Gå til innhold

Organisering av vaskerom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere det på vaskerommet? 

Vi har kjøpt nytt hus, og jeg kjenner jeg må organisere ting på en annen måte. Tar derfor svært gjerne i mot inspirasjon!

Vi har nå noen stablekasser til skittentøy, merka med 40/60/ull osv.  Det fungerer fint. Vi har ei korg oppe på badet, og så bærer jeg ned og sorterer i rett skittentøyskurv nede på vaskerommet.

Til rent tøy har jeg en balje til hvert rom, som jeg hiver oppi fra tørketrommelen. Og gir til ungene med ujevne mellomrom (ca ei gang i uka). Det fungerer greit, men dekker jo hele gulvet. Og jeg vil ha et annet system. (Nytt hus og bedre liv liksom 😂). 

Det er nok ikke realistisk at jeg bretter klær fortløpende og legger på plass, ikke så lenge alle ungene er i den alderen at vi følger dem hit og dit hele ettermiddagene. Til det går maskinene for ofte og timene er for få. 

Hva gjør dere med rene klær? (Spesielt de av dere som ikke får de fortløpende inn i rett skap..)..

Tar også imot generelle geniale vaskeromstips!

Anonymkode: 7d165...3fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har klesskapene på vaskerommet, det er veldig greit👍 hoper seg opp på benken, men så er det en mye mindre jobb å brette og legge rett  inn i stedet for å da få det opp på hvert rom.

Hvis ikke du har plass til det, har jeg ikke noen tips desverre.  Strev mye med det når vi tidligere hadde vaskerom i kjelleren😅 klesvask tar tid😜

• Liker 1
Skrevet

Vi har 3 stående kleskurver til skittent tøy. Hvit/lys, svart og mørk.

En benkeplate med kurvene under og noen skuffer.

2 høye skap og tørkestativ som er festet på 2 vegger på motsatt side hvor man kan henge klær ved behov.

I tillegg har vi et stående tørkestativ. 

Klærne som har tørket brettes på benkeplaten i ''tårn'' etter hvem siden de er og så flyttes de over til riktig sted (når det er tid :D)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har  skap med store og små kurver for å sortere skittentøy.  (lys/mørk/treningstøy/ull/kokvask ++), tørkestativ hengende fra taket samt skap med kurver for å legge inn tørre klær som blir brukt så mye at de aldri kommer seg inn i klesskap andre steder etter vask. (sokker, truser, treningstøy). Jeg bruker tørketrommel kun til sengetøy/håndklær/undertøy så tørketrommelen blir ikke like mye brukt som tørkestativet.  Har også et lite rom ved siden av badet til å oppbevare alle håndklær/sengetøy/sesongsklær/sko osv (der er det ikke like ryddig som vaskerommet...) Jeg HATER å legge sammen klær, så veldig glad for å kunne  sortere bort ting til jeg faktisk gidder å rydde det bort og likevel ser ikke vaskerommet bombet ut hele tiden, ting er grovsortert, men ikke lagt helt dit det skap. Ungene vet derfor at de kan gå på vaskerommet å finne ting hvis det ikke har kommet inn i klesskapene deres. (egentlig også deres jobb å hente sine egne klær i skapene. ) 

Anonymkode: 5ba07...ece

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...