AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Hei Er 12uker på vei og jobber innen helse og omsorg hvor det er en del utagering akkurat her jeg jobber. Jeg ønsker tilrettelegging på arbeidsstedet da det er masse å gjøre, rapporter, møtevirksomhet og en rekke skrivearbeid. Jeg får beskjed on at tilrettelegging ikke er tema og at det da blir omplassering. Kan sjefen omplassere meg før hun i det hele tatt forsøker å tenke tilrettelegging? Må jeg si ja uansett forslag om nytt arbeidssted, selv om det feks blir lengre reisevei? Synes det er vanskelig p finne ut av hvilke rettigheter jeg har. Opplever at min leder tenker kun økonomi. Til indo: sist svangerskap hadde jeg svangerskapspenger. Ønsket da å delta på personalmøter og kurs osv for å være delaktig, men det fikk jeg nei til da hun ikke helt så poenget med det. Anonymkode: dc93e...9b2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Tilretteleggingsplikten går imidlertid ikke så langt at tilrettelegging for én enkelt arbeidstaker går på bekostning av de andre arbeidstakernes arbeidsforhold eller oppgaver, eller slik at arbeidsmiljøet generelt forverres. Om det viser seg at det er umulig å tilrettelegge for at arbeidstakeren kan fortsette i sitt vanlige arbeid, skal arbeidsgiver vurdere omplassering/overføring til annet passende arbeid i virksomheten. Dette arbeidet må ikke være vesentlig annerledes enn det arbeidet arbeidstakeren tidligere har utført i virksomheten. Arbeidstakeren vil kunne ha fortrinnsrett til annen ledig stilling i virksomheten såfremt arbeidstakeren er kvalifisert. Tilrettelegging av arbeidet (arbeidstilsynet.no) Anonymkode: 78b5b...096
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Hvis arbeidsgiver er så vanskelig hadde jeg heller bedt legen om 100% sykmelding. Så kan leder bare ha det så godt. Anonymkode: ae2fa...a47
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 Heller 100% svangerskapspenger, som er det mest korrekte her. Anonymkode: 00534...a4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå