Gå til innhold

Vi drittunger som arver leilighet i byen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om de som får/arver en to-roms leilighet i Bergen/Tromsø/Oslo i 20-årene? 

Vil du alltid se ned på deres økonomi og tenke at de bare fikk alt servert?

Burde jeg alltid være stille når venner diskuterer økonomi?

Anonymkode: 9e160...e28

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva tenker dere om de som får/arver en to-roms leilighet i Bergen/Tromsø/Oslo i 20-årene? 

Det kan nok lett vekke misunnelse ihvertfall, spesielt om du kjøper deg fine klær og interiør vennene dine må avstå fra fordi de betaler på lån eller sparer til egenkapital. Selv ville jeg vært åpen om arven, men ligger lavt i økonomi-diskusjoner videre fremover og heller ikke flashe nye innkjøp. 

• Liker 3
Skrevet

Vel, hvis du plutselig eier ei diger leilighet og de ikke ser noe til mora di lengre, så forstår de nok hvorfor du eier leiligheten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er flau over at jeg har fått leilighet. Selv om jeg jo også er veldig glad for det. Jeg har sagt det til vennene mine. Noen ganger tuller jeg med at jeg er rik, men egentlig er det for å skjule usikkerheten min. Jeg tjener lite selv om jeg jobber fullt og sparer og er nøysom, men føler jeg alltid vil være kjent for å være hun jenta som fikk leilighet og ikke tok i et tak selv...

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, O.G. said:

Vel, hvis du plutselig eier ei diger leilighet og de ikke ser noe til mora di lengre, så forstår de nok hvorfor du eier leiligheten.

Den er ikke diger. Ca 30 kvm. Heldigvis var det ikke mamma eller pappa som døde.

Skrevet

Nå er vel ikke penger et problem blant nordmenn flest så det går nok greit. Med mindre du har bare venner fra trange kår da.

• Liker 1
Skrevet

Nei, du trenger absolutt ikke være stille, men heller reflektere rundt eget privilegie.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke nevne det til noen, ikke deres business å vite om du har arvet, spart opp gjennom årene eller hva det må være

Anonymkode: 51de5...48d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er bra at foreldrene deres har lagt noe igjen til dere, og som hjelper dere veldig mye livet. Videre tenker jeg at dere sikkert kommer fra gode familier med mye kjærlighet, hvor folk er intelligente og tar kloke valg, at også dette er personlige kvaliteter som ofte går i arv og at dere derfor sikkert er gode mennesker som jeg gjerne vil date.

Anonymkode: 3ae9a...a3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

30 kvm er jo et bøttekott …. Ville heller trodd du var fattig 

Anonymkode: 90060...123

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

30 kvm er jo et bøttekott …. Ville heller trodd du var fattig 

Anonymkode: 90060...123

30 kvm er helt vanlig størrelse på leilighet for oss i 20-årene som er single i det minste. Det er dyrt å eie i en av de større byene, og det er her jeg vil bo. Mener du virkelig det er et bøttekott? Hva skal en singel kvinne på 160 med en enebolig? Har da både soverom, spisebord med plass til fire og sofakrok.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner kun to stk som har arvet/fått leilighet i sentrum. Jeg er ikke sjalu, men jeg blir irritert over måten de velger å leve på. De klager over dårlig råd, men disse to er de eneste jeg kjenner på min alder som i tillegg til å eie leilighet også har økonomi til å reise masse, spise take away eller ute på restauranter flere ganger i uken. De har stadig nye og dyre klær/sko, og unner seg goder vi andre som leier eller har kjøpt leilighet selv slettes ikke har råd til. 

jeg synes det er merkelige prioriteringer når man samtidig klager over dårlig råd eller hvor dyrt ting er. Disse to ser ikke, eller forstår ikke, hvordan vi andre lever, og at de i forhold til oss andre lever ganske så luksuriøst. Jeg tenker at de får et sjokk når de en gang trenger å ta opp lån. 

Anonymkode: 7d0d0...f4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan folk har fått seg leilighet interesserer meg midt i ryggen.

Anonymkode: 6ed11...5fb

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker "fint for dem" om folk som har fått leilighet gratis, men samtidig ville jeg ikke kjøpt leilighet til egne barn (hvis jeg hadde hatt noen). Du havner jo på den priviligerte siden av "forskjells-Norge", og kommer alltid til å bli foraktet av venstresiden og dens følgere. 

Hvis vennene dine har et problem med at du har fått en leilighet ville jeg skaffet meg nye venner, evt latt være å invitere dem hjem til meg og unngått temaet økonomi for all fremtid. 

Skrevet

Det er da bedre for samfunnet at barn arver verdier fremfor dårlige holdninger relatert til økonomi, helse og sosiale ytelser

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker å holde kjeft om hva jeg har arvet, fått osv. ingen som har rett til å vite det. 

Anonymkode: b72f3...7e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg driter i alt slikt, så lenge de lar meg være i fred. Er visst ‘unormalt’ å drite i slike ting, til det punktet at andre begynner å problematisere en. De lurer liksom på hvorfor man ikke gidder å bruke energi på at han/hun har mer enn dem, fordi det er helt utenkelig at noen ikke bruker energi på det de selv bruker energi på. Enkelte er bare destrueringsverktøy. 

Anonymkode: f100e...74c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å arve en stor leilighet i Oslo sentrum. Kommer fra en helt vanlig familie hvor ene forelder tilfeldigvis kjøpte en leilighet til 200 000 i 1989.

Jeg skammer meg ikke. Arv er arv.

Ville derimot vært litt skamfull dersom jeg hadde fått en helt ny leilighet uten videre.

Anonymkode: 63167...269

Skrevet

Det er ingenting å skamme seg over om man arver noe, nytt eller gammelt. Hvis andre blir misunnelige og viser dette ovenfor en kun fordi en har arvet så er det de som viser sitt sanne seg. 

Man har jo forståelse for at folk ønsker seg egen bolig, men man blir jo ikke mer lykkelig av at andre ikke har heller.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som er drittunger fordi de arver/får en leilighet. At de oppfører seg som drittunger, det er noe annet.

Anonymkode: 0ebca...614

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...