Gå til innhold

Hva er det som får mange til å tro at ingen vil være single?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det ofte her inne og har hørt det fra andre før. Det dukker opp enkelte i tråder som handler om temaet, der de skriver tydelig at ingen velger å være singel. De tror ikke noe på at det er mulig. Noen poster til og med links der det står at ingen velger det. Hva så om noen psykologer mener det? Det finnes også forskning på at det finnes mennesker som vil være singel. Hva er det som gjør at noen mener at det er umulig å ikke ønske et forhold? 

Anonymkode: 06ee0...162

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok fordi de fleste ønsker å være i forhold; det virker for dem uforståelig at det er noen som ønsker å være singel.

De begrunner det gjerne med at mennesker er flokkdyr, men da ser de bort fra at det finnes mange forskjellige plasser i flokken: Noen trives best for seg selv litt sånn i utkanten av en flokk, noen trives midt i flokken uten å inngå forhold med én, og slik har det alltid vært.

Anonymkode: ae507...bbb

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser det ofte her inne og har hørt det fra andre før. Det dukker opp enkelte i tråder som handler om temaet, der de skriver tydelig at ingen velger å være singel. De tror ikke noe på at det er mulig. Noen poster til og med links der det står at ingen velger det. Hva så om noen psykologer mener det? Det finnes også forskning på at det finnes mennesker som vil være singel. Hva er det som gjør at noen mener at det er umulig å ikke ønske et forhold? 

Si det? For meg er det direkte naturstridig å ikke være i et forhold...

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (2 minutter siden):

Hva så? Noen mennesker er jo skapt til å være alene. 

• Liker 5
Skrevet

Fordi de ikke klarer å få nesa nok ut av sin egen navle så de klarer å få perspektiv. Dvs. i deres verden er det uforståelig at folk kan velge og trives med andre valg enn deres.

Jeg var singel i mange år, og er fremdeles i et avstandsforhold. Har det fremdeles helt greit i eget selskap, tro det eller ei. Men mange mener jo de som påstår det lever i fornektelse eller ljuger......såeh

• Liker 12
Gjest Chroma
Skrevet
ABM skrev (12 minutter siden):

Sånn følte jeg det også, nå gjør jeg ikke det lenger. Ønsker ikke ny partner i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (15 minutter siden):

For deg er det sikkert det. Men alle er ikke som deg. Det vet du. 

Anonymkode: f9cbe...7e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Cordelia skrev (Akkurat nå):

Fordi de ikke klarer å få nesa nok ut av sin egen navle så de klarer å få perspektiv. Dvs. i deres verden er det uforståelig at folk kan velge og trives med andre valg enn deres.

Jeg var singel i mange år, og er fremdeles i et avstandsforhold. Har det fremdeles helt greit i eget selskap, tro det eller ei. Men mange mener jo de som påstår det lever i fornektelse eller ljuger......såeh

Ja, det er visst mange som mener det. Var selv i et forhold som varte i et par måneder, fant ut nesten med en gang at det var ikke noe for meg. Vi passet godt sammen og han var en snill fyr. Husker at han hadde ryddet og laget middag til jeg kom hjem. Det er jo sånt man skal synes er romantisk og hyggelig, men jeg syntes det var teit og idiotisk. Ville være i fred. Da føler man seg som en dritt også. Var da jeg skjønte at forhold ikke er noe for meg. Det er 12 år siden. Har vært singel siden da. 

• Liker 3
Skrevet

Heller singel enn i dårlig forhold.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er visst mange som mener det. Var selv i et forhold som varte i et par måneder, fant ut nesten med en gang at det var ikke noe for meg. Vi passet godt sammen og han var en snill fyr. Husker at han hadde ryddet og laget middag til jeg kom hjem. Det er jo sånt man skal synes er romantisk og hyggelig, men jeg syntes det var teit og idiotisk. Ville være i fred. Da føler man seg som en dritt også. Var da jeg skjønte at forhold ikke er noe for meg. Det er 12 år siden. Har vært singel siden da. 

Jo men savner du ikke samhørighet? Noen å komme hjem til..å dele tanker med?..og ikke minst, savner du ikke sex? Satt og filosoferte litt over temaet og tror jeg ikke har 1 dag som singel siden jeg var 17:)

Skrevet
O.G. skrev (2 minutter siden):

Heller singel enn i dårlig forhold.

Dårlig forhold? Bare bytte med nytt forhold..

Skrevet
ABM skrev (Akkurat nå):

Dårlig forhold? Bare bytte med nytt forhold..

Sånn tenker folk som bare vil ha noen.

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (Akkurat nå):

Jo men savner du ikke samhørighet? Noen å komme hjem til..å dele tanker med?..og ikke minst, savner du ikke sex? Satt og filosoferte litt over temaet og tror jeg ikke har 1 dag som singel siden jeg var 17:)

Nei, jeg har det bedre alene. Føler ikke noe behov for å dele tanker og følelser med en partner, og synes det er godt å bare komme hjem til min leilighet og være i fred. Sex savner jeg ikke. Synes det er oppskrytt. Orker ikke det maset om sex. 

• Liker 7
Skrevet
O.G. skrev (3 minutter siden):

Sånn tenker folk som bare vil ha noen.

Så iflg. deg tar jeg hvem som helst?

AnonymBruker
Skrevet

Samme grunn som at folk tror alle vil ha barn, eller katt, eller sydentur. Mange klarer ikke å se for seg at andre ikke er som dem selv, rett og slett. 

Anonymkode: 3822f...bc9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Singel på 7ende året, ser ikke for meg at noen skal endre det med det første, da skal hun være en unicorn 😅

Anonymkode: 0bb71...b48

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Samme grunn som at folk tror alle vil ha barn, eller katt, eller sydentur. Mange klarer ikke å se for seg at andre ikke er som dem selv, rett og slett. 

Anonymkode: 3822f...bc9

Må være rart å være så enkel. Hver dag må være en utfordring for dem. 

Anonymkode: 6f491...98c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Må være rart å være så enkel. Hver dag må være en utfordring for dem. 

Her motsier du deg selv i andre setning, fantastisk!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her motsier du deg selv i andre setning, fantastisk!

Nei, slutt da. Du smigrer meg. :briller:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er jo å bo alene. Ha bare sine ting og ingen som roter og møkker til huset. Bestemme alt selv. 

Syns de som må være i forhold er snåle. Akkurat som om de mangler noe. Litt uselvstendige individer.

Anonymkode: a42c7...dda

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...