Gå til innhold

Er hes stemme et symptom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er nå i innspurten av masteroppgaven, og litt avhengig av å sitte på skolen om dagene. Har fått hes stemme, men har ingen andre symptomer på verken korona eller forkjølelse.  Jeg skal teste meg, men må jo vente en stund på å få svar, og nå i masterinnspurten er hver dag dyrebar. 

Er hes stemme et symptom på korona? Er det innafor å dra på skolen når jeg ikke har noen symptomer, eller burde jeg holde meg hjemme? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er i karantene fra du bestiller test. Kjenner fler som har hatt covid uten ett symptom.

Skrevet
IDGAF skrev (18 timer siden):

Hei! Jeg er nå i innspurten av masteroppgaven, og litt avhengig av å sitte på skolen om dagene. Har fått hes stemme, men har ingen andre symptomer på verken korona eller forkjølelse.  Jeg skal teste meg, men må jo vente en stund på å få svar, og nå i masterinnspurten er hver dag dyrebar. 

Er hes stemme et symptom på korona? Er det innafor å dra på skolen når jeg ikke har noen symptomer, eller burde jeg holde meg hjemme? 

Ja. Kjenner flere som fikk hes stemme av corona, og de slet også med det etter å ha blitt erklært friske igjen

Skrevet
zemer skrev (4 timer siden):

Du er i karantene fra du bestiller test. Kjenner fler som har hatt covid uten ett symptom.

Nei, du er ikke automatisk i karantene fra du bestiller test. Det er du bare hvis du har vært i utlandet eller er nærkontakt til noen. Bestiller du test «for sikkerhets skyld» så er du ikke i karantene.

• Liker 3
Skrevet
Hulderen skrev (1 time siden):

Nei, du er ikke automatisk i karantene fra du bestiller test. Det er du bare hvis du har vært i utlandet eller er nærkontakt til noen. Bestiller du test «for sikkerhets skyld» så er du ikke i 

Ring korona tlf. Har vært i karantene nærkontakt og symptomer. Det sier vel seg selv?

Skrevet (endret)
zemer skrev (6 timer siden):

Med det argumentet kan jo ingen gå ut av huset i det hele tatt, da en alltid potensielt kan være smittebærer... 

Endret av IDGAF
Skrevet
zemer skrev (7 minutter siden):

Ring korona tlf. Har vært i karantene nærkontakt og symptomer. Det sier vel seg selv?

Hva mener du? Jeg har verken vært i karantene eller vært nærkontakt. Bor et sted med få smittede. Dessuten har jeg ikke noen av de "typiske" symptomene. Men har holdt meg hjemme i dag for sikkerhets skyld. 

Skrevet

Hes stemme er et symptom på korona. Legene tar det alvorlig og ringer du koronatelefonen vil du bli bedt om å teste deg. Jeg håper du tester deg så fort som mulig og ellers er veldig forsiktig, eksamen er ikke verdt andres liv. Nylig døde en bekjent av noen i familien av korona som bare var i begynnelsen av trettiårene etter kort tids sykdom og innleggelse.

• Liker 1
  • Opprett ny...