AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Hei. Vi har en litt kinkig sak. Vi har en liten gutt på 3 år som en venninne av oss har passet fra han var ganske så liten, hun hjalp til når vi var syke og hun er fadder for han. Hun er veldig flink med han, og han elsker å være der. Han kaller henne tante, vi har ikke barnehage til han og vi syntes det er bare hyggelig at de har det forholdet. Men nå for 3 dager siden så fant vi ut at da hun var 21 mistet hun omsorgen for sin datter til barnevernet og vi visste at hun hadde en datter men har hørt hele tiden at hun bodde hos far. hun er nå 47 år og vi kjenner litt på dette at er det egentlig så lurt at hun passer han? Han har sovet der og ikke røyker hun og nyter ikke alkohol og da vi spurte henne om grunnen var det fordi hun slet med psyken etter et overgrep og at hun ba bv om hjelp. Faren til barnet er ukjent. Hva hadde dere gjort? Fortsatt pass av barn eller ikke? Anonymkode: 5a755...cdb
Gjest loveli Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Jeg hadde valgt å stole på henne. At hun innrømmet noe sånt overfor dere betyr vel at hun ikke finner på en "finere" unnskyldning. Vil tro hun er ærlig, hun sa jo ganske graverende ting om seg selv og hadde hun løyet hadde hun vel skyldt på barnefar eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Jeg hadde snakket med henne om det, og ikke oss. Det som teller er jo hvordan hun behandler sønnen deres nå, ikke hva hun måtte ha av problemer som 21-åring. Men var grunnen til omsorgsovertakelsen at hun slo eller vanskjøttet sitt eget barn, er det jo alvorligere enn om hun led av en alvorlig depresjon hun ble frisk av for 20 år siden. Anonymkode: 45fdf...cba 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 Jeg tenker at det kommer an på grunnen. Og det er tross alt over 20 år siden, barnet ditt liker også å være der. Om hun ikke var snill med barnet vil jeg jo tro en 3 åring hadde motsatt seg å dra dit. Anonymkode: 788d8...98d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 At hun ble fratatt et barn for 26 år siden pga psykiske plager hadde jeg ikke tillagt stor vekt, i alle fall ikke når sønnen din viser alle tegn på å trives sammen med henne. Synet på psykisk sykdom, hva som fantes av hjelp og medisiner var ganske annerledes tidlig på 90-tallet enn i dag. Hadde latt henne fortsette so barnevakt. Anonymkode: bb19f...82c 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 Jeg ville ikke tatt personens ord for hva årsaken til overtakelsen var. Man kan si det er psykiske årsaker, men så kan årsaken være overgrep. Det vet du faktisk ikke før du har sett sakspapirene. Bare et lite obs. Anonymkode: 90ea2...6ba
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #7 Skrevet 19. mai 2021 loveli skrev (3 timer siden): Jeg hadde valgt å stole på henne. At hun innrømmet noe sånt overfor dere betyr vel at hun ikke finner på en "finere" unnskyldning. Vil tro hun er ærlig, hun sa jo ganske graverende ting om seg selv og hadde hun løyet hadde hun vel skyldt på barnefar eller lignende. Nei da hun forklarte hvorfor , jeg kommer derfra nå og ingen grunn til å tvile på dette. Hun har i dag god kontakt med datteren sin men for datteren er hun bare en mor, hun har naturligvis tettere bånd med fm enn biologisk mor Anonymkode: 5a755...cdb 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #8 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville ikke tatt personens ord for hva årsaken til overtakelsen var. Man kan si det er psykiske årsaker, men så kan årsaken være overgrep. Det vet du faktisk ikke før du har sett sakspapirene. Bare et lite obs. Anonymkode: 90ea2...6ba Jeg har faktisk i dag fått sett papirene, hun ville ta en dypere samtale med oss. Grunnen for at barnet flyttet i fosterhjem er fordi hun ble utsatt for tunge overgrep( ikke barnet) og hun taklet ikke det å være mamma, hun hadde det ganske så tøft så hun ba om hjelp allerede da barnet var noen uker gammelt. Så nei det er ikke noen annen grunn enn en depresjon pga overgrep Anonymkode: 5a755...cdb 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #9 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): At hun ble fratatt et barn for 26 år siden pga psykiske plager hadde jeg ikke tillagt stor vekt, i alle fall ikke når sønnen din viser alle tegn på å trives sammen med henne. Synet på psykisk sykdom, hva som fantes av hjelp og medisiner var ganske annerledes tidlig på 90-tallet enn i dag. Hadde latt henne fortsette so barnevakt. Anonymkode: bb19f...82c Det var visst slik at hun gav fra seh barnet og ikke fratatt, vi trodde det var fratatt men det var slik det fremkommer av papirene Anonymkode: 5a755...cdb
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #10 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har faktisk i dag fått sett papirene, hun ville ta en dypere samtale med oss. Grunnen for at barnet flyttet i fosterhjem er fordi hun ble utsatt for tunge overgrep( ikke barnet) og hun taklet ikke det å være mamma, hun hadde det ganske så tøft så hun ba om hjelp allerede da barnet var noen uker gammelt. Så nei det er ikke noen annen grunn enn en depresjon pga overgrep Anonymkode: 5a755...cdb Hadde stolt 100% på henne. Hun var ærlig med dere, hun valgte selv å kontakte barnevernet fordi hun så at hun trengte hjelp, barnet deres liker henne, hun hverken røyker eller drikker. Det er absolutt ingen alarmklokker som ringer hos meg. Hun var deprimert for 26 år siden, av åpenbare årsaker. Hun kan fint være frisk i dag for det at hun er så ærlig, viser dere papirer osv er veldig gode tegn. Mitt svar er nok farget av at jeg selv ar utsatt for alvorlige overgrep og fikk store skader av det. Var innlagt på psykiatrisk i nesten ett år. Men jeg ble frisk etter ekstremt hardt arbeid og mye terapi. Er nå i 100% jobb, har to barn, samboer og alt på stell. Jeg er hovedsaklig frisk, angsten min blusser opp innimellom - men da får jeg noen timer hos min vante behandler også klarer vi å kvele det igjen. Bruker ingen medisiner for det. Skriver dette for å poengtere at man kan faktisk bli helt frisk fra psykisk sykdom også Anonymkode: 00d25...9cc 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #11 Skrevet 19. mai 2021 Hun ga fra seg barnet sitt til barnevernet for 26 år siden? Ikke i tvil om hva jeg hadde gjort. Jeg hadde fortsatt brukt henne som barnevakt. Anonymkode: 90490...16a 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #12 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun ga fra seg barnet sitt til barnevernet for 26 år siden? Ikke i tvil om hva jeg hadde gjort. Jeg hadde fortsatt brukt henne som barnevakt. Anonymkode: 90490...16a Man kan si det sånn at hun meg enn gjerne får låne barnet vårt, de skal faktisk til Dyreparken i år, og etter samtalen med henne i kveld ser jeg at jeg nok ikke har noe problem med å stole på henne. Anonymkode: 5a755...cdb 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #13 Skrevet 19. mai 2021 Det finnes forskning som tilsier at de som utsettes for overgrep som barn kan gjøre dette som voksne. Ha det i bakhodet. Hadde du tenkt annerledes om relasjonen til barnet ditt om du fikk vite dette og hun var en mann og barnet ditt ei jente? Anonymkode: 0ddb8...130
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #14 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det finnes forskning som tilsier at de som utsettes for overgrep som barn kan gjøre dette som voksne. Ha det i bakhodet. Hadde du tenkt annerledes om relasjonen til barnet ditt om du fikk vite dette og hun var en mann og barnet ditt ei jente? Anonymkode: 0ddb8...130 Hun var utsatt for et overgrep men jeg har ikke sagt at det var som barn, og jeg har selv familiemedlem som ble utsatt for overgrep da de var små og som sliter i voksen alder. Dette overgrepet skjedde med vår person ( altså HI ) ikke så lenge før hun ble gravid så dette handler ikke om hva hun opplevde som barn Anonymkode: 5a755...cdb
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #15 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det finnes forskning som tilsier at de som utsettes for overgrep som barn kan gjøre dette som voksne. Ha det i bakhodet. Hadde du tenkt annerledes om relasjonen til barnet ditt om du fikk vite dette og hun var en mann og barnet ditt ei jente? Anonymkode: 0ddb8...130 Leste du dette? * da vi spurte henne om grunnen var det fordi hun slet med psyken etter et overgrep og at hun ba bv om hjelp. Faren tilbarnet er ukjent. * Grunnen for at barnet flyttet i fosterhjem er fordi hun ble utsatt for tunge overgrep. Hvor får du det til å bli overgrep skjedd i barndommen? Det står også at faren er ukjent, det kan være slik at faren er den som gjorde dette mot henne. Men nei det er ikke snakk om overgrep slik vi tenker det Anonymkode: 5a755...cdb
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #16 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan si det sånn at hun meg enn gjerne får låne barnet vårt, de skal faktisk til Dyreparken i år, og etter samtalen med henne i kveld ser jeg at jeg nok ikke har noe problem med å stole på henne. Anonymkode: 5a755...cdb Nei, jeg ser heller ikke problemet med det. Anonymkode: 90490...16a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå