Gå til innhold

hjelp meg å forsto seksualiteten min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er jente/kvinne i slutten av 20-årene og vært singel store deler av de. I denne perioden har jeg hatt sex med bare menn. De tenner meg ikke noe særlig, men det tror jeg skyldes et forhold jeg var i hvor sex ble brukt som pressmiddel (før dette var jeg nemlig veldig kåt osv, men all lyst er borte nå).

På tinder syns jeg sjeldent at jeg syns menn er kjekke. Mens jenter syns jeg er veldig pene. Jeg er en av de som liker å se på pene jenter på youtube, insta, tiktok osv. Jeg syns jenter visuelt sett er mer sexy og attraktrive. Når jeg sveiper på tinder er det sjeldent jeg syns en mann er kjekk. Eller er det bare slik tinder er blitt? at det er få attraktive menn der fordi alle de fine er tatt vekk av markedet? Jenter gjør seg flid, mens mange gutter bare "står opp" og er den de er. De prøver ikke en gang. Er jeg en overfladisk person som syns det ytre er viktig hos en mann?

Jeg har heller ikke blitt forelsket i jenter før. Jeg kan fort bli betatt av menn hvis jeg først møter noen jeg liker. 

Siden jeg er i alderen jeg er, så har også folk begynt å si på tull "du er vel ikke lesbisk" (siden jeg er evig singel). Til dette pleier jeg bare å svare: så hvis den logikken er riktig; betyr det at alle lesbiske er single? Men det at så mange driver å sier dette gjør meg faktisk usikker. Er jeg det? Siden folk tror det?

MEN. Jeg kjenner ingen dragning eller noe mot å gjøre noe seksuelt med jenter. Jeg liker bare å se på jenter. Hvis jeg skulle gjort noe med ei jente er det max klining, og jeg syns underliv er veldig ekkelt (jeg har en del skam forbundet med seksualitet og liker ikke å ta på meg selv en gang..). Jeg syns også kroppen til jenter er mye finere enn gutter. Men det er mer beundring og fasinasjon. Jeg har hatt en våt drøm om en jente en gang og da våknet jeg kvalm og uvell. Så det var nok ingen fin drøm sånn sett.

Jeg er vel ikke lesbisk? Eller hva er dette? kan noen hjelpe meg å drøfte dette? noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 9f80f...8a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger du en boks? 🙄

Skal jeg være helt ærlig, synes jeg kvinnekropper er finere enn mannekropper. Kanskje fordi de ligner mer på min egen? Eller kanskje fordi det ofte er mer former? Jeg vet ikke. Mannekroppen kan også være flotte, men på en annen måte. At jeg synes kropp eller folk er flotte, gjør meg ikke til verken heterofil, bifil, lesbisk eller annet. Tenker jeg. Jeg synes bare det er fint. 🤗

Tidlig i 20-årene hadde jeg veldig levende drøm om at jeg hadde sex med to jenter jeg studerte sammen med. Jeg ble skikkelig forvirret. Jeg koste meg i drømmen, men hadde aldri sett på meg selv som lesbisk. (Og siden dette var jenter jeg studerte med, slet jeg med å forholde meg til dem etterpå 😂). Men, jeg har alltid hatt veldig livlige drømmer så jeg la ikke så mye vekt på det. Dessuten var jeg allerede forlovet med han jeg nå er gift med. Skal jeg være helt ærlig så tenner jeg sjelden seksuelt på kropp, men jeg tenner på det jeg assosierer kroppen hans med. Kjærligheten. Varmen. Tryggheten. Eksperimenteringen. Sexen. Alt det vi deler og har delt.

Som ung, rørte jeg ikke meg selv. Det var liksom «forbudt område». Og det tok mange år før jeg onanerte for første gang. Kunne jeg reist tilbake i tid, ville jeg absolutt oppmuntret meg selv til å røre meg selv. Tror det hadde vært kjekt å bli kvitt de sperrene tidligere...

Hvis jeg skal gi deg noen råd, tror jeg derfor det blir disse:
1) Jobb litt med synet ditt på egen kropp. Du har en flott kropp. Alle har det. Prøv å røre deg selv og bli litt kjent «der nede». Du kan f.eks. begynne i dusjen - der er det liksom litt naturlig. Eller kanskje når du har lagt deg. Du trenger ikke å bringe deg selv til orgasme, men bli litt kjent og lær deg å akseptere ditt underliv som noe fint. (Jepp, ikke enkelt hvis du har skam knyttet til det.)
2) Ta utgangspunkt i hva du liker - ikke hvilke bokser som du kan definere deg selv inn i. Det kan tenkes du synes noe er fint og tenner på noe annet. Det kan også tenkes at du ikke tenner på kropp - uavhengig av kjønn - men at du tenner på andre ting ved folk. Hver av oss har sitt tenningsmønster, tenker jeg. 

Beklager langt svar. Jeg ble litt revet med... 🥴

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke ut som at du er lesbisk. Da ville du ha kjent fysisk tiltrekning mot kvinner. De fleste kvinner synes dessuten at kvinnekroppen er finest å se på, så dette er helt vanlig.

Det høres mer ut som at du har fått noen vonde opplevelser som har gjort at du ikke helt har kontakt med seksualiteten din akkurat nå. Hva med å prøve å bli kjent med menn i det daglige istedenfor på Tinder? Sjekking og nettdating er veldig hardt, om du skjønner, kanskje du behøver tryggheten og langsomheten i det å bli kjent naturlig? Kanskje du behøver sterke følelser for å bli tiltrukket av noen?

Anonymkode: 5cb0a...868

AnonymBruker
Skrevet

Du høres ikke lesbisk ut siden du ikke føler noe seksuelt eller romantisk for kvinner. Det er jo sånn at kvinner generelt er penere og har finere kropper enn menn. Det er bare sånn det er. 

Anonymkode: 3c063...3db

AnonymBruker
Skrevet

Du høres ikke lesbisk ut. Kvinner er på mange måter vakrere enn menn. Det at du likevel blir betatt av menn og ikke kvinner indikerer at du er hetrofil.

Anonymkode: 7d842...a93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...