Gå til innhold

Vanlig å få ny skolesekk til 2. klasse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke sånn supergod råd, og jeg hadde da tenkt at den flotte Berganssekken hun fikk velge seg til førsteklasse ifjor skulle vare et par år, i hvert fall. Den er jo like flott. Men nå kommer hun og spør når hun skal få ny skolesekk for andreklasse, det har visst mange av venninnene fått velge seg ut allerede… 

Er dette vanlig? 

Anonymkode: cef2b...def

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke dersom den fremdeles passer og ikke er ødelagt.

Anonymkode: 643b7...634

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 1b16f...feb

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er absolutt ikke nødvendig. Tror jeg byttet i fjerde klasse omtrent..(?)

• Liker 2
Skrevet

Du må ikke, mange som bruker førsteklassesekken til de begynner i 5 og får ny da.

Vi kjøpte ny til 3. klasse for da var den andre for liten. Så får han en ny nå til 5 klasse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig her, men vi forklarte før skole start at barna ikke får ny sekk for hver gang de bytter klassetrinn. 

Så de får ny sekk når den er for liten eller ødelagt.

Anonymkode: 19d08...886

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha, det skal ikke min datter få, iallfall. Ikke i tredje klasse, heller, med mindre hun begynner å vokse ukarakteristisk fort. 

Det finnes alltid foreldre som er nyttige idioter for ungenes diller, og som skaper kjøpepress for alle andre. De ungene får ny sekk; våre unger får litt ryggrad. 

Anonymkode: 8f8d1...bf1

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Berganssekkene er jo den skolesekken som varer lengst. Kvaliteten er god, ryggen kan forlenges og stilen er ikke barnslig som Bechmans. Mine hadde Bergans og fikk nye til fjerde klasse.

Anonymkode: f8256...e98

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mine har fått i 1. klasse og ny i 5. klasse. That’s it. Og neste gang blir da vgs. 

Anonymkode: 99e10...0fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke vanlig å bytte hvert år nei.  Men i 4 klasse bør man beregne ny gjerne. Er helt unødvendig å bytte allerede i 2klasse

Anonymkode: 2d6a2...f9d

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig her jeg bor ihvertfall. Sønnen min begynner i 5.klasse i august og får ny sekk da. Har brukt 1.klassesekken frem til nå.

Anonymkode: a77d7...6a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bytter i år tenker jeg. Han skal begynne i 4 klasse, og har nå en litt barnslig beckman sekk. 

Anonymkode: 6967e...950

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sekken de får til skolestart brukes til den er for liten eller blir ødelagt og ikke kan repareres, ca 3-4 år. Neste sekk varer som regel ut barneskolen. Sekken de får når de begynner på ungdomsskolen holder som regel til de er ferdige på videregående. Og her i huset arver de sekker etter eldre søsken. Ingen har protestert på det, minstemann syntes det var kjempestas å begynne på skolen med storebrors sekk, og det var stor sorg da den ble for liten og han fikk splitter ny sekk.

Anonymkode: 454b0...12b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig her. Mine har fått i 1 og 5 klasse. Ny på ungdomsskolen, og på vgs får de sekker av skolen 😊

Anonymkode: 8cb8d...cf1

AnonymBruker
Skrevet

Oslo (Frogner) er det vanlig, vi kjøper ny sekk for hver gang de bytter klassetrinn. 

Anonymkode: d9814...843

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer jo, her ble det ny i 3 klasse , ikke fordi er udioter men fordi den ble for liten 

Anonymkode: 3c2cc...1f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Oslo (Frogner) er det vanlig, vi kjøper ny sekk for hver gang de bytter klassetrinn. 

Hvorfor?

Anonymkode: fc069...a61

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jentungen bruker den samme som i fjor. Tviler på at noen har fått ny egentlig.. 

Anonymkode: cc509...88c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det gjør vi ikke. Ikke noen av mine barns venner har fått det, i  4. og 8. har mange ny, noen allerede i 2.,3., hvis førsteklasse-sekken var liten, da bytter man ikke i 4. Hvilken skole går dine barn på da, Skøyen? 

Anonymkode: e0d90...65e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor?

Anonymkode: fc069...a61

Den du siterte er bare et troll!

Anonymkode: 89f13...a9f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...