Gå til innhold

Hva er det verste du har gjort mot et annet menneske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du har gjort et annet menneske så vondt at du fortsatt tenker over det i dag og har dårlig samvittighet for det?

Anonymkode: 008a5...d54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ung og dum, og med på å splitte en familie. Jeg og mannen i familien ble sammen og kone og barn stod uten far. Det river i meg enda, at jeg deltok i det. 

Anonymkode: 8fc14...7b0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke bedre, men skulle ønske jeg hadde forstått tidligere i livet at selv om man forventer at et menneske skal kunne gi visse ting, i visse relasjoner, er det ikke sikkert de kan det. Og at man da heller bør ta i mot det de faktisk kan gi, fremfor å etterspørre det man mener mangler. At jeg ikke forstod det før jeg var godt voksen,  gjorde at jeg sa mye stygt og var mye sint på et menneske jeg var veldig glad i. Jeg skulle ønske vi heller hadde brukt den tiden på å ha det hyggelig. 

Anonymkode: 53f85...8c6

• Liker 12
Gjest Chroma
Skrevet

Var utro. Ung og dum. Lærte av feilen min og har aldri noensinne gjort det igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Pulte daværende dama til en kompis. Begynner å nærme seg 10 år siden nå, men tenker ofte på det. Skulle gjerne krøpet til korset og fortalt ham at jeg gjorde det, men føler det blir mest for å lette min egen samvittighet. Han vet det jo ikke om det, så det ville vært unødvendig sårende å fortelle det.

Hvis jeg kunne tatt bare en ting tilbake i mitt liv, ville det vært den handlingen. Han er en så sykt bra fyr også, som sleit litt med damene på den tiden, mens jeg hadde masse å velge i. Så det var absolutt ingen "forståelig" grunn til å gjøre det heller, bare rein psykopati/narsissisme og motbydelig egosentrisme. Hater meg selv når jeg blir minnet på det.

Anonymkode: 66ca2...0de

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Var utro mot mannen og hadde deilig sex. Dette vet ikke mannen om. Har lyst til å lette på samvittigheten med å si noe. Men vet hvilke konsekvenser det kommer til å bli utav det. Kommer aldri til å gjør det igjen. Var i fjor. 

Avtalte å ha sex med andre gutter og dette fant mannen utav. Kommer aldri til å gjør slikt mer. 

Var ufine mot ei og trakkaserte vedkomne med mld og blei politi anmeldt. Er sånn ca 10år siden. Angrer sykt på det. Sleit veldig mye på den tiden. 

Anonymkode: a8b5e...5e6

AnonymBruker
Skrevet

Som barn var jeg med på å mobbe ei jente i nabolaget. Jeg var ikke den mest aktive parten, men jeg var med på noe av det og gjorde ikke noe for å stoppe det. Blir fysisk uvel av å tenke på det nå.

I voksen alder var jeg utro mot mannen min i ett års tid. Slet mye med depresjon og det ble min ubevisste måte å holde smerten på avstand på. Angrer som en hund i dag.

Anonymkode: 9c726...f7a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kalte bestevenninnen min feit en gang jeg var sørpe full og vi kranglet om noe uvesentlig. Hun var overvektig og selvbevisst på det. Sa det kun for å såre henne, og angrer på det 12 år senere...

Anonymkode: 2b76e...68a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Som barn var jeg med på å mobbe ei jente i nabolaget. Jeg var ikke den mest aktive parten, men jeg var med på noe av det og gjorde ikke noe for å stoppe det. Blir fysisk uvel av å tenke på det nå.

I voksen alder var jeg utro mot mannen min i ett års tid. Slet mye med depresjon og det ble min ubevisste måte å holde smerten på avstand på. Angrer som en hund i dag.

Anonymkode: 9c726...f7a

Har også vært utro mot mannen min og angrer som en hund. Sleit også med depresjon og vi har lite sex. Det varte ikke så veldig lenge. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke gjort noe fysisk mot noen. Men kan bli veldig sint visst jeg føler meg tråkket på, hånet osv over lengre tid. Da kan jeg ta kraftig igjen og legger ikke lokk på hva jeg mener om vedkommende. 

Har fått høre at vedkommende fikk som fortjent og at jeg traff hode på spikeren og fikk nok vedkommende til å tenke seg om hvordan han/hun virkelig er (dette er vitner som har sagt i ettertid).

Men det river meg i hjerte at jeg kan være så brutal verbalt. En ting at jeg sliter med voldsomt anger og skyldfølelse i ettertid, men vet at vedkommende gikk rett i kjelleren også i ettertid (det har vært 3-4 personer i de siste 10 årene jeg har virkelig skjelt ut). Gir ingen god følelse etterpå kan du sei

Anonymkode: 16755...c75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Meldte ei venninne til barnevernet. Hun hadde 4 barn og var alenemor. Sleit mye med depresjon og snakket fritt om selvmord og at hun ville henge seg, selv om barna var rundt henne. Pluss mye mer. Jeg var åpen til henne om at jeg meldte fra. Hun kuttet meg ut tvert, og tok med barna og flyttet til et annet sted i landet. 
Jeg ville hjelpe, men burde ha snakket med henne i stedefor. 
mistet henne og gjorde livet vanskelig for henne. Håper hun har det bra 

Anonymkode: fd234...308

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er det værste, eller noe jeg gjorde direkte. Men er iværtfall det jeg angrer mest på.

Jeg og han jeg anser som min beste venn kuttet all kontakt i en periode over noen år. I løpet av den perioden hadde jeg mye sinne, fordi jeg ikke skjønte hvorfor han hadde kuttet all kontakt.

Nå, flere år etter at vi ordnet opp og fant tilbake til hverandre. Så er det en ting jeg har angret på, og det er nok det jeg har angret mest på av ting jeg har tenkt, sagt eller gjort.

Jeg angrer på at jeg ble så sint og ga han opp. At jeg ga opp håpet om at vi ville finne tilbake til hverandre. Jeg har aldri fortalt han det, men er ofte jeg føler på det.

Etter vi fant tilbake til slik ting var før. Så er det ofte jeg kjenner på dårlig samvittighet over at jeg tenkte så dårlig om han, og ikke trodde at han ville komme tilbake. 

Har lært en ting, at om du virkelig er glad i noen, så må du aldri tenke dårlig om dem, eller gi dem opp. Det er alltid håp om at ting kan ordnes igjen ❤️ 

Anonymkode: de384...60e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har ikke gjort noe fysisk mot noen. Men kan bli veldig sint visst jeg føler meg tråkket på, hånet osv over lengre tid. Da kan jeg ta kraftig igjen og legger ikke lokk på hva jeg mener om vedkommende. 

Har fått høre at vedkommende fikk som fortjent og at jeg traff hode på spikeren og fikk nok vedkommende til å tenke seg om hvordan han/hun virkelig er (dette er vitner som har sagt i ettertid).

Men det river meg i hjerte at jeg kan være så brutal verbalt. En ting at jeg sliter med voldsomt anger og skyldfølelse i ettertid, men vet at vedkommende gikk rett i kjelleren også i ettertid (det har vært 3-4 personer i de siste 10 årene jeg har virkelig skjelt ut). Gir ingen god følelse etterpå kan du sei

Anonymkode: 16755...c75

Skulle ønske jeg møtte deg. Å bli verbalt overkjørt er ennå noe jeg har til gode.

Svært mange har prøvd.

Anonymkode: b6f98...f1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Meldte ei venninne til barnevernet. Hun hadde 4 barn og var alenemor. Sleit mye med depresjon og snakket fritt om selvmord og at hun ville henge seg, selv om barna var rundt henne. Pluss mye mer. Jeg var åpen til henne om at jeg meldte fra. Hun kuttet meg ut tvert, og tok med barna og flyttet til et annet sted i landet. 
Jeg ville hjelpe, men burde ha snakket med henne i stedefor. 
mistet henne og gjorde livet vanskelig for henne. Håper hun har det bra 

Du gjorde det eneste riktige i den situasjonen. 

Anonymkode: 02dc7...185

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

1 april spøk, lurte nabo venninna med at katten hennes var påkjørt ... jeg var 7 år. Ble ikke god stemning i det huset når jeg ropte «1 APRIIIL HAHA». Huff

Anonymkode: bf382...703

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg visste ikke bedre, men skulle ønske jeg hadde forstått tidligere i livet at selv om man forventer at et menneske skal kunne gi visse ting, i visse relasjoner, er det ikke sikkert de kan det. Og at man da heller bør ta i mot det de faktisk kan gi, fremfor å etterspørre det man mener mangler. At jeg ikke forstod det før jeg var godt voksen,  gjorde at jeg sa mye stygt og var mye sint på et menneske jeg var veldig glad i. Jeg skulle ønske vi heller hadde brukt den tiden på å ha det hyggelig. 

Anonymkode: 53f85...8c6

Dette er vel noe av det verste jeg har opplevd med en jeg er glad i. Å bli beskyldt for ikke å gjøre slik han/hun mener jeg skal gjøre. Null forståelse for min situasjon. Denne personen har høye krav til flere rundt seg. Men ser kun seg selv. Men nå i det siste har pipa fått en annen lyd. Flere av de tingene viser seg å være lignende ting hun/han iallfall ser og opplever nå. Det er ikke noe alvorlig. Bare «overload» av livet generelt som gjør at man må prioritere. 

Skulle gjerne trøstet, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det uten at det på noen som helst måte skal fremstå som at jeg tenker «der ser du....slik kan livet være. Godt du opplever det selv». Og jeg er ikke hevngjerrig. Bare syns det er fint at vedkommende får litt flere erfaringer slik at kanskje ser på andre litt mindre sort/hvitt. 

Leser at flere har skjeldt ut. Det har jeg også gjort. Det er ingen god følelse og jeg angrer på at jeg ikke klarte å være rolig og saklig. Sånn sett er det bra å ha opplevd det motsatte. Da lærer man iallfall hvor vondt det er. 

Anonymkode: bb3e8...eda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var utro mot mannen min, og valgte han andre. Det resulterte i at han tok livet sitt. - Jeg vet at det ikke var min feil at han døde. Men, jeg tok dårlige valg som dyttet han over kanten, og barna våre mistet faren sin.

Heldigvis har jeg fått mye hjelp og tiden gikk, til at jeg ikke dør av dårlig samvittighet lenger. Men river fortsatt i meg når jeg tenker tilbake på den behandlingen jeg ga han (ung, dum, impulsiv, drittlei et destruktivt forhold osv).

Kan vel trygt si at jeg lærte på den harde måten at utroskap ikke lønner seg. Er forøvrig godt gift med han "andre" og vært i 10+ år, men skulle gjerne startet med et bedre utgangspunkt.

Anonymkode: 7638b...57e

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 0.38):

Du gjorde det eneste riktige i den situasjonen. 

Anonymkode: 02dc7...185

Ja, jeg følte jo det selv. Men opplevde det veldig vanskelig da hun reagerte som hun gjorde 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var utro mot mannen min, og valgte han andre. Det resulterte i at han tok livet sitt. - Jeg vet at det ikke var min feil at han døde. Men, jeg tok dårlige valg som dyttet han over kanten, og barna våre mistet faren sin.

Heldigvis har jeg fått mye hjelp og tiden gikk, til at jeg ikke dør av dårlig samvittighet lenger. Men river fortsatt i meg når jeg tenker tilbake på den behandlingen jeg ga han (ung, dum, impulsiv, drittlei et destruktivt forhold osv).

Kan vel trygt si at jeg lærte på den harde måten at utroskap ikke lønner seg. Er forøvrig godt gift med han "andre" og vært i 10+ år, men skulle gjerne startet med et bedre utgangspunkt.

Anonymkode: 7638b...57e

Vet hvordan det føles når du føler ting er din feil 😞

Likte en kompis,mens begge var i forhold  og fortalte dette til han også fant damå hans utav dette. Uti fra han så var det ett dårlig forhold. Forholdet deres røyk. Fikk så dårlig samvittighet og har slete mye med dette selv om han har sagt at det er ikke min feil.... 

Håper at det går bedre med deg nå :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 15.48):

Har du har gjort et annet menneske så vondt at du fortsatt tenker over det i dag og har dårlig samvittighet for det?

Anonymkode: 008a5...d54

Bedro henne etter noter...i 2 omganger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...