Gå til innhold

Levere ungen i barnehage ved beinbrudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leverer man? 

Klarer de tilrettelegge? Ser de til at alt ikke går voldsomt for seg? 

Ungen min har benbrudd i kragebenet og jeg vet ikke, nå har hun vært hjemme i 3 dager. 

Hva mener dere? 

Anonymkode: ad72d...08c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner barn som har vært i barnehagen ved brukket bein eller arm, bare å snakke med barnehagen om hvordan de kan tilrettelegge. 

Anonymkode: 89b5b...950

AnonymBruker
Skrevet

Med brudd i kragebeinet ville jeg vært skeptisk. Det er vel ganske ustabilt, og skal lite bevegelse til før det blir vondt. I verste fall glemmer noen seg, og så er bruddet slått opp igjen.

Anonymkode: 619b0...5d8

• Liker 11
Skrevet

Snakk med barnehagen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes vel barnet kan være hjemme mer enn 3 dager hvertfall. Da er det jo fortsatt veldig vondt, og barnet burde vel skjermes helt fra voldsom lek.

Anonymkode: 9d258...474

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med lege og barnehagen.

Anonymkode: 3ca6f...4e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leverer man? 

Ungen min har benbrudd i kragebenet og jeg vet ikke, nå har hun vært hjemme i 3 dager. 

Hva mener dere? 

Ville holdt barnet hjemmet første tiden.. Hva sier legen?

Anonymkode: 1310e...b8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om barnehagen kan tilrettelegge må du nesten gå i dialog med dem om. Men voksne får jo minst to ukers sykemelding ved kragebeinsbrudd. Hadde nok forventet å holde barnet hjemme i litt mer enn tre dager 🤷‍♀️ på en annen side så gror jo alt hos barn langt raskere enn hos voksne. 

Anonymkode: 81342...80f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du ts må virkelig finne andre steder å søke råd enn hos anonyme på kg du ikke aner hvem er, når det kommer til dott barnd helse! Blir helt målløs - leste den forrige tråden din også, der du sitter på kg fremfor å ringe legevakten! Skjerpings!!!!

Anonymkode: e07e5...311

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du ts må virkelig finne andre steder å søke råd enn hos anonyme på kg du ikke aner hvem er, når det kommer til dott barnd helse! Blir helt målløs - leste den forrige tråden din også, der du sitter på kg fremfor å ringe legevakten! Skjerpings!!!!

Anonymkode: e07e5...311

Skjerp deg. Jeg bestemmer selv hva jeg vil skrive her inne. Du har ingenting med det å gjøre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville IKKE levert barnet mitt i bhg 3 dager etter kragebeinsbrudd nei! 

Anonymkode: 43a1c...29e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 15.39):

Leverer man? 

Hva mener dere? 

Har du noen gang lest noen innlegg her på KG, i avisen, på FB og ellers sosiale medier? 
OM hvor underbemannet de er, hvor travle dager, hvor lite de får gjort og du tror virkelig at de har kapasitet og mulighet til å PASSE EKSTRA på et barn med benbrud?

Anonymkode: b6cb6...43e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel et spørsmål til legen og kommer samtidig an på formen til barnet. 

Anonymkode: ad017...4b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok ventet minst en uke før jeg hadde sendt i bhg. Muligens lenger og.

Anonymkode: 105af...1d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn hadde beinbrudd i kragebein. Fikk beskjed av legen om å holde han hjemme fram til han ikke ga utrykk for at han hadde vondt mer. 

Holdt han hjemme i 2 -3 uker. 

I barnehagen er det innimellom VOLDSOM lek, barna og de ansatte bør ikke få det ansvaret å "passe" på å ikke være for voldsom rundt barnet ditt. 

I tillegg har barnet ditt vondt, la armen få hvile!

Anonymkode: 62f0a...c94

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

I situasjoner hvor barnet har gips er det noe annet, da gipsen beskytter bruddet. Men kragebeinsbrudd er sårbart da det ikke er beskyttet med gips. 
i barnehagen kan det være voldsom lek, og barnet kan bli sprunget på av andre barn ved uhell, som kan føre til at bruddet brytes opp igjen, eller at det er smertefullt for barnet. 
hold barnet hjemme ett par uker, og avtal med lege når han kan komme tilbake i barnehagen. Barnehagen har ikke bemanning nok til å passe på ett enkeltbarn på den måten
hilsen barnehage ansatt. 

Anonymkode: 24137...85e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Klart de tilrettelegger og ja du kan selde barnet tilbake

Anonymkode: 6e958...2dc

AnonymBruker
Skrevet

Får vondt i magen av at du vurderer å sende han i barnehagen 3 dager etter brudd. Er du klar over hvor vondt kragebeinsbrudd er, og hvor skjøre strukturer som er rundt dette bruddet?

En ting er tilrettelegningen fra barnehagen, men du vet ikke hva andre barn gjør eller hva ditt eget barn kan finne på å gjøre i kampens hete.

Hold han hjemme i minst 2 uker.

Anonymkode: 3ce8b...4b7

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Dette må du da ta opp med legen. 
Personlig ville jeg holdt barnet hjemme til det er smertefritt i det minste. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager spør du ikke lege... 

Og for slikt får du pleiepenger for å være hjemme med barnet 

Anonymkode: 7f9ba...6ce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...