Gå til innhold

Mot endring i flaggloven: Blir lov å heise Pride-flagg

Anbefalte innlegg

Skrevet
49 minutter siden, Chiyo said:

Si det til kameraten min som ble slått ned på åpen gate fordi han holdt kjæresten sin i hånden. 

Jeg vet ikke om noen som forsvarer diskriminering eller vold mot homofile, og det er en grunn til at hat kriminalitet er særlig prioritert i Norge. Fikk de arrestert den som slo, hadde noen signalement eller viste hvem som gjorde det? Tror du endring i flaggloven vil hindre de som er idiot i hodet å være det? 

På den annen side, mange blir slått ned eller ranet . Ikke bare homofile. 

Men direkte svar på din utfordring, jeg har ingen problem med å si til din kamerat at vi alle skal være glade for at vi lever i et av de mest liberale landene i verden. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Chiyo skrev (1 time siden):

På hvilken måte? 

Som LHBT-person føler ikke jeg det. Det gir ikke minoriteter synlighet. Det minner ikke folk på grusomheten lhbt-personer over hele verden opplever. Men når jeg ser en kommune som flagger for oss, så føler jeg at jeg blir sett. 

Ved at du er norsk, og som kongen sier, en av de mange variantene nordmenn.

Ved å flagge med det norske flagget markerer vi at vi alle er norske uavhengig av legning. Når en flagger for politiske eller sosiale bevegelser markerer en nettopp disse og sin ulikhet. Det må en gjerne gjøre, men jeg synes det er fint om offentlige institusjoner favner om fellesskapet og flagger samlende, så kan en heller markere ulikhet/utenforskap eller politiske bevegelser på andre måter. 

• Liker 2
Skrevet
Chiyo skrev (1 time siden):

På hvilken måte? 

Som LHBT-person føler ikke jeg det. Det gir ikke minoriteter synlighet. Det minner ikke folk på grusomheten lhbt-personer over hele verden opplever. Men når jeg ser en kommune som flagger for oss, så føler jeg at jeg blir sett. 

Vi er jo mange minoriteter her til lands. Som homo selv, så føler jeg da at jeg blir inkludert når det norske flagget blir heist. 

• Liker 4
Skrevet
Tiuren skrev (1 time siden):

Det er faktisk helt rett, for vi må huske på at vi bor i ett av verdens mest liberale land og det kan feires. Om det kommer til å fortsette den retningen, det får bare tiden vise... 

Tror ikke min homofile bror og hans kjæreste opplevde mye liberalisme da de ble slått og spyttet på utenfor en pub.

Skrevet
19 minutter siden, Oida said:

Tror ikke min homofile bror og hans kjæreste opplevde mye liberalisme da de ble slått og spyttet på utenfor en pub.

Tror du flagging med Pride flagg fra offentlige flaggstenger vil hjelpe på fordomsfulle og hatefulle idioter? Jeg tror det vil drive grupper fra hverandre, at de som allerede hater vil hate mer. 

Hva gjorde vaktene på puben vår din bror ble angrepet? 

• Liker 3
Skrevet
Tiuren skrev (4 minutter siden):

Tror du flagging med Pride flagg fra offentlige flaggstenger vil hjelpe på fordomsfulle og hatefulle idioter? Jeg tror det vil drive grupper fra hverandre, at de som allerede hater vil hate mer. 

Hva gjorde vaktene på puben vår din bror ble angrepet? 

Nettopp det jeg også tror. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...