Gå til innhold

Dere som har prøvd lenge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her som har prøvd å bli gravide 1 år eller lenger? 

Jeg har prøvd å bli gravid i snart 1 år og absolutt ingen positiv test.. 3 sykluser med letrozol for å booste eggløsning men fortsatt ingenting skjer.. Vi venter på ivf kø til høsten. De finner ingenting galt med verken meg eller mannen min. 

Alle rundt meg har barn eller er gravide nå og jeg føler alle får det til på bare noen mnd.. 

Er det noen som er i samme båt som meg? ❤️ Og som har tips til hva som kan hjelpe? ❤️

Klarer ikke å holde motet oppe lenger og er livredd for å ikke klare å få barn 💔 

Går det ann å lage en gruppe for oss som har prøvd lenge? Så vi kan støtte hverandre. Jeg selv føler meg veldig alene siden jeg ikke kjenner noen som er eller har vært i samme situasjon som meg.. 

Anonymkode: 25f16...632

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv prøvd å bli gravid siden tidlig sommeren ifjor men da mannen jobber vekke 5 uker i gangen så er jeg nå i pp 5. Jeg skal nok ikke klage siden det ikke er så mange aktive prøverunder, men det føles likevel utrolig lenge å vente på en positiv test. Har mye tid til å tenke. Er idag 2-3 dpo og håper så utrolig mye at det skal gå denne gangen! Jeg skal til gyn i slutten av neste mnd, men hadde vært utrolig fint å «avbestille», hehe😊 

To venninner av meg har barn, hvor begge ble gravid i første pp. Så kjenner igjen det du skriver om at det føles ut som alle bare får det så lett til. Men for min del prøver jeg å trøste meg med at jeg er 26 år og kommer nok til å få oppleve drømmen om familieforøkning en eller annen gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Jeg og samboer har prøvd i 16 mnd nå.. Er på 2. syklus med Clomid for å booste eggløsning nå, men vurderer å søke til IVF da det er så lang kø.. 

De finner ingenting galt med oss heller, og det synes jeg nesten er verre... For da er det jo ikke noe å rette på heller! Hvis du skjønner 😏 

Jeg sliter litt med psyken oppi dette da det virkelig føles ut som det aldri blir vår tur. Så skjønner hvordan du har det ❤️ 
Jeg vet at dersom man har for høy bmi kan man prøve å gå ned noen kg.. men ellers er jeg blank 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid nå i pp 16, men endte desværre i en kjemisk/tidlig sa. Hadde positive digitale tester i over 1 uke. Jeg skal igang med Ivf nå, privat. Hatt 5 runder med Letrozol, Ovitrelle og Crinone selv om jeg får el av megselv. 

Hos meg er også nesten alle mine venner gravide nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvd i eit år. Har eit barn frå før av så veit eg kan bli gravid. Avventer med tiltak og legebesøk. Vi må prøve litt til.

Anonymkode: 927a4...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For oss klaffet det etter 13 mnd, uten noen form for hjelp. Hadde nettopp bestilt time til utredning da det skjedde. 

Anonymkode: b174a...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Prøvde i over 3 år før det klaffet for oss 🙂 prøver på nr2 nå så spent på hvor lang tid det tar nå..

Anonymkode: 2421b...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har prøvd i ett år nå. Ble gravid i august, men det gikk dessverre ikke bra så måtte fjernes i okt. Ikke klart å bli gravid etter det. Har bestilt legetime nå for å spørre om hjelp videre(få tatt noen prøver for å se om det er noe galt. Mistenker lavt stoffskifte), men ikke fått time før i slutten av juni, da det er så lang ventetid... 

Anonymkode: 5cf88...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvde 7 år. Lykkelige foreldre nå. 

Anonymkode: 2e48c...bf9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der. Det jeg skulle ønske jeg hadde innsett tidligere er følgende; 

Stol på på helsevesenet, innse at dere har prøvd et år, så dere behøver medisinsk hjelp. Ingen kjerringråd, alternative metoder, hyppighet på sex. Enkelte er rett og slett uforklarlige barnløse, og de fleste av disse lykkes med prøverør. 

Logg av prøverforum, og internett. Man blir gal av å lese alt, gjøre undersøkelser, og selv forsøke å forstå noe legene ikke har klart å finne. Det er rett og slett ikke mulig. 

Lev mer som normalt. Ikke gå på flatfylla, men lev heller ikke som du er gravid. Bestill sommerferie, høstferie. Takk ja til bryllupsnivitasjonen neste sommer. Ikke lev "på venterommet". Ting kan ta tid, og det eneste du oppnår ved å alltid ta hensyn til at du mulig er gravid, mulig har baby, er å ødelegge psyke og forhold. 

Om venners og families graviditet og babyer gir vonde følelser, vær åpen om det, og trekk deg unna om det blir for mye.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Athene skrev (1 time siden):

Jeg har vært der. Det jeg skulle ønske jeg hadde innsett tidligere er følgende; 

Stol på på helsevesenet, innse at dere har prøvd et år, så dere behøver medisinsk hjelp. Ingen kjerringråd, alternative metoder, hyppighet på sex. Enkelte er rett og slett uforklarlige barnløse, og de fleste av disse lykkes med prøverør. 

Logg av prøverforum, og internett. Man blir gal av å lese alt, gjøre undersøkelser, og selv forsøke å forstå noe legene ikke har klart å finne. Det er rett og slett ikke mulig. 

Lev mer som normalt. Ikke gå på flatfylla, men lev heller ikke som du er gravid. Bestill sommerferie, høstferie. Takk ja til bryllupsnivitasjonen neste sommer. Ikke lev "på venterommet". Ting kan ta tid, og det eneste du oppnår ved å alltid ta hensyn til at du mulig er gravid, mulig har baby, er å ødelegge psyke og forhold. 

Om venners og families graviditet og babyer gir vonde følelser, vær åpen om det, og trekk deg unna om det blir for mye.

Ja jeg synes det er så utrolig vondt å ikke få til det vi ønsker mest av alt i hele verden!! 

Lykkes du med å bli gravid til slutt? 

Anonymkode: 25f16...632

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd og mistet x antall ganger. Fikk tips om å sende mensblod til Hellas (Serum ivf). Kom tilbake med høye verdier av Ureaplasma og ekstremt lav verdi mtp snille melkesyrebakterier. Så nå har vi endelig blitt ferdig med antibiotikakuren og er nå på 2dpo..igjen 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første ivf forsøk hadde vi i 2017, og nå endelig i 2021 venter vi tvillinger ❤️ 

Det har vært 5 fersk forsøk og x antall fryseforsøk.. Rett og slett kommet ut av tellinga! 

Gi ikke opp, det går til slutt 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
watermeloon skrev (1 time siden):

Første ivf forsøk hadde vi i 2017, og nå endelig i 2021 venter vi tvillinger ❤️ 

Det har vært 5 fersk forsøk og x antall fryseforsøk.. Rett og slett kommet ut av tellinga! 

Gi ikke opp, det går til slutt 🤞❤️

Gratulere, satte dere inn to eller er det enegga?😀

Anonymkode: a4a3a...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi prøvde i mange år, har helt glemt når vi begynte. Til slutt søkte vi ivf, og mens vi ventet fikk vi prøve letrozol og metformin. 

Og akkurat i det vi fikk svar om at vi sto på venteliste til ivf fikk vi positiv test. 

Lille mirakel er 5 mnd gammel og så himla etterlengtet. 

Anonymkode: 58b0e...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Gratulere, satte dere inn to eller er det enegga?😀

Anonymkode: a4a3a...732

Satte inn to. Hadde aldri trodd de begge ville feste seg 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...