Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort versjon av spørsmålet mitt:

Ville dere flyttet sammen med kjæresten før dere hadde sagt "jeg elsker deg" til hverandre?

Lengre forklaring:

Vi er begge i midten av 20-årene og har vært sammen siden jul, men ikke offisielt før i slutten av februar.

Vi har vært helt uadskillelige siden dag 1 og vi er både voksne og barnslige sammen og alt føles egentlig stabilt og bra ut!

Men selv om vi bare har hatt et par uker tilsammen fra hverandre siden jul omtrent, så har vi ikke sagt "jeg elsker deg" til hverandre ordentlig. Eller: Jeg spytta det ut med et "uhell" her om dagen, for han sa unnskyld for noe og jeg sa "jeg elsker deg uansett jeg" og da bare nussa han meg og så ble det bare helt stille.

Jeg vil liksom ikke presse han til å si det heller, for det må føles riktig og ekte og både jeg og han er ikke noen stereotypiske romantikere. Begge slo opp med eksene våre i fjor etter 5-6 år sammen, så begge har jo vært i lengre forhold. Vi har snakket ut om det og er helt ærlige og kan åpent fortelle historier med de inkludert uten at det ligger noe bak det, og begge er vennskapelige med eksene våre, som også har fått seg nye kjærester og samboere!😊 Så det er ikke at han ikke er over henne eller lignende. 

På 17. mai snakket vi om å flytte sammen. Eller: Han så på hus og leiligheter på finn.no og jeg spurte om han så etter noe spesielt og han sa "noe jeg kan dele med deg vel, hvis du vil så klart" og da sa jeg "mener du det? Sånn helt seriøst?" og da snakket vi om det og ble enige om at vi skal flytte sammen så snart vi kan, egentlig.

Men. Jeg synes det er rart å flytte sammen som kjærester uten å ha sagt "jeg elsker deg" til hverandre. Jeg VET JO at han elsker meg, for han viser det jo hver eneste dag, men jeg har vært i forhold før som har manglet kjærlighet, og hvor jeg har elsket mer enn partneren min, og jeg er hele tiden redd for å gi mer enn jeg får. Jeg føler ikke jeg gjør det nå, jeg er helt sinnsykt trygg på kjæresten min og har ingen tvil om at vi kan være sammen i mange år fremover! Dessuten snakker han jo også om at vi skal feire jul sammen, så han er jo fremtidsrettet og ser oss sammen over tid han og, men det plager meg litt pga. mine tidligere erfaringer.

Med det sagt også, så jeg et bilde en gang hvor det sto "how to tell someone you love them without telling them that you love them" og da sa han "kjøpe pizza og se The Voice med dem" mens vi spiste pizza og så The Voice sammen🙈 Han sier jo "glad i deg" og "i love you" men ikke "jeg elsker deg" 🙈

Hvordan kan jeg ta det her opp med han på best mulig måte? Og ville dere turt å flytte inn med en kjæreste som ikke enda tør å stå for ordene "jeg elsker deg"? Jeg er bare redd for at han ombestemmer seg om vi flytter sammen😂

Anonymkode: a54e4...cc6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overskriften ble jo helt tullete, men det skulle stå "flytte sammen før man har sagt jeg elsker deg til hverandre" 😅

• Liker 2
Skrevet

Jeg og damen skal også flytte sammen! Vi har skrevet jeg elsker deg til hverandre og i love you men aldri sagt det sånn på ordentlig 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg elsket? Ser han Deg? 

Jeg hadde ikke tenkt at det hadde vært noe problem. Kanskje fordi jeg liker handling bedre enn ord, og er så trygg ellers i livet. 

Jeg håper du nyter tiden og ikke lar tre ord som ikke er sagt ødelegge for deg. 

En hver idiot kan si "jeg elsker deg" og ikke legge noe særlig i det. 

Og mange kan virkelig elske, uten å måtte si det. Det merker man bare. 

Anonymkode: 9735f...f1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Handlinger sier mer enn ord, er min erfaring. Han vil flytte sammen med deg, feire jul sammen med deg og spise pizza og se the voice. Tror ikke du skal henge deg opp i at han ikke sier jeg elsker deg. For han gjør det jo. Elsker deg, altså. 

Anonymkode: d9270...45e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk dere ❤️ Vet jo at han gjør det, for jeg kjenner det jo i hele kroppen og håper han gjør det og!

Glemte å skrive at vi jo har avstandsforhold også, men pga. korona har vi faktisk hatt mulighet til å være med hverandre, da det har vært hjemmekontor og karantene meg her og der uansett. Men jeg blir bare så usikker når jeg er fra han, at han skal slutte å tenke på meg og sånt, eller kanskje glemme at han har det koselig med meg når vi er i samme rom 😅 Tror ikke han finner seg en ny ei og er ikke sjalu og sånt liksom, jeg er bare redd for at han ikke vil si det fordi det blir vanskeligere å gå i fra meg da når han evt. skulle kjedet seg med sånn hverdags-trivia-snakk ("hei baben, hva skjera?"-snakk)😅 

Vet jeg overtenker mye, spesielt i et forhold som enda er såpass nytt, men jeg har 2 veldig dårlige erfaringer fra tidligere så😅

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...