Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i lang tid vært plaget med for bløt avføring og sterk trang til å gå på do, men det er ikke funnet noen årsak til det. Noen som har noen gode råd til hva som kan hjelpe? Noe som kan gjøre avføringen fastere?

Anonymkode: f721d...05a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fiber. Binder væske og du får fastere avføring. 

Anonymkode: e028a...a94

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fiber. Binder væske og du får fastere avføring. 

Anonymkode: e028a...a94

Bare fiber generelt? Eller noen konkrete matvarer eller tilskudd?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare fiber generelt? Eller noen konkrete matvarer eller tilskudd?

Kjøp knekkebrød med fiber i, DET får hardna ting til... 

Anonymkode: 0ef88...3e3

AnonymBruker
Skrevet

Blåbærsaft og risvann virker bindende. 

Om du har løs mage som i at du har 3 eller følere tømminger med løs avføring daglig, og du har hatt dette i flere mnd i strekk har du kronisk diaré og bør selvsagt bli utredet hos lege. 

Anonymkode: 78ae9...348

Gjest Maxwell
Skrevet

Et gammelt kjerringråd er potetmel i et glass med vann. 

Skrevet

Tja, vanskelig å si. Her må vi nok ganske grundig til verks hvis leger har utelukket IBD osv. Hva spiser du i løpet av en uke? Har du prøvd en eliminasjons diett?

Skrevet

Spis egg (bløt plomme) og ris. Kan sikkert drite murstein selv om jeg både er matforgiftet, har noro og rota i antagligvis en av mine favoritt trioer :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville prøve å kutte ut kaffe og så se om det hjelper.

Anonymkode: 2a162...311

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan få perioder med diaré . Fiber er ikke bra for meg. Jo grovere jo verre blir magen min. Så innimellom bruker jeg en del fint brød/ loff. Hvis du skal stoppe diaré, så er potetmel rådet bra! Det lar tarmen være rolig i 6-8 timer. Jeg tåler heller ikke sterk krydret mat, og biff er ille for meg. Magen min trives best med lett mat, kylling og fisk, poteter binder magen sammen, er jeg ille i lengre tid så koker jeg ris og drikker risvannet. Generelt tåler jeg godt ris og pasta. Løk, erter, kål og bønner er ikke bra. Ikke for mye frukt heller. Grønne bananer binder  magen.Modne bananer vil gi løsere avføring. Når du er på det verste, ville jeg tatt «idoform» dette er melkesyretabletter son brukes mye på reiser for å holde magen i fin form. Det kan brukes hjemme også i perioder. Softis og kaker med krem, gjærbakst er ille. Ikke overspise ved et måltid. Dette er bare noen råd fra meg som har prøvd og feilet i flere år med løs avføring. Magen min fungerer mye bedre nå. 

Anonymkode: 56e6a...826

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...