AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Har planlagt keisersnitt om 3uker på Ullevål. Noen som har erfaringer å dele? Får man hjelp med babyen i ettertid? Har bare en venninne som har hatt keisersnitt, hun hadde en drittopplevelse og null hjelp, men det var på annet sykehus. Anonymkode: f412f...5d3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Var ikke på Ullevål da, men et annet sykehus. Hadde samboer med i de 3 døgnene vi var der. Vi ordnet så å si alt selv, men hadde vi ønsket mer hjelp, hadde det ikke vært noe problem. De var veldig på tilbudssiden, og fikk klar beskjed om å bare ringe på hvis vi ønsket eller trengte det. Anonymkode: dc5b9...1f4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Jeg fikk god hjelp med det jeg trengte synes jeg. Spesielt dette med hjelp til amning/plassering av baby osv. God hjelp til å komme meg på beina fikk jeg også. Anonymkode: ecae0...7f0
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 Jeg fikk lite hjelp, til tross for noe premature tvillinger. Slet med ammingen, som jeg ikke fikk noe særlig hjelp til. Hadde også mye smerter, men jeg og mannen måtte selv ordne med babyene. Mannen min var der for det meste, men han var helt uerfaren og hadde behov for å lære enkle oppgaver. Vi klarte oss fint, men jeg var ikke imponert. Dette var ikke under korona og ikke på Ullevål. Anonymkode: fa5d9...b71 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 Fikk ha mannen boende på samme rom på barsel, så han hjalp masse. Ellers fikk vi jo litt veiledning rundt stell og amming, men gjorde det meste selv, opplevde likevel at de ansatte var på tilbudssiden og tok seg god tid da de kom innom. Dette var på Ahus, før korona og det var relativt rolig på barsel med mange tomme senger. Tror sesong/flaks kan ha mye å si for hvor travle de er. Anonymkode: 07fa6...858
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 Jeg fødte ikke på Ullevål, men et annet sykehus. Dette var under pandemien så jeg var stort sett alene, bortsett fra et par timer som samboer fikk være der om dagen. Jeg fink hjelp bår Keg ønsket det. Det var bare til å ringe på. Jeg tror du må ta det litt som det kommer hvor mye hjelp du trenger. Dersom du er i god form er det ikke sikkert du trenger så mye hjelp. Litt blir det jo i starten, men så går det seg til. Anonymkode: 3cd3a...070
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #7 Skrevet 19. mai 2021 Hadde KS i 2017. Var på sykehuset alene i 4 dager, mannen fikk besøke på dag/kveld noen timer. Fikk lite hjelp av personalet. Altså; de tilbyr seg ikke - du må spørre de direkte. Anonymkode: 0b297...408
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #8 Skrevet 19. mai 2021 Tok keisersnitt for 4 uker siden, men på annet sykehus hvor jeg fikk enerom og hadde samboer med meg under hele oppholdet. Hadde ikke han vært der hadde jeg hatt behov for veldig mye hjelp av pleierne. De hjalp til med å gi meg nok smertestillende, skiftet på meg første natta da jeg blødde mye og ikke klarte å bevege meg, hjalp meg opp på sengekanten når jeg skulle forsøke på å bevege meg dagen etter. Far til det meste av babyen, måtte vekke han for hver amming og hver gang han skrek, han tok også alle bleieskift i 2 dager, så hadde ikke han vært der hadde de ikke hatt noe valg. Så jeg antar at de hjelper til der det trengs, hvorfor skal du ellers være på sykehus? Det går nok helt fint, bare ring i snora og be om hjelp! Anonymkode: f83ae...15d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #9 Skrevet 19. mai 2021 fødte på riksen under pandemien og fikk ingen hjelp. Var helt krise! Måtte bare dra tidlig hjem for å få den hjelpen jeg trengte hjemme. Anonymkode: 7c2d3...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #10 Skrevet 19. mai 2021 Fikk ingen hjelp på Ullevål i 2019. Anonymkode: d0c9e...c5b
Oktava Skrevet 19. mai 2021 #11 Skrevet 19. mai 2021 Hadde hks på ahus for 4 uker siden. Far fikk komme på besøk på barsel fra 16-19. Jeg fikk enerom noe som kun var flaks fordi det var veldig mange som fødte i den perioden. Jeg ble overlatt veldig til meg selv under hele oppholdet (4dager, selv om de ville skrive meg ut etter 3). Kun første dagen etter selve hks at de hjalp meg med baby og kom med mat. Jeg måtte selv be om ammehjelp, opplæring i stell, få info om tiden som kommer hjemme og info om utskrivningen. Jeg lærte at dersom du er stille og baby er rolig, ser de nesten ikke til deg og du får liten hjelp. Hos meg brukte de 20minutter på å komme inn på rommet fra jeg dro i snora. Tips til deg: be om hjelp til alt! Og stå på ditt. Jeg sitter igjen med blandede følelser fra oppholdet og føler ikke jeg fikk nok psykisk hjelp etter å ha gått igjennom en traumatisk fødsel som endte i hastekeisersnitt.
Bellaaa Skrevet 19. mai 2021 #12 Skrevet 19. mai 2021 Jeg hadde hks på Ahus i november. Jeg fikk veldig god hjelp! Samboer fikk bare være der fra 16-19, så hadde ikke klart meg uten den hjelpen tror jeg. Kom alltid en jordmor inn når baby skulle ha mat for å hjelpe meg å løfte han over i min seng og de byttet bleie på han når han trengte ny bleie. De kom med mat og drikke. Kom ofte å sjekket hvordan det gikk med meg og hjalp meg opp for å gå litt. Dagen etter ks så fikk jeg lov til å dusje, og når jeg var ferdig ble jeg veldig dårlig så dro i snora og de kom med engang og hjalp meg å kle på meg og fulgte meg i seng. De kom ofte fort når jeg dro i snora. Jeg dro hjem på dag 2 selvom de egentlig ville ha med der en dag ekstra, Men ville hjem til samboer. Så jeg vil si at jeg er veldig fornøyd med mitt opphold hvertfall🙂 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #13 Skrevet 19. mai 2021 Tok KS på ett annet sykehus. Fikk ingen hjelp. Lå flere vakter hvor ingen var inne å så til meg en eneste gang. Måtte i tillegg være der i mange dager siden jeg ble veldig syk. Anonymkode: ce237...4a2 1
Oktava Skrevet 20. mai 2021 #14 Skrevet 20. mai 2021 Bellaaa skrev (10 timer siden): Jeg hadde hks på Ahus i november. Jeg fikk veldig god hjelp! Samboer fikk bare være der fra 16-19, så hadde ikke klart meg uten den hjelpen tror jeg. Kom alltid en jordmor inn når baby skulle ha mat for å hjelpe meg å løfte han over i min seng og de byttet bleie på han når han trengte ny bleie. De kom med mat og drikke. Kom ofte å sjekket hvordan det gikk med meg og hjalp meg opp for å gå litt. Dagen etter ks så fikk jeg lov til å dusje, og når jeg var ferdig ble jeg veldig dårlig så dro i snora og de kom med engang og hjalp meg å kle på meg og fulgte meg i seng. De kom ofte fort når jeg dro i snora. Jeg dro hjem på dag 2 selvom de egentlig ville ha med der en dag ekstra, Men ville hjem til samboer. Så jeg vil si at jeg er veldig fornøyd med mitt opphold hvertfall🙂 Så heldig du var! Det var ganske kaos den tiden jeg var der og virket som at jeg ble litt glemt da jeg hadde en baby som var veldig snill og sjeldent gjorde noe ut av seg. Håper flere får en slik opplevelse som du fikk❤
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #15 Skrevet 20. mai 2021 Hadde akutt keisersnitt på SIV Tønsberg. Jeg kom meg i dusjen 8 timer etter KS, og gjorde omtrent qlt med baby selv. Hadde enerom og lange besøk av samboer. Og vi delte på stell og kos med baby, begge ville jo delta. Personalet var helt fantastisk. De tilbydde hjelp og avlastning. Jeg benyttet tilbudet en gang da barseltårene kom og jeg bare måtte ta en rolig rusletur på morgenen og gråte i tlf til mamma. Ellers greide jeg meg helt fint selv. Jeg reide også sengen min hver dag eller skiftet på den hvis det var behov (måtte være der i 6 døgn pga komplikasjoner hos meg). Men alt var fordi jeg ville klare meg selv og komme meg raskt etter KS, da er det superviktig a bite tenne sammen, trosse smertene og komme seg opp og igang. Det viser forskning ☺️ fikk god hjelp med amming av jordmødre og barnepleiere. De var så flinke og omsorgsfulle. Håper det blir like fint når neste jeg bærer på kommer. Anonymkode: c0923...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå