Gå til innhold

Tvangsfullbyrdelse - babyting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mottatt brev fra min barns far advokat i dag hvor jeg blir informert om krav av fjerning av vårt felles barns eiendeler fra hun var mindre. Det vises til tvangsfullbyrdelsesloven 4-18 og en bunke med bilder som "bevis."

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Jeg har forsøkt å hente tingene til barnet vårt tidligere, men ingen av tidspunktene har passet for ham.

Hva tenker dere? Når jeg ser over lovhjemmelen lurer jeg virkelig på hvordan han har tenkt å gå frem hvis jeg ikke henter tingene innen 2 uker som opplyst i brevet, og om ikke han må dokumentere eierskap over tingene i boden før han eventuelt saksøker meg eller ilegger meg kostnader for tingene i boden. 

Anonymkode: 43e5b...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med en kamerat og gå på døra hans for å få tingene.

AnonymBruker
Skrevet

Han krever du henter tingene til deres felles barn? 😄la han bruke penger på advokat, kommer ikke noen vei med dette.  si du bestrider kravet, trenger ingen begrunnelse. Forliksrådet neste eventuelt 😄

Anonymkode: 5c1c9...555

AnonymBruker
Skrevet

Møt opp på døra hans og hent tingene? :klo: Og lukker han ikke opp så sender du han en melding med at du er der men at han ikke lukker opp døra, som dokumentasjon. 

Anonymkode: 84daf...64b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare hente det da? 

Anonymkode: 94aaf...c74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han krever du henter tingene til deres felles barn? 😄la han bruke penger på advokat, kommer ikke noen vei med dette.  si du bestrider kravet, trenger ingen begrunnelse. Forliksrådet neste eventuelt 😄

Anonymkode: 5c1c9...555

Ja, han krever at jeg henter tingene til vårt felles barn 😅

Jeg har forsøkt å hente tingene tidligere, men ingen tidspunkt har passet for ham. Må si det er litt spesielt å få et brev fra en advokat hvor det står "du er selvsagt vel kjent med hva dette er." samt varsel om tvangsfullbyrdelse.

Anonymkode: 43e5b...f22

Skrevet

Utrolig merkelig sak! Nå har jo du ØNSKET å hente disse tingene, men jeg tenker at dersom du IKKE hadde vært interessert så er det da like mye hans 'plikt' å lagre ting brukt av deres felles barn som din? Det er ikke gitt at kun en av foreldrene skal ta vare på slike saker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...