Gå til innhold

Han er helt vill - kan han endre seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på med en mann som er helt vill. Relasjonen er ganske ny. Han blir sinna for alt, og jeg blir gal av det. Mistolker alt jeg sier i verste mening, og er generelt fullstendig sårbar. Pleier å teste setninger han klikker på når vi chatter ved å skrive det samme til andre (der det er mulig/ikke direkte kjæresterelatert). De svarer høflig og positivt ved samme forespørsel som han blir rasende over. Jeg vet jeg bør løpe, men jeg liker denne sprø fyren. Er det noen som har vært vanvittig usikker og merkelig i starten av en relasjon, og hentet seg inn igjen når de ble tryggere? 

Anonymkode: 42be8...20e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du innerst inne vet svaret på spørsmålet ditt. 

• Liker 29
Skrevet

Folk blir ikke bedre, men verre.

Er jo i starten man vil gjøre best mulig inntrykk.

Han vil bli sintere når han blir tryggere på deg. Garantert.

• Liker 22
Skrevet

Forøvrig skummelt at du allerede tester på andre....

Det betyr jo at du tror det er deg selv det er noe galt med. Du tar på deg skylden for hans syke reaksjon...

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg holder på med en mann som er helt vill. Relasjonen er ganske ny. Han blir sinna for alt, og jeg blir gal av det. Mistolker alt jeg sier i verste mening, og er generelt fullstendig sårbar. Pleier å teste setninger han klikker på når vi chatter ved å skrive det samme til andre (der det er mulig/ikke direkte kjæresterelatert). De svarer høflig og positivt ved samme forespørsel som han blir rasende over. Jeg vet jeg bør løpe, men jeg liker denne sprø fyren. Er det noen som har vært vanvittig usikker og merkelig i starten av en relasjon, og hentet seg inn igjen når de ble tryggere? 

Bare løp fra han og fantaser heller om kuppet du gikk glipp av. Det blir mye bedre. 

Anonymkode: bf437...a96

• Liker 6
Skrevet

If someone shows you their true color don't paint over it!

• Liker 14
Skrevet

Veldig dårlig start! Veeeeldig dårlig tegn.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei men det er mange som opplever at terroren blir 10 ggr. verre med tiden..Nå bruker du hodet og stikker mens du kan!

AnonymBruker
Skrevet

Ett ord: Løp!

Anonymkode: 81cdd...6ce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er om du liker å bli banket opp og smelt vegg-i-mellom?

Anonymkode: e15a9...00f

• Liker 10
Skrevet

Dette er jo den tiden man viser seg fra sin beste side. Dette er hans beste side...

Løp så fort og langt som du aldri har løpt før! Du kan ikke seriøst mene at du vil fortsette med denne fyren? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det sånn med eksen, men han ble ikke sånn før vi ble kjærester. Bedret seg overhode ikke. Tvert imot.

Anonymkode: 2abc5...9cd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Truly skrev (2 timer siden):

Folk blir ikke bedre, men verre.

Er jo i starten man vil gjøre best mulig inntrykk.

Han vil bli sintere når han blir tryggere på deg. Garantert.

Det er en sannhet med modifikasjoner. Var svært «gal» da jeg møtte mannen min. Et eks var ar han var 20 min forsinket til en avtale om felles treningstur. Jeg skjelte han ut og avlyste treningen. Det var flere tilsvarende episoder og mannen min var nok skikkelig i tenkeboksen da han ikke liker konflikter og så for seg at dette bare ville bli verre etterhvert som jeg ble enda mer trygg på han.
Mitt argument var at ting ville roe seg når vi ble bedre kjent da all kranglingen min skyldes usikkerhet og redd for å bli avvist/forlatt.

Nå er det gått 5 år, han har brukt mye tid på å gjøre meg trygg. Med hånden på hjertet kan jeg si at vi krangler ytterst sjelden. Kanskje ett par ganger i mnd og da i helt rolige former uten å heve stemmen, anklage eller true på noen måte. Glad at mannen holdt ut med gale meg. 

Anonymkode: c83d2...71f

• Liker 3
Skrevet

Gå nå. Og ikke tro det blir bedre, eller at du kan hjelpe han til å bedre. Trust me, det blir bare verre. Går det langt nok er du stuck med en sånn for resten av livet, om du vil eller ei.... eller hvert fall til barna er voksne. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en sannhet med modifikasjoner. Var svært «gal» da jeg møtte mannen min. Et eks var ar han var 20 min forsinket til en avtale om felles treningstur. Jeg skjelte han ut og avlyste treningen. Det var flere tilsvarende episoder og mannen min var nok skikkelig i tenkeboksen da han ikke liker konflikter og så for seg at dette bare ville bli verre etterhvert som jeg ble enda mer trygg på han.
Mitt argument var at ting ville roe seg når vi ble bedre kjent da all kranglingen min skyldes usikkerhet og redd for å bli avvist/forlatt.

Nå er det gått 5 år, han har brukt mye tid på å gjøre meg trygg. Med hånden på hjertet kan jeg si at vi krangler ytterst sjelden. Kanskje ett par ganger i mnd og da i helt rolige former uten å heve stemmen, anklage eller true på noen måte. Glad at mannen holdt ut med gale meg. 

Ikke alle vil ta på seg ett "gale-prosjekt".

(Og hvorfor skulle de...)

En sint mann er også statistisk mye farligere for en kvinne.

• Liker 9
Skrevet

Hvis dette er en sann historie...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gjorde det.

Jeg var sykelig sjalu i begynnelsen av forholdet med kona mi. Skulle kontrollere alt hun gjorde til en hver tid, og starte hun ikke på meldinger eller telefon med en gang, så var hun i mitt hode utro.

Det måtte et år med terapi til for å endre meg, i tillegg måtte jeg kutte ut mennesker fra livet mitt som ødela selvtilliten min. Sjalusien kom jo av usikkerhet om at noen ville ha meg. Jeg hadde jo vært i forhold før hvor sjalusien ødela mye.

Nå har vi vært sammen i 17 år og har to barn. Så det er mulig å forandre seg om man blir trygg i et forhold

Anonymkode: 7bede...17c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du er kvinne, styrkeforholdet er helt annerledes andre veien

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Dette er ikke liv laga.

Anonymkode: 403bf...175

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg gjorde det.

Jeg var sykelig sjalu i begynnelsen av forholdet med kona mi. Skulle kontrollere alt hun gjorde til en hver tid, og starte hun ikke på meldinger eller telefon med en gang, så var hun i mitt hode utro.

Det måtte et år med terapi til for å endre meg, i tillegg måtte jeg kutte ut mennesker fra livet mitt som ødela selvtilliten min. Sjalusien kom jo av usikkerhet om at noen ville ha meg. Jeg hadde jo vært i forhold før hvor sjalusien ødela mye.

Nå har vi vært sammen i 17 år og har to barn. Så det er mulig å forandre seg om man blir trygg i et forhold

Anonymkode: 7bede...17c

Men da må mannen ha innsett sitt problem og være villig til å gå i terapi, det virker det ikke som han TS skriver om har gjort.

Anonymkode: 81cdd...6ce

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...