AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Er nyutdannet til sommeren og har fått meg jobb i kommunen. Fikk tilsendt arbeidskontrakt i dag, men stusser litt på dette med lønnsansiennitet og lønnstrinn. I stillingsannonsen ble det utlyst at stillingen ble lønnet etter lønnstrinn 40-47. Jeg har fått kontrakt med lønn etter lønnstrinn 37 basert på ansiennitet på 7 måneder fra en sommerjobb jeg hadde som ungdom på et kommunalt bo- og omsorgssenter. Kjemperelevant sommer- og deltidsjobb som jeg har hatt i Staten ved siden av studier de tre siste årene (over 700 timer per år) er derimot ikke regnet med. Høres dette riktig ut? Anonymkode: b24a9...4c8
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Har du sendt inn attest eller en bekreftelse fra jobben din i staten? Ansiennitet må dokumenteres. Anonymkode: a47f7...568
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du sendt inn attest eller en bekreftelse fra jobben din i staten? Ansiennitet må dokumenteres. Anonymkode: a47f7...568 Nei, det har jeg ikke! Skrev det bare i CV og søknad, og oppga referanser. Får lese meg opp på hvordan det kan dokumenteres. Takk! Vet du også noe om hvorvidt det er lov å gi lavere lønn enn det som er oppgitt i jobbannonsen når man oppfyller kravene? Anonymkode: b24a9...4c8
pia mater Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 Jeg sendte mail til tidligere arbeidsgivere om å få attest, så sendte jeg de til min nærmeste leder. Jeg tror jeg fikk med alt av ansiennitet, selv om noe ikke var såå relevant for jobben min.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det har jeg ikke! Skrev det bare i CV og søknad, og oppga referanser. Får lese meg opp på hvordan det kan dokumenteres. Takk! Vet du også noe om hvorvidt det er lov å gi lavere lønn enn det som er oppgitt i jobbannonsen når man oppfyller kravene? Anonymkode: b24a9...4c8 Usikker på om oppgitt lønnstrinn i annonsen er bindende selv om man fyller kravene. Men det virker litt rart at du har fått lavere trinn, ville bedt om en begrunnelse på det. Anonymkode: a47f7...568
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 Har du høyere utdanning er det mulig at du skal lønnes i kroner og ikke på trinn. Det går å forhandle på lønnstilbud. Sjekk med fagforeninga di hva som et ca rett lønn Anonymkode: ff08b...ea1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå