AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Jeg har nettopp kjøpt ny bil. Måtte bytte pga. ny jobb, og det er på ingen måter min drømmebil. Men den er grei nok, og dekker behovet. Den er helt ny, elektrisk, pris ca. 300.000. Om syv år er mitt eldste barn gammel nok til å begynne å øvelseskjøre. Tenkte å beholde bilen til det, og så heller kjøpe den bilen jeg helst vil ha da. Da kan den gamle brukes til øvelseskjøring, og så kan hun få den når hun blir 18. Må dele med sine yngre søsken. I mitt hode virker dette fornuftig 😂Eller? Anonymkode: c520b...f66
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Det er nok fornuftig ja. Om ikke annet økonomisk. Det er svært kostbart å kjøpe nye biler til stadighet. Biler som er noen år gamle har ikke samme verdifall som nye biler. Bilene i dag vedlikeholdes i mindre grad, så utgiftene det koster å drite en gammel vs ny bil er ikke så stor. En ny bil må oftere inn på omfattende servicer uansett. Så behold din gamle bil du. Det er økonomisk smart. Jeg kommer aldri til å kjøpe ny bil igjen. Anonymkode: e894e...178
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Det kommer an på så mye. Hvordan er økonomien din, hvilke andre ting har du du vil bruke penger på osv. Vi har 2 biler, den ene har jeg hatt i 10 år, den blir 15 i år. Den andre har vi hatt siden den var ny, den er 7 år i år. Det billigste er nok bare å kjøre bilene til de ikke vil mer eller det kommer en stor reparasjon som ikke er verdt det, men de fleste skifter før det. Vi har såpass god økonomi at de fleste i samme situasjon ville nok byttet ut minst en av bilene, men der er jeg litt for fornuftig/treig. Men det høres ut som en grei plan, så kan du justere den etterhvert dersom ting skulle endre seg. Anonymkode: 233f6...776
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå