Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettåringen fikk MMR vaksine i dag. Og virker litt tufs i kveld. Kan det være pga vaksinen, eller er det noe annet? De sa på helsestasjonen han kunne få reaksjon etter ca 1-2 uker..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (2 timer siden):

Ettåringen fikk MMR vaksine i dag. Og virker litt tufs i kveld. Kan det være pga vaksinen, eller er det noe annet? De sa på helsestasjonen han kunne få reaksjon etter ca 1-2 uker..

De fleste jeg har hørt fra som har fått reaksjoner, har fått det etter 1-2 uker slik som helsestasjonen sa var vanlig.

Men det kan jo være at det er vondt og ubehagelig på stikkstedet da? Jeg tok selv koronavaksinen for ikke lenge siden, og fikk hadde en veldig øm og vond arm det første døgnet!

Anonymkode: 2b5cc...4e9

AnonymBruker
Skrevet

Min har fått kraftig reaksjon (høy feber) på alle barnevaksinene bortsett fra rotavirus. MMR-reaksjonen kom seks dager etter selve vaksinen, så vil tro det er tilfeldig/noe annet i kveld. 

Anonymkode: 7f18a...94e

AnonymBruker
Skrevet

På de første vaksinene fikk han høy feber og var slapp samme dag, på MMR-vaksinen tok det 8 dager før han fikk feber, løs avføring og 11 dager før han fikk utslett! Helsesykepleier som satt den sa at man ikke merker bivirkninger før det har gått en uke og hvertfall ikke de første 2 dagene. Så det er nok noe annet enn vaksinen 🙂

Anonymkode: dd3f5...9ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De fleste jeg har hørt fra som har fått reaksjoner, har fått det etter 1-2 uker slik som helsestasjonen sa var vanlig.

Men det kan jo være at det er vondt og ubehagelig på stikkstedet da? Jeg tok selv koronavaksinen for ikke lenge siden, og fikk hadde en veldig øm og vond arm det første døgnet!

Anonymkode: 2b5cc...4e9

Viste seg at han hadde feber. Fikk Paracet. Kviknet til. Våknet og feberen hadde gått opp igjen. Fått ny Paracet.

Rart det skal skje rett etter vaksina. Var fin i morges.

Skrevet

Våre var litt trøtte og slappe samme dag som vaksinen, husker de sov ekstra mye det første døgnet etter, ellers ingenting og heller ikke etter en uke eller to.

AnonymBruker
Skrevet

Her tok det også 6 dager, og da fikk hun kraftige bivirkninger som krevde Paracet før natta i ei uke 🙄 Tror som de andre at det er tilfeldig. Snella mi er 1 år og 4 mnd og sliter med forkjølelse og feber nå. Kanskje det er det som er på vei? Her begynte det med feber natt til 17.mai.

Anonymkode: 7a9f3...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...