Gå til innhold

Hvilke av dagens artister vil bli husket?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Pleneier
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ikke meg du siterer. Men det er forskjell på at mange artister tar æren for andres arbeid og at alle gjør det.  Du burde ikke nevne Adele som en som tar æren for andres arbeid med mindre du vet at hun tar æren fra andres arbeid.

I tillegg så kommer lagarbeid i alt fra sangeren gjorde ingenting til at sangeren gjorde brorparten av arbeidet. Det er heller ikke så enkelt som at sangeren ikke bidro kun fordi han/hun ikke skrev noe av sangen. Man kan bidra på andre måter som f.eks ved å fortelle hva man ønsker fra låtskriverne og å korrigere deres arbeid. 

Anonymkode: 5a33d...9d7

Greit, lev i troen. Jeg er som sagt industry insider, som jeg har sagt før. Det er produsentene og låtskrivere/tekstforfattere som er de virkelige artistene i dagens popmusikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, Pleneier said:

Greit, lev i troen. Jeg er som sagt industry insider, som jeg har sagt før. Det er produsentene og låtskrivere/tekstforfattere som er de virkelige artistene i dagens popmusikk.

Hadde du selv blitt overbevist av slike argumenter? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pleneier
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde du selv blitt overbevist av slike argumenter? 

Jeg har jobbet med artister du garantert har hørt om, men skal holde meg for god til å name-droppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Pleneier said:

Jeg har jobbet med artister du garantert har hørt om, men skal holde meg for god til å name-droppe.

Det å skrive: Jeg har jobbet med artister du garantert har hørt om  er i praksis det samme som å name-droppe. I begge tilfeller så prøver man å hevde seg selv ved å si at man har jobbet med kjente artister. 

Med mindre du har skrevet låter for Adele så er det helt uvesentlig hvilke artister du har jobbet med. Diskusjonen er jo om Adele skriver sine egne låter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lady Gaga.

Fordi hun er så mye mer enn bare musikken.

Anonymkode: 5529f...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg syns Adam Lambert er skikkelig undervurdert. Det er ikke mange som kan måle seg med ham vokalmessig. Han burde bli husket 🙂

Anonymkode: 9b230...007

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 21.33):

Eh, ja? Elvis er for øvrig skikkelig drittmusikk. Trodde folk var enige om at musikken hans ikke holder tidens tann. Han blir derimot husket for sitt image. Kjenner ingen som faktisk hører på Elvis, men kjenner mange som hører på The Beatles.

Anonymkode: 14ae3...1f3

Eh, hæ? Hører på Elvis rett som det er. Og Beatles ;) 
Glad for at jeg har foreldre som har vist meg mangfoldet i musikkverdenen. 
Jeg elsker rap, pop fra 50-60 tallet, rock fra 80-tallet, klassisk osv..eneste jeg aldri har blitt fortrolig med er Jazz. 

Så jo..Elvis tåler meget vel tidens tann. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan egentlig ikke skjønne at det skulle være noen. Stort sett ingen med en viss popularitet etter 2000 har kommet med musikk som ikke er enkel listefyll, det har vært stor mangel på musikalsk substans. Populærmusikken har vært i fritt fall siden tusenårsskiftet, og har nådd et lavmål jeg aldri hadde kunnet forestille meg.

Anonymkode: 3d4b5...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pleneier skrev (4 timer siden):

Det er spekulativt å bare påstå dette om Adele sånn helt uten videre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pleneier

Dette er dagens status for kreditering, fra anonymt intervju med top dog i bransjen:

Many artists nowadays demands songwriting credits in order to record a song (since there's huge money in publishing), so it's really impossible to tell just by reading the credits in the liner notes.

Someone mentioned "change a word, get a third", but to be honest you don't even need to change that much to get songwriter's share.

Endret av Pleneier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pleneier skrev (15 minutter siden):

Dette er dagens status for kreditering, fra anonymt intervju med top dog i bransjen:

Many artists nowadays demands songwriting credits in order to record a song (since there's huge money in publishing), so it's really impossible to tell just by reading the credits in the liner notes.

Someone mentioned "change a word, get a third", but to be honest you don't even need to change that much to get songwriter's share.

Det er nok sant for mange artister ja. Men mange artister skriver også musikken sin selv, da snakker jeg også om moderne popartister. Ikke poeng å dra alle under en kam, og spesielt ikke Adele. Hun snakker ofte om hva hun tenkte og gikk gjennom når hun skrev den og den sangen. Ariana Grande sier ikke den type ting, nettopp fordi hun ikke skriver musikken selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Taylor Swift og Miley Cyrus tipper jeg.

Anonymkode: c0648...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For dere som drar alle under en kam. Disse artistene skriver egne tekster. For øvrig har Taylor Swift mange sånne videoer ute nettopp fordi folk hele tiden beskylder artister (spesielt unge kvinner...) for å ikke skrive musikken sin selv. Burde jo egentlig være unødvendig å dokumentere prosessen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror både Kygo og Alan walker vil bli husket i lang tid.  

Anonymkode: e0ec1...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lady Gaga.

Fordi hun er så mye mer enn bare musikken.

Anonymkode: 5529f...ad2

Sukk.. Hun er fantastisk ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Taylor Swift og Miley Cyrus tipper jeg.

Anonymkode: c0648...df1

Det eneste Cyrus vil bli husket for er kroppen sin.

Anonymkode: daf2e...749

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Du vet du lever i et musikalsk helvetes tiår når man diskuterer artister som vil bli husket, og Beyoncy og Frank Ocean er de som blir nevnt... 🤧😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kødder nå? For en JÆVELIG kvinnefiendtlig ting å si om en av vår tids beste vokalister!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har sett hver krik og krok av den ja...både noe frivillig og mest ufrivillig 🤔😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...