AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #101 Del Skrevet 21. mai 2021 Avicii Anonymkode: 84b38...510 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlsenHansen Skrevet 21. mai 2021 #102 Del Skrevet 21. mai 2021 Hvis jeg tenker tilbake på et tiår og hvilke artister som definerer den tidsalderen så er det ikke mange navn som faller seg naturlig. 60 tallet: Beatles, Rolling Stones. 70 tallet: Pink Floyd, Led Zeppelin. 80 tallet: Michael Jackson 90 tallet: 00 tallet: 10 tallet: Så jeg tror veldig få om noen kommer til å bli husket. Ingen som skiller seg ut. Vet kidsa idag hva Linkin Park er? Tviler på det, og i neste generasjon blir det enda færre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #103 Del Skrevet 21. mai 2021 OlsenHansen skrev (2 minutter siden): Hvis jeg tenker tilbake på et tiår og hvilke artister som definerer den tidsalderen så er det ikke mange navn som faller seg naturlig. 60 tallet: Beatles, Rolling Stones. 70 tallet: Pink Floyd, Led Zeppelin. 80 tallet: Michael Jackson 90 tallet: 00 tallet: 10 tallet: Så jeg tror veldig få om noen kommer til å bli husket. Ingen som skiller seg ut. Vet kidsa idag hva Linkin Park er? Tviler på det, og i neste generasjon blir det enda færre. Jeg er ung i dag og artister fra 90-tallet som er kjente navn meg og for andre min alder er nok Nirvana og Mariah Carey. Fra 2000-tallet Coldplay kanskje. Anonymkode: 14ae3...1f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #104 Del Skrevet 21. mai 2021 OlsenHansen skrev (14 minutter siden): Hvis jeg tenker tilbake på et tiår og hvilke artister som definerer den tidsalderen så er det ikke mange navn som faller seg naturlig. 60 tallet: Beatles, Rolling Stones. 70 tallet: Pink Floyd, Led Zeppelin. 80 tallet: Michael Jackson 90 tallet: 00 tallet: 10 tallet: Så jeg tror veldig få om noen kommer til å bli husket. Ingen som skiller seg ut. Vet kidsa idag hva Linkin Park er? Tviler på det, og i neste generasjon blir det enda færre. Spørsmålet er om artistene på 90, 00 og 10 tallet skapte musikk som ikke eksisterte på 60, 70 og 80 tallet. Og det er ingen tvil om at svaret er ja. Du finner ingen som hørtes ut som Kanye West på 60, 70 og 80-tallet. Det vil alltid være folk som kopierer suksessfulle artister. Det blir bakvendt å si: Mange har kopiert Kanye West så derfor vil han ikke bli husket, Kanye vil bli husket nettopp fordi mange har blitt inspirert av han. Anonymkode: 9e9b2...c7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #105 Del Skrevet 22. mai 2021 Hans Zimmer som filmkomponist. Anonymkode: 5a33d...9d7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pleneier Skrevet 22. mai 2021 #106 Del Skrevet 22. mai 2021 Dagens musikkstjerner holder rett og slett ikke mål som musikere og vil bli fort glemt. Stjernene på 70/80-tallet var i eliten som musikere, ift. å spille gitar, trommer, etc. Dagens mest kjente nye band er gjennomgående middelmådige musikere. De bruker gjerne studiomusikere på platene sine, som spiller mye bedre. Det er studiomusikere og produsenter som er dagens egentlige musikkstjerner, navn som Adele, Ariana Grande og Justin Bieber har egentlig svært liten innvirkning på egen musikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 22. mai 2021 #107 Del Skrevet 22. mai 2021 Hvem vil bli husket, og ikke minst, hva vil de ble husket for? At de ruset seg i hjel i ung alder? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShivaSol Skrevet 22. mai 2021 #108 Del Skrevet 22. mai 2021 The HU noe av det beste som har hendt musikkbransjen etter Metallica. Eminem, som flere av dere har nevnt. Selena Quintanilla til evig tid. Beyoncè, J.Lo, Shakira etc. kommer aldri til å nå hennes nivå. Bare se for dere hvis hun levde nå. Tenk å ha utrettet såpass mye i en alder av 23, da hun ble revet vekk fra verden på brutalt vis. Noen skinner sterkere enn andre, det skal sies. Og mange av de beste de går dessverre først. Ellers synes jeg det er få i dagens musikkbransje som når opp. Det er ytterst få. Altfor mange artister spiller på kropp, sex etc. Jada jada, vet at det liksom skal være det som selger. Men hvor tok den musikken med kvalitet og hardt arbeid veien. Føler at mange artister bare gjør det for å bli sett og få suksess, slik at de kan tjene mest mulig for minst mulig arbeid. Sukk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #109 Del Skrevet 22. mai 2021 Pleneier skrev (1 time siden): Dagens musikkstjerner holder rett og slett ikke mål som musikere og vil bli fort glemt. Stjernene på 70/80-tallet var i eliten som musikere, ift. å spille gitar, trommer, etc. Dagens mest kjente nye band er gjennomgående middelmådige musikere. De bruker gjerne studiomusikere på platene sine, som spiller mye bedre. Det er studiomusikere og produsenter som er dagens egentlige musikkstjerner, navn som Adele, Ariana Grande og Justin Bieber har egentlig svært liten innvirkning på egen musikk. Kaster du bare ut navn? Adele skriver all musikken sin selv! Samme med Taylor Swift, Billie Eilish, Bruno Mars og mange flere. Det er en myte at ingen av dagens artister har påvirkning på egen musikk som oppstod på tidlig 2000-tall med Britney Spears i spissen. Men dette er altså ikke sant i dag. Anonymkode: 14ae3...1f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #110 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 16.23): Er litt usikker på om de er venner, men Taylor er alltid støttende overfor andre artister. Hun har ingen divanykker og viser ofte støtte til andre artister, gjerne i startfasen. Hun må være en av de høfligste og mest jordnære superstjernene. Beyonce derimot, spiller så utrolig på sex og er diva så det holder. Patetisk at hun kaller seg selv for queen B og lager videoer hvor hun fremstiller seg selv som en dronning.🤦🏻♂️ Anonymkode: 81fdb...770 AMEN, DER SA NOEN ENDELI DET Anonymkode: 3196f...8d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #111 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 21.33): Eh, ja? Elvis er for øvrig skikkelig drittmusikk. Trodde folk var enige om at musikken hans ikke holder tidens tann. Han blir derimot husket for sitt image. Kjenner ingen som faktisk hører på Elvis, men kjenner mange som hører på The Beatles. Anonymkode: 14ae3...1f3 Jeg vet om mange som liker Elvis, de er folk som er i alder 30-40. Anonymkode: 3196f...8d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #112 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Fanatiker fordi man ikke liker Beyonce? Liker mange artister og flere artister bedre enn Swift, men Beyonce er oppskrytt og eier ikke musikalsk talent. Hun kan danse, men det gjør henne ikke til et ikon😉 Og det gjør ikke meg til å fanatiker å ikke like en lite kompetent «artist». 😟 Anonymkode: 81fdb...770 Enig Anonymkode: 3196f...8d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WonderWomaan Skrevet 22. mai 2021 #113 Del Skrevet 22. mai 2021 OlsenHansen skrev (8 timer siden): Hvis jeg tenker tilbake på et tiår og hvilke artister som definerer den tidsalderen så er det ikke mange navn som faller seg naturlig. 60 tallet: Beatles, Rolling Stones. 70 tallet: Pink Floyd, Led Zeppelin. 80 tallet: Michael Jackson 90 tallet: 00 tallet: 10 tallet: Så jeg tror veldig få om noen kommer til å bli husket. Ingen som skiller seg ut. Vet kidsa idag hva Linkin Park er? Tviler på det, og i neste generasjon blir det enda færre. Du glemte mange der... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #114 Del Skrevet 22. mai 2021 Er laget utrolig mye bra musikk i Norge ihvertfall. Anonymkode: 0c857...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #115 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Fanatiker fordi man ikke liker Beyonce? Liker mange artister og flere artister bedre enn Swift, men Beyonce er oppskrytt og eier ikke musikalsk talent. Hun kan danse, men det gjør henne ikke til et ikon😉 Og det gjør ikke meg til å fanatiker å ikke like en lite kompetent «artist». 😟 Anonymkode: 81fdb...770 Ja, vi har fått med oss at du digger Taylor Shift nå 🤪 Anonymkode: d7af6...16b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #116 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Igjen etter 2000 var spm. Maiden startet opp på 70 tallet en gang. Anonymkode: 71720...bfa Som er relevant for tråden. Det spørres ikke etter når bandene startet opp, men som dominerte 2000-tallet. Maiden har dominert hvert tiår fra 70-tallet til dette tiåret i sin sjanger. De vil selfølgelig også huskes om 30 år. Anonymkode: c14d7...946 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pleneier Skrevet 22. mai 2021 #117 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kaster du bare ut navn? Adele skriver all musikken sin selv! Samme med Taylor Swift, Billie Eilish, Bruno Mars og mange flere. Det er en myte at ingen av dagens artister har påvirkning på egen musikk som oppstod på tidlig 2000-tall med Britney Spears i spissen. Men dette er altså ikke sant i dag. Anonymkode: 14ae3...1f3 «Å skrive musikken sin selv» i dagens musikkbransje for de mest kjente artistene, betyr i praksis at «Jeg er til stede når et team av 5-6 låtskrivere, tekstforfattere og produsenter jobber ut musikken min i fellesskap». Ikke la dere lure. Hilsen industry insider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #118 Del Skrevet 22. mai 2021 Pleneier skrev (23 minutter siden): «Å skrive musikken sin selv» i dagens musikkbransje for de mest kjente artistene, betyr i praksis at «Jeg er til stede når et team av 5-6 låtskrivere, tekstforfattere og produsenter jobber ut musikken min i fellesskap». Ikke la dere lure. Hilsen industry insider. På Genius kan man se credits. Jeg vet at noen låter har 5-7 personer oppført som låtskriver og da er det gjerne slik du beskriver. Men Adele da, som du brukte som eksempel. Tre av hennes mest kjente sanger: «Hello» - kun to låtskrivere med Adele oppført først. «Hometown Glory» - Adele alene Dette var bare to eksempler, men du kan sjekke flere låter: hun skriver sangene selv. Samme med de andre artistene jeg nevnte. Anonymkode: 14ae3...1f3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pleneier Skrevet 22. mai 2021 #119 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): På Genius kan man se credits. Jeg vet at noen låter har 5-7 personer oppført som låtskriver og da er det gjerne slik du beskriver. Men Adele da, som du brukte som eksempel. Tre av hennes mest kjente sanger: «Hello» - kun to låtskrivere med Adele oppført først. «Hometown Glory» - Adele alene Dette var bare to eksempler, men du kan sjekke flere låter: hun skriver sangene selv. Samme med de andre artistene jeg nevnte. Anonymkode: 14ae3...1f3 Hva som krediteres har lite med hvem som faktisk har vært med. Dette går med på fordeling av royalties. Det fleste involvert i en artist i eliteklassen jobber ikke på royalties, men får et gitt konsulenthonorar for jobben. Sier man fra seg kreditering, får man mer betalt, det er normalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #120 Del Skrevet 22. mai 2021 1 hour ago, Pleneier said: Hva som krediteres har lite med hvem som faktisk har vært med. Dette går med på fordeling av royalties. Det fleste involvert i en artist i eliteklassen jobber ikke på royalties, men får et gitt konsulenthonorar for jobben. Sier man fra seg kreditering, får man mer betalt, det er normalen. Ikke meg du siterer. Men det er forskjell på at mange artister tar æren for andres arbeid og at alle gjør det. Du burde ikke nevne Adele som en som tar æren for andres arbeid med mindre du vet at hun tar æren fra andres arbeid. I tillegg så kommer lagarbeid i alt fra sangeren gjorde ingenting til at sangeren gjorde brorparten av arbeidet. Det er heller ikke så enkelt som at sangeren ikke bidro kun fordi han/hun ikke skrev noe av sangen. Man kan bidra på andre måter som f.eks ved å fortelle hva man ønsker fra låtskriverne og å korrigere deres arbeid. Anonymkode: 5a33d...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå