Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nyutdannet til sommeren og har fått meg jobb i kommunen. Fikk tilsendt arbeidskontrakt i dag, men stusser litt på dette med lønnsansiennitet og lønnstrinn. 

I stillingsannonsen ble det utlyst at stillingen ble lønnet etter lønnstrinn 40-47. Jeg har fått kontrakt med lønn etter lønnstrinn 37 basert på ansiennitet på 7 måneder fra en sommerjobb jeg hadde som ungdom på et kommunalt bo- og omsorgssenter. Kjemperelevant sommer- og deltidsjobb som jeg har hatt i Staten ved siden av studier de tre siste årene (over 700 timer per år) er derimot ikke regnet med. Høres dette riktig ut? 

Anonymkode: b24a9...4c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du sendt inn attest eller en bekreftelse fra jobben din i staten? Ansiennitet må dokumenteres.

Anonymkode: a47f7...568

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har du sendt inn attest eller en bekreftelse fra jobben din i staten? Ansiennitet må dokumenteres.

Nei, det har jeg ikke! Skrev det bare i CV og søknad, og oppga referanser. Får lese meg opp på hvordan det kan dokumenteres. Takk! :) 

Vet du også noe om hvorvidt det er lov å gi lavere lønn enn det som er oppgitt i jobbannonsen når man oppfyller kravene?

Skrevet

Jeg sendte mail til tidligere arbeidsgivere om å få attest, så sendte jeg de til min nærmeste leder. Jeg tror jeg fikk med alt av ansiennitet, selv om noe ikke var såå relevant for jobben min. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det har jeg ikke! Skrev det bare i CV og søknad, og oppga referanser. Får lese meg opp på hvordan det kan dokumenteres. Takk! :) 

Vet du også noe om hvorvidt det er lov å gi lavere lønn enn det som er oppgitt i jobbannonsen når man oppfyller kravene?

Usikker på om oppgitt lønnstrinn i annonsen er bindende selv om man fyller kravene. Men det virker litt rart at du har fått lavere trinn, ville bedt om en begrunnelse på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du høyere utdanning er det mulig at du skal lønnes i kroner og ikke på trinn. Det går å forhandle på lønnstilbud. Sjekk med fagforeninga di hva som et ca rett lønn

Anonymkode: ff08b...ea1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...