AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Hva betyr "å ta en fest" for dere? Altså Hva gjør dere når dere fester? Fester dere på samme måte som i 20-årene, eller hva er eventuelt annerledes? Anonymkode: bce1e...807
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Hører på musikk, snakker, drikker, danser, roter med folk. Går på byen når mulig. Så ja, mye av det samme. Jeg er 38 år 🙂 Anonymkode: 8ae43...486 19
Pakini Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Vi møter gode venner til middager og prøver forskjellige gode viner og champagner. Ellers kan det jo bli en skikkelig fest om det er store dager, da er det nett som i ungdommen 😅 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 Være med gode venner, drikke/spise og så kanskje gå ut senere? Det er også fremdeles gøy med hjemmefest, synes jeg. Det er litt mere diskutere politikk i alkoholrus på kjøkkenet og litt mindre dansing på nattklubb, kanskje. Fester generelt mindre enn i 20-årene. Anonymkode: 428a8...1a1 3
skreppamedleppa Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 Det kommer veldig an på. Om sommeren samles vi gjerne til en bakgårdsfest, gjerne med enkel mat alla grill typ. Musikk, praten går livlig, det drikkes og skåles over en lav sko. Kanskje går vi på pub etter hvert men som oftest blir vi bare sittende til de seine timer i sommernetter som aldri blir natt og koser oss med høye latteranfall, og skvaldring som i aller høyeste grad bidrar til å løse verdenskonflikter😅 Om vinteren sitter vi som oftest i min venninne sitt lysthus, med musikk, vin, uformell stemning, høyt volum.. Det er mer diskusjoner nå enn da jeg var 20, det er også ikke om å gjøre å stå på badet i 3 timer slik at en kan få glitter øyenskyggen til å sitte helt perfekt, det er ikke så mye dansing på nattklubber, selv om jeg vet at det er akkurat det jeg skal gjøre når sammfunnet tillater det igjen Og ingen "stresser" med dette evinnelige "kome seg ut på byen" greiene midt i festen. Går vi ut så går vi ut, viss ikke lar vi være. 10
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 Vi i slutten av 40-årene fester vi og. Det forandrer seg ikke stort annet enn at det foregår litt roligere. Vi vimser ikke så mye rundt og hyler😊 Sitter stort sett rundt bordet og gjerne med gitar og sang. Anonymkode: 571c1...d1c 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 Var vel aldri den helt store partyløven i 20- årene heller, men i dag foretrekker jeg i alle fall en middag med god drikke hjemme hos noen, eller at vi inviterer hjem til oss. Trenger ikke være fancy, ost og vin eller pizza er helt ok, poenget er bare å møtes, skravle og bli litt brisen og lett. Svært sjelden dritings, men det var jeg ikke ofte før heller. Det hender at noen arrangerer større sammenkomster ved bursdager el, og der kan fortsatt gå hardt for seg med fyll, grining, drama og klining i hjørnene, ikke nødvendigvis med respektiv partner. Gøy på sin måte det også, men de fleste på min alder er enige i at det er helt ok at det ikke skjer så ofte 😅 K43 Anonymkode: fada6...d87 9
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 For min del er det stort sett litt samlinger med venner, en tur ut i blant eller noen konserter. Men det er sjelden like "heftig" som tyvårene for min del, det kjøret med vors - fest - og gjerne nahcspiel på toppen, orker jeg ikke nå Anonymkode: d9499...e86 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #9 Skrevet 20. mai 2021 Vi fester fortsatt, men det er litt annerledes, ja. Da jeg var yngre var det mye roting med tilfeldige folk og "fylla har skylda"-mentalitet. Nå er det mest at vi går på byen og drikker en del øl. Av og til har vi fremdeles hjemmefester, og kan klinke til med en drikkelek og, men det er mest snakking over pilsen, liksom. Anonymkode: 4845a...c50
Tabris Skrevet 20. mai 2021 #10 Skrevet 20. mai 2021 Jeg er i 40-årene og synes fortsatt det er gøy med fest. Men det er mye sjeldnere nå enn før, nå er det fest et par ganger i året (også før korona) i stedet for et par ganger i måneden. Vi gir oss som regel litt tidligere og jeg er mer interessert i å sitte og prate enn å danse (selv om det også kan være gøy utover kvelden). Jeg blir aldri med ut etter fest og heller ikke på nachspiel. Skal jeg ut så vil jeg helst gå ut så tidlig som mulig, gjerne i sekstiden, på pub med bakgrunnsmusikk hvor vi kan sitte og prate. Så reiser vi hjem når klokka bikker midnatt - da går volumet på musikken opp og alle 18-åringene kommer.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #11 Skrevet 20. mai 2021 Det som er endret er at sammenkomster også innebærer mat. Og så blir det heller til at man sitter og snakker, og tar noen glass, ut over kvelden. Et vors der eneste formål er å drikke har jeg ikke vært i siden studietiden. Har imidlertid vært i noen 40-årsdager der spritflaskene ble hentet frem etterhvert. Men jeg og flere holder oss til vinglasset. Jeg er rett og slett helt ferdig med å bli så full at jeg ikke har kontroll på hva jeg sier, med tilhørende dårlig form dagen etter. Anonymkode: d8fa6...bf9
Pikaboo Skrevet 20. mai 2021 #12 Skrevet 20. mai 2021 Kommer litt an på hvem du spør, men stort sett fester vel de fleste på 30+ med normal kognitiv utvikling på en litt mer «voksen» måte. Ikke om å gjøre å hive i seg mest mulig og oppføre seg teitest mulig. Så må vel noen tidligere hjem pga barn osv. Går aldri på narchpiel lengre. Ikke om å gjøre å spotte den peneste gutten lengre heller, men har vel mer å gjøre med at jeg ikke er singel lengre enn alder.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #13 Skrevet 20. mai 2021 Vil hjem og sove når klokka er slagen midnatt Anonymkode: f4b48...396
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #14 Skrevet 20. mai 2021 Det er forskjeller ja. Kan kun svare for meg selv om min omgangskrets: Først av alt er folk tryggere på seg selv, ingen er opptatt av å ha kortest mulig skjørt eller å danse sexy for å få oppmerksomhet fra andre. Folk kler seg i det de trives i, og danser fordi det er gøy. Man har gjerne sin krets, og holder seg sammen med folk man liker uten å gå på byen. På byen er det uansett masete, man kommer gjerne bort fra hverandre, og må forholde seg til andre mennesker. Som 40åring har man valgt seg ut de menneskene man liker aller best, så det er null verdi i å treffe randoms på byen. Vi har også barn/familie, som gjør at festene kommer sjeldnere. Dette gjør også at de blir mer "verdifulle", som er enda en grunn til at vi vanligvis kun er sammen med folk vi allerede kjenner og liker. De fleste (finnes jo unntak) er flinkere til å regulere alkoholinntak, som gjør at man holder en promille som gjør kvelden veldig gøy, men ikke bikker over i flatfyll og black outs. Det kan bli hysteriske latterkuler og fantastiske samtaler, uten at noen blir overemosjonell og begynner å gråte og styre. Flørt og ons skjer jo, men man går ikke på en smell som man angrer på dagen etter. Enten blir man faktisk et par, eller så er man en erfaring rikere. Null stress. Vår gjeng har nesten alltid med partnere, så vi har aldri hatt utroskap og den type dårlig stemning på festene våre. Jeg gleder meg til vi er tilbake til normalen i samfunnet, og kan ta en fest igjen. For meg er festene nå mye kjekkere enn de var for 10 og 20 år siden. Anonymkode: dc468...701 2
Gjest laPistola Skrevet 20. mai 2021 #15 Skrevet 20. mai 2021 Når jeg var i 30- årene festet jeg som i 20 - årene. Fors, byen, nach. Evt hjemmefest. Det som er annerledes nå i 40 årene er at jeg blir mer fyllesyk 😅 jeg klarer fint det samme tempoet som i 20 årene når jeg er på fest / byen, men jeg kan feks ikke drikke hvis jeg skal på jobb dagen etter, og på ferie orker jeg ikke lenger og gå på fylla hver dag.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #16 Skrevet 20. mai 2021 Stort sett på samme måte som i 20 årene, bortsett fra at jeg har kuttet ut nach. Blir for sliten og orker det ikke lenger. Før kunne jeg være på nach til klokka 10 om morgenen. Anonymkode: 085d4...836 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #17 Skrevet 20. mai 2021 Kommer annpå hvem jeg fester med. Enten tar vi noen glass vin eller så er det skikkelig flatfyll. Anonymkode: fd1fa...64f 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #18 Skrevet 20. mai 2021 På samme måte som før, bare at det ikke er så ofte som i 20-årene (er i midten av 30-åra nå). Siden det er sjelden mellom hver fest koser jeg meg max når det først skjer, og er blant dem som kan danse til utpå morgenkvisten 😆 Anonymkode: 62d25...a1b 1
Arya2000 Skrevet 21. mai 2021 #19 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 10.42): Kommer annpå hvem jeg fester med. Enten tar vi noen glass vin eller så er det skikkelig flatfyll. Anonymkode: fd1fa...64f Samme her 🥂
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #20 Skrevet 22. mai 2021 Fester mye mindre nå i 30-årene. Jeg har nesten blitt avholds spesielt nå i Corona tid. Største forskjellen er vel at vi har slutta med narkotika som mdma og amfetamin i 30-årene. Var mye villere når vi var yngre. 😏 Anonymkode: d4d79...359 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå