at foreldre ikke skal vite noe. Anonymkode: 07f31...89c Ja, sånn har det vært i iallfall 20 år (eller er vel 19 siden jeg fikk) Anonymkode: 04b18...787 1
Gjest ABM Skrevet 20. mai 2021 #15 Skrevet 20. mai 2021 Tja..nå har jeg en attpåklattdatter i den aldersgruppen:) Så fremt graviditeten ikke skyltes et overgrep hadde nok jeg sagt at det var i tidligste laget men at det selvsagt ordner seg, vi tar hånd om babyen så hun får gå ferdig skole og blir voksen nok til ha eneansvar selv.. I tillegg ville jeg sagt at hun opplagt ble gjort arveløs fordi jeg hadde planlagt å sitte på en Spansk fortausrestaurant med et glass vin de neste 25 årene...🙄
venus24 Skrevet 20. mai 2021 #16 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da må du skynde deg innen legen setter 13-åringen på pillen uten ditt samtykke. De har nemlig lov til å gjøre dette om tenåringen har et sterkt ønske at foreldre ikke skal vite noe. Anonymkode: 07f31...89c Ja, helt forferdelig at legen skriver ut et trygt (!) legemiddel til en 13-åring. Da er det mye bedre at barnet blir gravid, siden graviditet ikke har en eneste negativ bivirkning. 17
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #17 Skrevet 20. mai 2021 venus24 skrev (5 minutter siden): Ja, helt forferdelig at legen skriver ut et trygt (!) legemiddel til en 13-åring. Da er det mye bedre at barnet blir gravid, siden graviditet ikke har en eneste negativ bivirkning. Ikke sant! Og dessuten er det ikke uten samtykke når de ikke trenger samtykke.. Anonymkode: ad153...3bd 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #18 Skrevet 20. mai 2021 venus24 skrev (3 minutter siden): Ja, helt forferdelig at legen skriver ut et trygt (!) legemiddel til en 13-åring. Da er det mye bedre at barnet blir gravid, siden graviditet ikke har en eneste negativ bivirkning. Bedre at barnet går på p-piller enn å bli mor som 13 år eller 14 år, barn er større ansvar, så bivirkningene skal dette barnet tåle, for å ikke føde barn, når hun selv trenger forsørger! Jeg tenker lage en slags PowerPoint og fortelle til min datter om sex og voksen liv, når hun blir sånn ca. 12 år. Men jeg forteller nå også selv om hun er 5 år, at ingen skal ta på hennes intime områder, kun mamma som hjelper deg å bade og over hennes kropp er det bare hun som bestemmer, vis andre enn mamma som bader deg eller hjelper deg etter du har vært på do, du må med engang fortelle til mamma, vis andre har tatt på deg. Mamma blir aldri sur på deg, eneste mamma kommer å gjøre er å gi deg stor klem og passe på deg godt at dette person som tok på dine intime områder aldri mere ser deg eller tar på deg. Så aldri vær redd å fortelle mamma noe. Jeg veldig opptatt at mitt barn skal ha tillit til meg og vet at jeg uansett er i hennes side. ❤️ Anonymkode: 58a1d...370
venus24 Skrevet 20. mai 2021 #19 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bedre at barnet går på p-piller enn å bli mor som 13 år eller 14 år, barn er større ansvar, så bivirkningene skal dette barnet tåle, for å ikke føde barn, når hun selv trenger forsørger! Ja, det var jo poenget mitt.
Gjest ABM Skrevet 20. mai 2021 #20 Skrevet 20. mai 2021 venus24 skrev (21 minutter siden): Ja, helt forferdelig at legen skriver ut et trygt (!) legemiddel til en 13-åring. Da er det mye bedre at barnet blir gravid, siden graviditet ikke har en eneste negativ bivirkning. Når ble hormonpreparater trygt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå