Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sier ingen noe til ham? Kona, foreldrene, søsken, venner??? Han ser jo ikke ut! SKIKKELIG hentesveis, også. Vi snakker mørkt hår, fra øre til øre! Vi snakker masse gelé for å legge alt håret perfekt over den hårløse skallen. Ser forferdelig ut.
JEG kan ikke si noe, jeg jobber med ham bare, kjenner ham ikke. Han burde jo få beskjed om at han driter seg rimelig ut sånn der! Folk ler jo bak ryggen hans, så latterlig ser det ut. Hvordan kan man få ham til å innse at han bør skinne seg eller finne en annen løsning og at hentesveis 

Anonymkode: 7ef44...2f0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør menn det? Mye bedre å ikke ha hår.

Anonymkode: a61ec...712

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes nesten en diskret dandert hentesveis er bedre enn et flintskalla hode. Etter min mening ser det sistnevnte helt jævlig og harry ut medmindre mannen er 85+. Men heldigvis for de flintskalla er det ulike syn på dette:)

Anonymkode: 61150...773

• Liker 2
Skrevet (endret)

Uff, sånt er vondt å se på. Om jeg en dag får krans eller måne bryr jeg meg fint lite om, og går heller til frisøren med det lille jeg har ved behov. Hentesveis blir det aldri. 

Endret av FrankDrebin
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hentesveis er som å måkke snø mens det snør. Helt meningsløst 

Anonymkode: ab411...c67

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faktisk nevnt dette for vedkommende om jeg hadde et greit forhold til denne kollegaen. Men alle er ikke som meg.

Anonymkode: 11c59...702

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hentesveis er som å måkke snø mens det snør. Helt meningsløst 

Anonymkode: ab411...c67

Så hvis man kommer hjem fra hytta og det er 1 meter snø på gårdsplassen samtidig som det snør, så er det bare å gi opp, parkere bilen hos naboen, og lage seg en i iglo i oppkjørselen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde faktisk nevnt dette for vedkommende om jeg hadde et greit forhold til denne kollegaen. Men alle er ikke som meg.

Stygt gjort. Det kunne jeg aldri gjøre, med mindre han hadde spurt om min mening. Hvorfor skal vi kommentere folks utseende? Det kan vi holde for oss selv.

Anonymkode: a61ec...712

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
FrankDrebin skrev (19 minutter siden):

Uff, sånt er vondt å se på. Om jeg en dag får krans eller måne bryr jeg meg fint lite om, og går heller til frisøren med det lille jeg har ved behov. Hentesveis blir det aldri. 

Ja, velpeiet krans og måne er i det minste bedre enn å barabere hele hodet i panikk (for å skjule håravfallet). Ikke for ingenting at snauskalle kalles for moderne hentesveis.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan man få ham til å innse at han bør skinne seg eller finne en annen løsning og at hentesveis 

Hvordan kan man få deg til å slutte å ville blande seg inn i andre menneskers liv? Hva har dette med deg å gjøre? Hvordan påvirker dette deg? Nei, hold dette for deg selv. Du har ingenting med andre menneskers hårsveis å gjøre.

Anonymkode: 8c7c8...d60

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor sier ingen noe til ham? Kona, foreldrene, søsken, venner??? Han ser jo ikke ut! SKIKKELIG hentesveis, også. Vi snakker mørkt hår, fra øre til øre! Vi snakker masse gelé for å legge alt håret perfekt over den hårløse skallen. Ser forferdelig ut.
JEG kan ikke si noe, jeg jobber med ham bare, kjenner ham ikke. Han burde jo få beskjed om at han driter seg rimelig ut sånn der! Folk ler jo bak ryggen hans, så latterlig ser det ut. Hvordan kan man få ham til å innse at han bør skinne seg eller finne en annen løsning og at hentesveis 

Hva mener du at du skal si, da? 
«Hei, Petter, jeg synes hentesveis er ordentlig stygt. Kan du slutte med det?»

Og hva skal han si i retur? 
«Å, så flott at du åpner for en ærlig samtale, Renate. Du går helt forjævlig stygt kledd. Kan du få noen til å bytte ut klesskapet ditt?» Eller «Å. Kona tenner noe helt jævlig på hentesveis. Vi knuller som kaniner. Men trist at du ikke liker sveisen, da. Stemmen din høres foresten ut som negler på en tavle - kunne du tatt deg råd til en stemmeterapeut?» :klo:

For når du åpner for ubedt kritikk, ts. Vær klar over at du åpner for ubedt kritikk av deg selv. Og du kan ikke klage på denne responsen, selv om hele kontoret skulle ty til den.

Anonymkode: 93b30...a5e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Husker en mann jeg så før når jeg kjørte til jobb. Han hadde hentesveis, når det blåste føyk sveisen til himmels

Anonymkode: 169c4...f4f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja, velpeiet krans og måne er i det minste bedre enn å barabere hele hodet i panikk (for å skjule håravfallet). Ikke for ingenting at snauskalle kalles for moderne hentesveis.

Jeg synes det, og det er en naturlig del av livet for mange å miste litt hår etterhvert. Jeg har også tenkt å la grått være grått når det kommer så langt. 

AnonymBruker
Skrevet

Oi, ser siste setning på hovedinnlegget ble borte, men dere tok poenget.

Det er en forsåvidt «velpleid» hentesveis - den er lagt møysommelig på plass. Jeg har jobbet med ham i flere år, den hentes lenger og lenger ned - nå hentes den nesten helt ved øret. 
Han er en ellers renslig kar med fine klær og opptatt av utseende kan det virke som. Han er også flink sosialt. Han har pen og søt kone, barn, kommer overens med de fleste.... men håret?!?!?
Det er ikke snakk om at jeg kan si noe til ham om det, men jeg forstår ikke hvorfor kona feks ikke råder ham til det! 
Neida, det er ikke min sak, ikke min business, men hallo. Hvorfor vil folk seg selv så vondt? Jeg ville absolutt hatt beskjed om jeg hadde noe ved utseende mitt som hadde gått over stokk og stein som alle snakka om. Kan ikke sammenlignes med irriterende stemme eller at en er feit. Det er en stygg sveis! Hårsveiser kan (og bør i dette tilfellet!) klippes! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette 😊gjør mannen en tjeneste og vær en venn og god kollega 😊si det på en fin måte

AnonymBruker
Skrevet
jentegutt skrev (16 minutter siden):

Dette 😊gjør mannen en tjeneste og vær en venn og god kollega 😊si det på en fin måte

Kan nevnes at han har en lederstilling og det ikke er på sin plass å nevne noe slik. I det hele tatt.

Husker i fjor, på en utepils vi hadde. I vinden. Håret letta - alle ble skikkelig utilpasse og visste ikke hvor de skulle feste blikket. Det er jo virkelig ikke MIN jobb å si fra! Jeg er i hans ytterste sirkel. Hvis det! 
Stakkars mann.

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg hadde sagt : Åh, du hadde blitt skikkelig fin om du shavet hodet ditt :) 

AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (43 minutter siden):

Jeg hadde sagt : Åh, du hadde blitt skikkelig fin om du shavet hodet ditt :) 

Haha, det skulle tatt seg ut. 
Nei, kan ikke si det. Og det tror jeg ikke du heller hadde sagt. Da hadde vel noen allerede sagt det til ham. Noen nærmere enn meg.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en voksen mann. Han ser seg i speilet jevnlig. Han vet hvordan han ser ut, og velger seg denne sveisen. Ergo synes han selv at den er bedre enn alle andre alternativer. At du og kollevene dine ikke er enige i det, er irrelevant. 

Det høres sikkert rart ut for deg at noen synes hentesveis er et bra valg. Det er rart for meg at noen velger klær med blomster på, det synes jeg er ordentlig stygt. Men så husker jeg at ingen kler seg for å glede meg, så derfor holder jeg meningene mine for meg selv. 

Anonymkode: b38b4...08c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om jeg skal si til en kollega at hun er såå tjukk, hun ser jo ikke ut, hun burde slanke seg og kle seg litt annerledes for vi andre ler av henne...?

Anonymkode: 6a8f1...eff

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...