Gjest ronjajenta Skrevet 5. september 2005 #1 Skrevet 5. september 2005 Har nettopp begynt å prøve, sluttet på pilla for en måned siden. Hadde veldig uregelmessig mens før jeg begynte på pilla 18 år gammel, det er ti år siden. Lurer på hvordan mensen arter seg nå... og til spørsmålet mitt - kan jeg bli gravid uten at mensen dukker opp etter p-pille slutt? Må jeg da teste hver måned eller er graviditet helt utelukket før mensen har kommet tilbake igjen? noen som skjønner hva jeg mener...?
Malama Skrevet 5. september 2005 #2 Skrevet 5. september 2005 Du kan teoretisk bli gravid før mensen dukker opp, fordi eggløsningen skjer før mensen, og får du full treff på første, ja da har du blitt gravid før mensen dukket opp. Det kan skje.
Gjest ronjajenta Skrevet 5. september 2005 #3 Skrevet 5. september 2005 Så det vil da si at jeg må teste hver måned... det blir jo sånn ca, har ikke peiling på eggløsning, når jeg skal ha mens osv. Mener å huske fra "tiden før pilla" at det kunne gå flere måneder mellom hver mens. Men var jo ung, trente mye osv. så vi får se hvordan det går nå.
smilepia Skrevet 6. september 2005 #4 Skrevet 6. september 2005 Dersom du vil utelukke/bekrefte en graviditet helt sikkert kan du sikkert teste hver måned. Men det er vel ikke noe poeng i å teste uten å ha misstanke? (Tenker bare på at det kan bli veldig mange "bortkastede" tester)
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #5 Skrevet 6. september 2005 Sant nok.. men det er jo mange som ikke merker mye til graviditeten da. Og jeg vil ikke risikere noe heller. Tenker på røyk, alkohol osv. Og mistanke har vi vel hele tiden - symptomjegere som vi er... ikke sant?
smilepia Skrevet 6. september 2005 #6 Skrevet 6. september 2005 Hehe - Gjest, du har et meget godt poeng Men man får vel prøve å være symptomjeger med måtehold, selv om det er vanskelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå