AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Er det sånn at mange menn kun søker vennskap? Jeg føler at de som ber meg ut (også på tinder) har en sånn kompisholdning til meg i måten de skriver på, og at alle som ber meg ut har et mål om å få meg som en venn og ikke noe romantisk. Syns ingen av mennene som kontakter meg virker interessert, verken på nett eller i det virkelige liv. Når jeg da blir bedt ut igjen på date nummer to er jeg usikker på om de vil være venner eller håper å lure meg til sengs. Jeg friendzoner da meg selv for å slippe overtenkning og friendzoner de også. Jeg syns det er ok med nye bekjentskaper så det plager meg ikke 🙂 Men samtidig leser jeg at menn ikke er på aktivt søk etter venninner så jeg vet ikke? Er ikke en typisk guttejente, tvert imot. Men har god humor og har hørt jeg er trygg/god å prate med. Anonymkode: d3c0f...66c 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Er du for passiv? Tar lite initiativ? Er tilbakeholdent? Kanskje litt skeptisk? Da blir man lett friendzonet, enten man er mann eller kvinne. Du må vise interesse, du må flørte, du må prøve deg, du må spille litt bevisst på sex/lyst og du må være målrettet. Kanskje du bør legge ifra deg denne "trygg/god" å prate med, å heller være litt mer fokusert på andre ting. Anonymkode: 9ff9b...9f6 2
OlsenHansen Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Har aldri møtt en mann som leter etter kvinnelige venner. Aldri. Det her høres mer ut som menn som er redd for å ta steget. 4
sicario Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg føler at de som ber meg ut (også på tinder) har en sånn kompisholdning til meg i måten de skriver på, og at alle som ber meg ut har et mål om å få meg som en venn og ikke noe romantisk. Syns ingen av mennene som kontakter meg virker interessert, Anonymkode: d3c0f...66c Jeg tenker det det må være tilnærmet umulig å skrive på noen annen måte til en du kun har sett tinderprofilen til. Ville jo vært rimelig sjanseløst å ha en «romantisk/sjekkende» fremtoning til noen du aldri har møtt, eller har et annet forhold en hva tinder gir deg. Da vil man nok svært ofte ikke bli tatt seriøst i det minste. Tror man vil skremme bort veldig mange om man er for frempå mot noen du aldri har møtt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Er du for passiv? Tar lite initiativ? Er tilbakeholdent? Kanskje litt skeptisk? Da blir man lett friendzonet, enten man er mann eller kvinne. Du må vise interesse, du må flørte, du må prøve deg, du må spille litt bevisst på sex/lyst og du må være målrettet. Kanskje du bør legge ifra deg denne "trygg/god" å prate med, å heller være litt mer fokusert på andre ting. Anonymkode: 9ff9b...9f6 Er skeptisk i starten men viser det ikke, tar mye initiativ til samtale og kan flørte også. Har heller et motsatt problem der jeg har for mye seksuell energi/aura (i mangel på bedre ord), så jeg forsøker å skjule det. Fått mye kommentarer på at jeg er sensuell og merket da at de vil ligge med meg, prøvde å kysse meg umiddelbart osv, så det vil jeg ikke lenger. Føles ut som menn enten vil ha meg som en venn eller ligge med meg, og at ingen faktisk vil date meg. Så nå har jeg hatt en fast sexpartner i 1 år som jeg ligger med når jeg ikke treffer noen, og en drøss med dates som bare leder til platonisk vennskap 😄 ønsker helst en kjæreste Anonymkode: d3c0f...66c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er skeptisk i starten men viser det ikke, tar mye initiativ til samtale og kan flørte også. Har heller et motsatt problem der jeg har for mye seksuell energi/aura (i mangel på bedre ord), så jeg forsøker å skjule det. Fått mye kommentarer på at jeg er sensuell og merket da at de vil ligge med meg, prøvde å kysse meg umiddelbart osv, så det vil jeg ikke lenger. Føles ut som menn enten vil ha meg som en venn eller ligge med meg, og at ingen faktisk vil date meg. Så nå har jeg hatt en fast sexpartner i 1 år som jeg ligger med når jeg ikke treffer noen, og en drøss med dates som bare leder til platonisk vennskap 😄 ønsker helst en kjæreste Anonymkode: d3c0f...66c Rettelse: 16, snart 18 måneder med dates Anonymkode: d3c0f...66c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #7 Skrevet 19. mai 2021 8 minutter siden, OlsenHansen said: Har aldri møtt en mann som leter etter kvinnelige venner. Aldri. Det her høres mer ut som menn som er redd for å ta steget. Hva hvis dama er artig å snakke/henge med? Anonymkode: d3c0f...66c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #8 Skrevet 19. mai 2021 10 minutter siden, sicario said: Jeg tenker det det må være tilnærmet umulig å skrive på noen annen måte til en du kun har sett tinderprofilen til. Ville jo vært rimelig sjanseløst å ha en «romantisk/sjekkende» fremtoning til noen du aldri har møtt, eller har et annet forhold en hva tinder gir deg. Da vil man nok svært ofte ikke bli tatt seriøst i det minste. Tror man vil skremme bort veldig mange om man er for frempå mot noen du aldri har møtt. Joda, men en mellomting kanskje? Anonymkode: d3c0f...66c
OlsenHansen Skrevet 19. mai 2021 #9 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva hvis dama er artig å snakke/henge med? Anonymkode: d3c0f...66c De kan være venner med en kvinne, men ingen menn leter etter det. Når menn jakter kvinner er det alltid romantiske intensjoner, eller i noen sjeldnere tilfeller, økonomiske. Hvis en mann allerede flørter med en dame så synes han allerede hun er fin nok. Ikke nødvendigvis for forhold, men definitivt for sex. Hvis hun i tillegg er hyggelig og oppegående, ja det ser jeg vanskelig for meg en mann som ikke hadde vært over åsene interessert. 1
sicario Skrevet 19. mai 2021 #10 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Joda, men en mellomting kanskje? Anonymkode: d3c0f...66c Tja. Kanskje ikke på første par meldingene. Men om man har møttes og funnet ut at dette er en person jeg vil bli bedre kjent med, så er det nok litt fort gjort å friend zone seg om man ikke klarer å vise det på noen måte. Ikke et hint om flørt feks.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #11 Skrevet 19. mai 2021 1 minutt siden, OlsenHansen said: De kan være venner med en kvinne, men ingen menn leter etter det. Når menn jakter kvinner er det alltid romantiske intensjoner, eller i noen sjeldnere tilfeller, økonomiske. Hvis en mann allerede flørter med en dame så synes han allerede hun er fin nok. Ikke nødvendigvis for forhold, men definitivt for sex. Hvis hun i tillegg er hyggelig og oppegående, ja det ser jeg vanskelig for meg en mann som ikke hadde vært over åsene interessert. De flørter ikke, men tar jevnlig kontakt og så henger vi som venner hvor jeg da friendzoner meg selv. Så kan det skje at jeg legger ut story av en kjekk mann jeg kjenner og jeg får flere småsnurte meldinger fra disse mennene om hvem han er, og jeg blir forvirret og spør hvorfor de bryr seg. Høres veldig barnslig ut det her, men jeg er 29 år og de er gjerne 30-38. Anonymkode: d3c0f...66c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #12 Skrevet 19. mai 2021 Jeg tror det startet med da jeg var nysingel etter langvarig samboerskap, og menn kunne være veldig pågående, be meg ut og flørte på daten, så kunne jeg si at det var hyggelig å bli bedt ut av dem, så sa de «hæ? Du er klar over at dette ikke er en date men bare vennskap»? Og så prøve å kysse meg etterpå, som skapte total forvirring. Og nå har det satt seg såpass at jeg nå går utifra at alle bare vil være venner, selv når noen virker forelsket tenker jeg han bare vil være venn og uskyldiggjør hele greia Anonymkode: d3c0f...66c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #13 Skrevet 19. mai 2021 Jeg kan garantere deg at du ikke «friendzoner» deg selv. Altså mennene ser ikke på deg som «bare» venn. Det er evt du som «friendzoner» mennene. Mennene er der i 99,9% av tilfellene fordi de vil ha deg på et eller annet vis, og de venter bare på et hint om at det kan la seg gjøre... Ellers tror jeg dette friendzonesnakket generelt er bare tull. Det er ikke noe som skulle tilsi at om man ikke gjør sånn eller sånn, innen da eller da, så blir man «bare» venner. Er man venner og har lyst på noe mer, så kan det alltid fiskes fram igjen. Her tror jeg du må starte med å tenke over hvilke signaler du faktisk gir til mennene du møter - du gjør deg selv utilgjengelig på et eller annet vis. Anonymkode: c9af2...413 1
OlsenHansen Skrevet 19. mai 2021 #14 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): De flørter ikke, men tar jevnlig kontakt og så henger vi som venner hvor jeg da friendzoner meg selv. Så kan det skje at jeg legger ut story av en kjekk mann jeg kjenner og jeg får flere småsnurte meldinger fra disse mennene om hvem han er, og jeg blir forvirret og spør hvorfor de bryr seg. Høres veldig barnslig ut det her, men jeg er 29 år og de er gjerne 30-38. Anonymkode: d3c0f...66c Du kan jo prøve å komme med noen åpenbare hint for å se hvordan det ligger an. Hvis mannen bare er litt redd for å ta steget vil det da komme frem, eller eventuelt om han bare er interessert i å være venn. Jeg kan se for meg at i dagens samfunn så er mange menn redd for å flørte før de vet at damene ønsker det. Resultatet kan jo bli en straffeforfølgelse hvis de tar feil.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #15 Skrevet 19. mai 2021 49 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan garantere deg at du ikke «friendzoner» deg selv. Altså mennene ser ikke på deg som «bare» venn. Det er evt du som «friendzoner» mennene. Mennene er der i 99,9% av tilfellene fordi de vil ha deg på et eller annet vis, og de venter bare på et hint om at det kan la seg gjøre... Ellers tror jeg dette friendzonesnakket generelt er bare tull. Det er ikke noe som skulle tilsi at om man ikke gjør sånn eller sånn, innen da eller da, så blir man «bare» venner. Er man venner og har lyst på noe mer, så kan det alltid fiskes fram igjen. Her tror jeg du må starte med å tenke over hvilke signaler du faktisk gir til mennene du møter - du gjør deg selv utilgjengelig på et eller annet vis. Anonymkode: c9af2...413 Hm, du har rett i at jeg tenker litt svart hvitt om det. Men tenker at det bokstavelig talt ikke er mulig for menn å bli forelsket i meg eller se på meg som noe mer enn en venn evt en venn de syns er søt og attraktiv, så vet nesten ikke om jeg får snudd det tankemønsteret 🤔 er ikke sånn bitter og frustrert over det, tar veldig lett på det egentlig men bare stusser på hele greia. Tenker også at det ikke er vits å gjøre meg tilgjengelig for de kan ikke få følelser for meg uansett. Og har begynt å trives litt med den tankegangen så kanskje det bare får skure og gå 🤷♀️Hadde vært hyggelig med en kjæreste da, men blir mer og mer fastlåst i dette tankemønsteret Anonymkode: d3c0f...66c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #16 Skrevet 19. mai 2021 1 hour ago, OlsenHansen said: Du kan jo prøve å komme med noen åpenbare hint for å se hvordan det ligger an. Hvis mannen bare er litt redd for å ta steget vil det da komme frem, eller eventuelt om han bare er interessert i å være venn. Jeg kan se for meg at i dagens samfunn så er mange menn redd for å flørte før de vet at damene ønsker det. Resultatet kan jo bli en straffeforfølgelse hvis de tar feil. Men hvis jeg legger frem hint vil de helt sikkert ha ønske om sex, jeg får fremdeles ikke vite om de bare ser meg som en venn. Det var en fyr jeg traff i fjor hvor det kun var sex, han sa plutselig at han gjerne kunne tenkt seg å dra ut å spise, ta en båttur og div og syns det var litt trist jeg alltid bare ville ligge, først da forstod jeg at han hadde likt meg som mer enn en «kompis». Men da hadde jeg dessverre allerede avskrevet han som ikke interessert i meg og begynt å treffe en ny jeg likte godt. Anonymkode: d3c0f...66c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #17 Skrevet 19. mai 2021 Har opplevd at noe lignende har skjedd med kvinner jeg har møtt via Tinder, etc., og årsaken har alltid vært at hun har virket uinteressert selv. Hvis jeg ikke får noe slags hint om at jeg "får lov" til å prøve meg fysisk, lar jeg være. Anonymkode: 20e0f...868
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #18 Skrevet 19. mai 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: Har opplevd at noe lignende har skjedd med kvinner jeg har møtt via Tinder, etc., og årsaken har alltid vært at hun har virket uinteressert selv. Hvis jeg ikke får noe slags hint om at jeg "får lov" til å prøve meg fysisk, lar jeg være. Anonymkode: 20e0f...868 Skjer ofte at de prøver å kysse meg så tror jeg virker tilnærmelig og åpen. Men når de flørter veldig og/eller prøver å kysse meg setter jeg dem i «han vil bare ha sex» båsen og går over i useriøst modus hvor jeg bare tøyser og flørter uten å la dem bli kjent med meg. Og når de ikke er flørtete men likevel ber meg ut igjen eller tar mye kontakt men uten å be meg ut setter jeg dem i «han vil bare være venner» båsen og går over i kompis-modus med dem. Felles med begge båsene er at jeg friendzoner meg selv og dem, så enten blir det vennskap med seksuell undertone eller så blir det platonisk vennskap. Og så skjønner jeg ingenting når de begynner å virke knyttet og/eller forelsket i meg, for i mitt hode er det bare jeg som kan bli forelsket mens menn uansett bare ser meg som en venn, da fortrenger jeg det litt og uskyldiggjør det med at de kanskje bare er ensomme og forvirrer vennskapsfølelsen med romantiske følelser. Sært problem dette her, var ikke sånn før men blitt sånn de siste årene Anonymkode: d3c0f...66c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #19 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Sært problem dette her Hodet eksploderte nesten av den siste posten din. Du roter det til for deg selv. Du må nullstille disse båsene dine, eller i det minste redefinere dem. Du begynner dessuten å bli voksen nok, til å kunne bruke stemmen din, til å si hva du ønsker, spørre hva den andre vil, og avklare forventninger underveis. Ikke sexy, romantisk, eller spennende, men det får deg kanskje inn på rett spor. Jeg håper bare du ikke fremstår som så vimsete og rar, at du utgår som kjærestemateriale. Anonymkode: 6e95f...bb9 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #20 Skrevet 19. mai 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hodet eksploderte nesten av den siste posten din. Du roter det til for deg selv. Du må nullstille disse båsene dine, eller i det minste redefinere dem. Du begynner dessuten å bli voksen nok, til å kunne bruke stemmen din, til å si hva du ønsker, spørre hva den andre vil, og avklare forventninger underveis. Ikke sexy, romantisk, eller spennende, men det får deg kanskje inn på rett spor. Jeg håper bare du ikke fremstår som så vimsete og rar, at du utgår som kjærestemateriale. Anonymkode: 6e95f...bb9 Har bare opplevd en gang i mitt voksne liv at jeg var veldig stressa/nervøs siden jeg syns han var så kjekk og han var ufin og sa jeg var for rar for han og eneste bra med meg var at jeg var seksuelt attraktiv. Før han var det da enkelte som holdt på i evigheter for å be meg ut, og når jeg til slutt sa ja så flørtet de intenst på daten men sa samtidig det bare var vennskap og at de ikke er interessert, noen av dem skriver enda meldinger til meg at de savner meg, ser på bilder av meg og andre klisjeer til tross for at de gjorde det klart at de ikke er interessert. Dette er noe av det som har gjort at jeg tenker det ikke går an å like meg siden jeg er for rar og at menn er forvirrende der de ber deg ut men kun ønsker vennskap. Og sånn er det fremdeles. Tør å være klar på hva jeg søker, men tenker det ikke er noe vits uansett. Jeg har spurt noen av disse kompisene jeg «dater» om de syns jeg er rar, men de sier jeg heller er søt, ærlig og morsom. Anonymkode: d3c0f...66c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå