AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Har besøk av moren min som ikke skjønner seg på apper og sånt, og vi har sett noen episoder av denne fine serien nå. Hun har lyst å fortsette å se serien, og lurer på når den går på tv.. har prøvd å sjekke tv-programmet hvilke dager den ev går, men finner ikke ut av det. Noen som vet? (Hun har iPad, og jeg har lastet ned appen for henne, men hun vil helst se serien på tv...) Anonymkode: 9af27...519
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Ser ikke sånn ut nå. Kan jo hende den vil sendes på TV i sommer? Men det enkleste for dere er kanskje å caste NRKs app til TV-en? Har dessverre ingen bedre råd. Anonymkode: 6f3da...55f
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Man kan se NRK tv appen på vanlig tv - jeg har t-wee fra Telenor og kan gå til meny vha fjernkontrollen og velge NRK appen i menyen. Da kan hun se på tv selv om det ligger i appen, om hun har samme tilbudet. Evt caste som nevnt over. Jeg likte dessverre ikke serien, så første episode. Trodde det skulle handle om livet til den ufødte babyen til hun som ble plassert på fødehjemmet. Ikke at jordmoren er hovedpersonen, blir mange episoder om ting jeg har sett før antar jeg. Men fint at din mor likte den da, forskjellig smak er greit det Anonymkode: 15ec1...68b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Skrevet 21. mai 2021 Takk for svar alle Jeg har forklart moren min at når vi ser serien (hun er på lang-besøk hos oss nå) så er det ikke på lineær tv, men på TV-en via nrk-appen, men tror ikke helt hun skjønner det.....har lastet ned appen på iPaden hennes og vist henne at hun kan fortsette å se serien der når hun drar hjem, men ikke på vanlig tv. Hun har ikke smart-tv, og er ikke så teknologisk av seg. Men hun har forstått hvordan hun ser serien videre på iPaden, så da får hun bare finne seg i å se den på iPaden og ikke tv (hun liker helst å se på vanlig tv sånn at hun kan hekle eller strikke samtidig, og det får hun ikke til hvis hun støtter opp iPaden på bordet og myser på den samtidig som hun strikker...) I-landsproblemer, jeg vet, men prøver så langt det lar seg gjøre å hjelpe min ikke-så-teknologiske-strikkende-mamma😄 Synes forøvrig det er en veldig koselig serie, kommer til å fortsette å se den etter at mor mi har dratt hjem igjen Anonymkode: 9af27...519 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #6 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar alle Jeg har forklart moren min at når vi ser serien (hun er på lang-besøk hos oss nå) så er det ikke på lineær tv, men på TV-en via nrk-appen, men tror ikke helt hun skjønner det.....har lastet ned appen på iPaden hennes og vist henne at hun kan fortsette å se serien der når hun drar hjem, men ikke på vanlig tv. Hun har ikke smart-tv, og er ikke så teknologisk av seg. Men hun har forstått hvordan hun ser serien videre på iPaden, så da får hun bare finne seg i å se den på iPaden og ikke tv (hun liker helst å se på vanlig tv sånn at hun kan hekle eller strikke samtidig, og det får hun ikke til hvis hun støtter opp iPaden på bordet og myser på den samtidig som hun strikker...) I-landsproblemer, jeg vet, men prøver så langt det lar seg gjøre å hjelpe min ikke-så-teknologiske-strikkende-mamma😄 Synes forøvrig det er en veldig koselig serie, kommer til å fortsette å se den etter at mor mi har dratt hjem igjen Anonymkode: 9af27...519 Hilsen ts Anonymkode: 9af27...519
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #7 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hilsen ts Anonymkode: 9af27...519 Skjønner godt. Min mamma er også sånn, hun kan bruke appen på Ipaden men synes det er best å se på stor skjerm på Tv. Jeg har kjøpt en Chromecast til henne, det er veldig enkelt. https://www.elkjop.no/cms/chromecast-setup/chromecast-setup-slik-bruker-du-chromecast/ Det hender hun har glemt hvordan hun skal få det til, men nå husker jeg fremgangsmåten i hodet og kan hjelpe henne selv om jeg sitter opptatt med andre ting på jobb, så det går raskt å hjelpe henne i gang. 😊 Anonymkode: 6f3da...55f 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 Hei TS, har moren din fått sett serien? Hvis ikke, så begynner NRK2 å sende den lineært fra søndag 17. oktober. Første og andre episode i første sesong begynner kl. 21.50, og er ferdig kl. 23.20. Anonymkode: 6f3da...55f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå