Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Har noen erfaring med om NPE sender ut opplysninger om deres sakkyndige vurdering til NAV?

Eller generelt om de kan sende noe av opplysningene de har lagt til i saken din, etter at innhentingen av helsedokumenter i saken er ferdig, videre til andre instanser som f.eks NAV?

Kan de varsle NAV dersom de med bakgrunn i den sakkyndige vurderingen har dannet seg tvil omkring grunnlaget for trygden?

Dvs. for eksempel man har fått en diagnose av en spesialist etter riktig og grundig utredning, men deres egenvalgte sakkyndige lege sår tvil omkring diagnose. Ikke direkte sier at den er uriktig, bare skriver en del tendensiøse utsagn hvor han setter generell tvil omkring riktigheten av funn og opplysninger som fremkom i utredning av spesialist som ga diagnose.

Han har ikke skrevet at han mener diagnosen er uriktig, men jeg er likevel litt bekymret.

NAV har i utgangspunktet fått en helhetlig legeerklæring for meg som inkluderer flere diagnoser og vurdering av fuksjonsnivå, samt at jeg har vært igjennom flere arbeidsutprøvinger og fått AAP i 5 år før ufør. Det er jo mest funksjonsnivå de er opptatt av, men det skal i utgangspunktet fastslås at årsaken til at funksjonsevnen er nedsatt er på grunn av sykdom, skade eller lyte.

Jeg vurderer å slette klagen hos Helseklage bare for å verne om personvernet.

Takker for svar.

Anonymkode: eaece...706

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...