Gå til innhold

Hvilke av dagens artister vil bli husket?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kødder nå? For en JÆVELIG kvinnefiendtlig ting å si om en av vår tids beste vokalister!

Anonymkode: 14ae3...1f3

:sFun_sleeping: Innholdsløst og kjedelig.

Anonymkode: daf2e...749

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, HarryDotter said:

Har sett hver krik og krok av den ja...både noe frivillig og mest ufrivillig 🤔😋

Mest ufrivillig :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

:sFun_sleeping: Innholdsløst og kjedelig.

Hver sin smak. Jeg synes Slide Away er en vakker og følsom sang. Og hun er en fantastisk vokalist, men dere fokuserer bare på kroppen hennes. Så flaut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pleneier
HarryDotter skrev (9 minutter siden):

Du vet du lever i et musikalsk helvetes tiår når man diskuterer artister som vil bli husket, og Beyoncy og Frank Ocean er de som blir nevnt... 🤧😴

Yep.. «Artister»... Riktig betegnelse er maskot for en gruppe låtskrivere/producere.

Endret av Pleneier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pleneier skrev (Akkurat nå):

Yep.. «Artister»...

Frank Ocean er en av de mest nyskapende og kreative artistene artistene på 2000-tallet. Men du er sikkert for gammel og over den alderen hvor det er vitenskapelig bevist at hjernen slutter å like «uvant» musikk. Så det forklarer jo hvorfor dere gamliser misliker akkurat han så fælt. Men han er altså svært høyt respektert og har etter min mening gitt ut det beste albumet de siste 20 årene (Channel Orange).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pleneier skrev (5 minutter siden):

Yep.. «Artister»... Riktig betegnelse er maskot for en gruppe låtskrivere/producere.

Ha i det minste litt kunnskap om artistene du uttaler deg om. Frank Ocean maskot for låtskrivere/produsenter?😂

Før han slo gjennom var han ANDRE sin ghostwriter! Han har skrevet sanger for Beyonce.

Håpløst å diskutere med folk som bare kaster rundt seg med påstander om artister de tydeligvis ikke aner noenting om. Dere ødelegger diskusjonen. Ha i det minste et snev av informasjon om artisten du diskuterer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pleneier
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Frank Ocean er en av de mest nyskapende og kreative artistene artistene på 2000-tallet. Men du er sikkert for gammel og over den alderen hvor det er vitenskapelig bevist at hjernen slutter å like «uvant» musikk. Så det forklarer jo hvorfor dere gamliser misliker akkurat han så fælt. Men han er altså svært høyt respektert og har etter min mening gitt ut det beste albumet de siste 20 årene (Channel Orange).

Ok millenials. Ser fram imot at Ocean fyller Valle Hovin med 40 000 tilskuere i år 2040.  Jeg tipper midtukeshow på Kielferga med I love the 2020’s. Hilsen gammal gubbe.

Endret av Pleneier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rihanna

dua lipa

amy winehouse

Anonymkode: 2652e...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

På Genius kan man se credits. Jeg vet at noen låter har 5-7 personer oppført som låtskriver og da er det gjerne slik du beskriver. Men Adele da, som du brukte som eksempel. Tre av hennes mest kjente sanger:

«Hello» - kun to låtskrivere med Adele oppført først.

«Hometown Glory» - Adele alene

Dette var bare to eksempler, men du kan sjekke flere låter: hun skriver sangene selv. Samme med de andre artistene jeg nevnte. 

Enig.  Jeg skal ikke si skråsikkert at Adele ikke tar æren for andres arbeid. Men jeg har aldri sett noe som tyder på at hun tar æren for andres arbeid og da velger jeg å tro at hun ikke tar æren for andres arbeid. 

Anonymkode: 2d634...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pleneier skrev (5 minutter siden):

Ok millenials. Ser fram imot at Ocean fyller Valle Hovin med 40 000 tilskuere i år 2040. Hilsen gammal gubbe.

Du skjønner ikke at du driter deg ut, når du beskylder en PRODUSENT som har skrevet for andre artister, for å være en «maskot»? Du er jo helt håpløs å diskutere med. For du avslørte deg selv - du kan INGENTING om artisten du slenger ut påstander om. Da blir det for dumt. Hvis jeg skal gjøre som deg kunne jeg jo bare slenge rundt meg da med at «Rolling Stones bruker autotune», eller «John Lennon har ghostwriter» som åpenbart er feil.

Og ja, skal ikke se bort i fra at Frank Ocean kan fylle Valle Hovin om 20 år. Han har svært mange norske fans, og har hatt det i snart ti år. Jeg kommer hvertfall ikke til å slutte å være fan.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pleneier
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skjønner ikke at du driter deg ut, når du beskylder en PRODUSENT som har skrevet for andre artister, for å være en «maskot»? Du er jo helt håpløs å diskutere med. For du avslørte deg selv - du kan INGENTING om artisten du slenger ut påstander om. Da blir det for dumt. Hvis jeg skal gjøre som deg kunne jeg jo bare slenge rundt meg da med at «Rolling Stones bruker autotune», eller «John Lennon har ghostwriter» som åpenbart er feil.

Og ja, skal ikke se bort i fra at Frank Ocean kan fylle Valle Hovin om 20 år. Han har svært mange norske fans, og har hatt det i snart ti år. Jeg kommer hvertfall ikke til å slutte å være fan.

Eneste Ocean som kan fylle Valle om 20 år, er i så fall Billy Ocean og ikke Frank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pleneier skrev (3 minutter siden):

Eneste Ocean som kan fylle Valle om 20 år, er i så fall Billy Ocean og ikke Frank. 

Du svarer ikke på det jeg spør om nei. Kjedelig å drite seg loddrett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Spørsmålet er om artistene på 90, 00 og 10 tallet skapte musikk som ikke eksisterte på 60, 70 og 80 tallet. Og det er ingen tvil om at svaret er ja.  Du finner ingen som hørtes ut som Kanye West på 60, 70 og 80-tallet.  Det vil alltid være folk som kopierer suksessfulle artister. Det blir bakvendt å si: Mange har kopiert Kanye West så derfor vil han ikke bli husket, Kanye vil  bli husket nettopp fordi mange har blitt inspirert av han. 

Anonymkode: 9e9b2...c7a

Husket av hvem? Kanye West har ingen megahitter som er allemannseie. Hvorfor skulle noen huske ham om 40-50 år? Jeg tror bare dedikerte musikkinteresserte kommer til å huske slike artister.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pleneier
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du svarer ikke på det jeg spør om nei. Kjedelig å drite seg loddrett ut.

Er du i bransjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Hver sin smak. Jeg synes Slide Away er en vakker og følsom sang. Og hun er en fantastisk vokalist, men dere fokuserer bare på kroppen hennes. Så flaut.

Fokuserer ikke på kroppen hennes. Grunnen til at jeg nevnte det var fordi når jeg har sett bilder/klipp av henne tidligere så har det vært i mer eller mindre påkledd tilstand. Trist egentlig for hun har opplagt talent for synging/musikk, og managementet hennes burde fokusert mer på det, enn å fremstille henne på måten de har gjort/eventuelt selv har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Pleneier

Folk kommer til å huske Max Martin, Stargate og deres like. Ikke dagens artister som sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pleneier skrev (Akkurat nå):

Er du i bransjen?

Nei. Det har uansett ingenting med saken å gjøre. Her kan du lese litt om artisten som du påstår så mye om, men tydeligvis ikke aner noe om. Værsågod!

https://www.google.no/amp/s/www.theringer.com/platform/amp/music/2021/2/16/22285362/frank-ocean-nostalgia-ultra-unmaking-of-rb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er nok med 1 hit for å bli husket da!

Anonymkode: 0c857...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange norske artister burde vært verdensstjerner !

Anonymkode: 0c857...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...