Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, 
Takk for innspill - fjerner nå dette

Endret av Lille frøken My
Har fått de ytringer som er
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han skal da selvfølgelig ikke være med på denne firmaturen.

Han høres ikke helt frisk ut.

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Som arbeidsgiver hadde jeg ikke godtatt at du hadde han med hvis det ikke var et arrangement der alle hadde partner med.

Som kjæreste hadde jeg ikke godtatt sånne ultimatum fra han. Enten stoler han på deg, eller så får han finne seg en annen.

Anonymkode: 4d8cc...e8f

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som arbeidsgiver hadde jeg ikke godtatt at du hadde han med hvis det ikke var et arrangement der alle hadde partner med.

Som kjæreste hadde jeg ikke godtatt sånne ultimatum fra han. Enten stoler han på deg, eller så får han finne seg en annen.

Anonymkode: 4d8cc...e8f

Enig, det hadde vært veldig rart og uprofesjonelt. 

Anonymkode: 20803...748

• Liker 5
Skrevet

Han skal ikke være med på firmatur, og han høres veldig kontrollerende ut. Tror han virkelig at du ikke kommer til å klare å styre deg med så mange mannlige kolleger rundt deg? 

Det hadde vært noe annet hvis du skulle på tur med en eks, noen du har flørtet/vært utro med eller noe, da kunne jeg ha forstått reaksjonen, men når han får panikk ved tanken på at du kommer til å ha mange mannlige kolleger rundt deg, bare fordi de er menn, da bør varsellampene blinke ganske kraftig. Tror han at du kan finne på å hive deg over hvilken mann som helst? Eller flere? Da må han jo gå rundt og være redd for at du skal finne en annen hele tiden. Nei, dette er virkelig ikke normalt.

Skrevet
Lille frøken My skrev (17 minutter siden):

Hei, 
Håper dere kan hjelpe meg med litt tanker rundt dette. 

Jeg er i et forhold med en mann jeg elsker høyt til tross for at vi bare har vært sammen i en 10 mnd tid.

Jobber i et mannsdominert yrke, og er ei jente med nesten bare guttevenner. Dette synes han er et problem. 
Jeg føler meg av den grunn kontrollert da han på sin side sier at det er visse ting han ikke kan akseptere/tolerere. 
Problemet er også at han har nesten ikke fått møtt noen av vennene mine da pga Covid.

Men vi har hatt en gjentagende uenighet er om at jeg føler han ikke stoler på meg pga dette.

Vi har tidligere hatt en runde hvor han satte hardt mot hardt da jeg har et rom i leiligheten min som jeg skulle leie ut til en mann. Han selv vil ikke flytte inn sammen med meg, så jeg endte med å måtte si til min nye leietager at han ikke kunne flytte inn allikevel da jeg valgte min kjæreste til tross for at jeg synes dette er uakseptabelt 

Så til dagens dilemma: 
Firmatur med 15 stykker hvor jeg er den eneste jenta. 
Han vil at jeg skal si til jobben at han skal være med - noe jeg mener er helt uaktuelt at en kvinne på snart 40 år må ha med mannen min som anstand på firmatur bare fordi resten er menn. 
Da mener han at det er visse ting han kan akseptere og ikke - så da står vi på hver vår kant hvor jeg mener at dette er kontrollerende og viser ingen tillit og han mener at alle menn er enige med han. 

Vil gjerne ha deres synspunkter her

Hilsen frustrert 

Takk for alle synspunkter! Tar gjerne imot flere - også av dere menn som er her inne :)
Jeg ønsker å bruke dette til en sammenligning da jeg synes ikke at dette er akseptabelt, men vi klarer ikke komme oss videre i diskusjonen.
Og bare for å legge til - jeg har ikke gjort noe som tilsier at han skal være urolig eller mistenksom. Hadde det vært tilfelle er det klart at da ville jeg sett det som at han hadde hatt en sterkere sak

AnonymBruker
Skrevet

Firmatur er ikke for kjærester.

Leie ut rom er litt mer på kanten.... Hadde en 40 år gammel mann sagt at han skal leie ut til ei dame, ser jeg ikke helt at en evt date hadde syntes det var spesielt ålreit. 

Anonymkode: 34a98...74e

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
Lille frøken My skrev (25 minutter siden):

Hei, 
Håper dere kan hjelpe meg med litt tanker rundt dette. 

Jeg er i et forhold med en mann jeg elsker høyt til tross for at vi bare har vært sammen i en 10 mnd tid.

Jobber i et mannsdominert yrke, og er ei jente med nesten bare guttevenner. Dette synes han er et problem. 
Jeg føler meg av den grunn kontrollert da han på sin side sier at det er visse ting han ikke kan akseptere/tolerere. 
Problemet er også at han har nesten ikke fått møtt noen av vennene mine da pga Covid.

Men vi har hatt en gjentagende uenighet er om at jeg føler han ikke stoler på meg pga dette.

Vi har tidligere hatt en runde hvor han satte hardt mot hardt da jeg har et rom i leiligheten min som jeg skulle leie ut til en mann. Han selv vil ikke flytte inn sammen med meg, så jeg endte med å måtte si til min nye leietager at han ikke kunne flytte inn allikevel da jeg valgte min kjæreste til tross for at jeg synes dette er uakseptabelt 

Så til dagens dilemma: 
Firmatur med 15 stykker hvor jeg er den eneste jenta. 
Han vil at jeg skal si til jobben at han skal være med - noe jeg mener er helt uaktuelt at en kvinne på snart 40 år må ha med mannen min som anstand på firmatur bare fordi resten er menn. 
Da mener han at det er visse ting han kan akseptere og ikke - så da står vi på hver vår kant hvor jeg mener at dette er kontrollerende og viser ingen tillit og han mener at alle menn er enige med han. 

Vil gjerne ha deres synspunkter her

Hilsen frustrert 

Han har sjalusiproblemer og prøver å tvinge deg til å la deg kontrollere. 

I 2021 bør det virkelig være mulig å ha guttevenner og guttekollegaer uten at partner skal se for seg dette som en potensiell orgie. 

Ser for meg at hvis du går med på å la deg kontrollere litt, så vil det stadig være et press om mer. Plutselig en dag må du redegjøre for hvor du har vært og hvem du har vært med straks du går ut av døren. 

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som om han er sjalu. En kompis av meg avsluttet forholdet sitt med ei dame som var veldig sjalu. Hun kontrollerte meldinger i fra meg uten at hun spurte så han blei sleten til slutt. 

Anonymkode: 1e6fa...6e7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med alle over spesielt firmaturen. Han kan ikke være med på den. Men om han velger å vise tillit og ikke sutre med at du drar så kan du jo kanskje sende han litt flere meldinger enn vanlig når du har tid for å vise at du tenker på han. Det er feil å kontrollere, og han må stole på deg. Men kan til en viss grad forstå at det er noe han ikke liker ved det.

Anonymkode: f5f3a...6af

• Liker 1
Skrevet

Det høres ikke sunt ut å ha det slik. Pass på at du ikke dras inn en «normalitet» med kontroll. 

Taper ikke du en del penger på å ikke leie ut? 

• Liker 4
Skrevet
PM75 skrev (Akkurat nå):

Det høres ikke sunt ut å ha det slik. Pass på at du ikke dras inn en «normalitet» med kontroll. 

Taper ikke du en del penger på å ikke leie ut? 

Det stemmer - hadde det ikke vært Covid kunne jeg sikkert fått lettere inn en leieboer og valgt en dame istedet.

Skrevet

Jeg er enig med alle over spesielt firmaturen. Han kan ikke være med på den. Men om han velger å vise tillit og ikke sutre med at du drar så kan du jo kanskje sende han litt flere meldinger enn vanlig når du har tid for å vise at du tenker på han. Det er feil å kontrollere, og han må stole på deg. Men kan til en viss grad forstå at det er noe han ikke liker ved det.

Anonymkode: f5f3a...6af

At han ikke liker det er greit og til en viss grad forståelig - men at det skal være slik at jeg ikke kan dra alene på firmatur synes jeg er trist at han mener og veldig usunt for forholdet 

Skrevet (endret)

Det hørtes utrolig slitsomt ut! Jeg jobber også i et mannsdominert yrke og er vant til å være eneste jenta. Samboeren min har aldri reagert om jeg har vært på middag, julebord, firmatur eller lignende og at han skal være med om han ikke er invitert av min jobb er ikke noe tema en gang. 

Jeg reiser også veldig mye mtp jobb og bor somregel i samme leilighet eller hus med flere av mannfolkene uten at dette er noe problem.

Endret av Minime94
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Husker at min blei sjalu osv da jeg skulle ut med en noen i fra jobb og møte en mann. Men det gikk fint. 

Det hadde ikke gått an at han fikk møte noen i fra jobben ute med avstand ? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det høres ut som om han er sjalu. En kompis av meg avsluttet forholdet sitt med ei dame som var veldig sjalu. Hun kontrollerte meldinger i fra meg uten at hun spurte så han blei sleten til slutt. 

Nå blir jo dette veldig sentrert på hendelser og dere mister jo en del av det hele bildet av forholdet, men ja; jeg synes ikke dette er ok

Endret av Lille frøken My
...
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husker at min blei sjalu osv da jeg skulle ut med en noen i fra jobb og møte en mann. Men det gikk fint. 

Det hadde ikke gått an at han fikk møte noen i fra jobben ute med avstand ? 

Han skulle gjerne ha fått møtt alle på jobben på julebord hvor vi har med +1, men alt har vært avlyst pga Covid

AnonymBruker
Skrevet

Mange synspunkter her, men ingen stiller spørsmålet: Har mannen grunn til å være sjalu ? Vi hører jo bare en side her. 

Anonymkode: daccd...c11

Skrevet
Minime94 skrev (6 minutter siden):

Det hørtes utrolig slitsomt ut! Jeg jobber også i et mannsdominert yrke og er vant til å være eneste jenta. Samboeren min har aldri reagert om jeg har vært på middag, julebord, firmatur eller lignende og at han skal være med om han ikke er invitert av min jobb er ikke noe tema en gang. 

Jeg reiser også veldig mye mtp jobb og bor somregel i samme leilighet eller hus med flere av mannfolkene uten at dette er noe problem.

Ja, jeg ser ikke forskjell egentlig på om det er kvinne eller mann - jeg er ikke ute med kompiser eller ute med kollegaer for å ha meg med andre. Da ville jeg ikke gått inn i et forhold. Så jeg synes dette er fryktelig urettferdig og frustrerende

Skrevet

Mange synspunkter her, men ingen stiller spørsmålet: Har mannen grunn til å være sjalu ? Vi hører jo bare en side her. 

Anonymkode: daccd...c11

Uansett om han har grunn til å være sjalu er oppførselen hans uakseptabel. Han nekter henne å leie ut et rom i sin egen leilighet, han krever å være med på firmatur og han prøver å komme seg inn på mobilen hennes.

Lille frøken My skrev (6 minutter siden):

Dessverre har han har prøvd seg inn på telefonen min en gang tidligere for å se meldinger. Samt spurt om jeg er utro "for da har jeg i såtilfelle med overlegg løyet når han har spurt"
Nå blir jo dette veldig sentrert på hendelser og dere mister jo en del av det hele bildet av forholdet, men ja; jeg synes ikke dette er ok

Ingenting av det du forteller er ok i det hele tatt.

Jeg hadde nok avsluttet forholdet til denne mannen, men jeg forstår at du neppe kommer til å gjøre det.

Hvilke egenskaper har han som gjør at du ønsker å være sammen med ham?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...