AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 kan mannen ila få år få dårlig sædkvalitet? Han har ett barn fra før Jeg syntes også at mannen har liten dose sperm om det har noe å si? Er det sant at man blir gravid med å ikke stresse, og ta masse vitaminer? Burde jeg ligge en time med spermen inni meg for best mulig sjanse? Anonymkode: 64368...163
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Hva mener du med at du "ikke blir gravid"? Hvor lenge har dere forsøkt, og har du klart å prikke inn nøyaktig tidspunkt for eggløsningen? Vær klar over at egget kun er befruktningsdyktig i ett enkelt døgn, så det er viktig å finne eggløsningen. På den annen side kan mannens sædceller overleve i livmoren opptil fem døgn, noen mener en hel uke, så det lønner seg å begynne og ha hyppige samleier straks menstruasjonen er ferdig. Det varierer litt når kvinner får eggløsning etter mensen, for det avhenger av personlig syklus, men jeg fikk eggløsningsslim bare tre-fire dager etter at mensen var ferdig. Jeg peilet inn på dette, og brukte fem måneder på å bli gravid. En mann kan av ulike grunner få dårligere sædkvalitet i løpet av livet, ja. Ulike faktorer spiller inn. Som røyking, for eksempel. Forskjellige livsstilsvalg og bekledning (!) for sædcellene liker ikke å ha det for varmt. Det er relativt enkelt å få testet mannens fertilitet. Ta kontakt med fastlege som kan henvise dere videre for sjekk. Anonymkode: 113e6...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): kan mannen ila få år få dårlig sædkvalitet? Han har ett barn fra før Ja, men han kan sjekke dette enkelt ved å levere sædprøve. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg syntes også at mannen har liten dose sperm om det har noe å si? Har ingenting å si. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det sant at man blir gravid med å ikke stresse, og ta masse vitaminer? Nei, spiller ingen rolle. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Burde jeg ligge en time med spermen inni meg for best mulig sjanse? Har ingenting å si. Anonymkode: f9904...bdd 2
Amatariel Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 Signerer AB over. Det viktigste du kan gjøre for å bli gravid er å kartlegge eggløsning og ha samleie på de fertile dagene. Helt normalt å måtte prøve en del måneder før det blir klaff (man trenger en god dose flaks så). Har dere prøvd i over 1 år kan du få henvisning til videre hjelp.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 Ja. Da tror jeg faktisk at jeg har el ekstremt tidlig. Typ 1-2 dager etter mensen. Anonymkode: 64368...163
Snurrepurre Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 Du trenger iallfall ikke ligge en time for å bli gravid. 😬 jeg går alltid på do rett etter samleie (og tørker meg godt), og selve befruktningen har aldri vært noe problem her (så lenge jeg har el). Mtp på stress så tenker jeg at så lenge det ikke er ekstremt stress som påvirker eggløsning, så vil jo egget være klart for befruktning uavhengig av hvordan vi føler oss. det andre aner jeg ikke, men kan ikke se for meg at vitaminer eller mengde sæd har noe å bety. Alt man trenger er jo i bunn og grunn bare én viril en 😆🥳 2
Neutral90 Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 Snurrepurre skrev (2 timer siden): Du trenger iallfall ikke ligge en time for å bli gravid. 😬 jeg går alltid på do rett etter samleie (og tørker meg godt), og selve befruktningen har aldri vært noe problem her (så lenge jeg har el). Mtp på stress så tenker jeg at så lenge det ikke er ekstremt stress som påvirker eggløsning, så vil jo egget være klart for befruktning uavhengig av hvordan vi føler oss. det andre aner jeg ikke, men kan ikke se for meg at vitaminer eller mengde sæd har noe å bety. Alt man trenger er jo i bunn og grunn bare én viril en 😆🥳 Støtter dette fullt ut ✌️👍
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #8 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 14.32): kan mannen ila få år få dårlig sædkvalitet? Han har ett barn fra før Umulig å svare på. Men jeg er gravid med en mann som har et barn på 20 fra før, ikke noe problem å bli gravid. AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 14.32): Jeg syntes også at mannen har liten dose sperm om det har noe å si? Tror ikke det, det er jo uansett millioner av sperm som kommer ut hver gang. Men om du er usikker, kan dere jo sjekke spermen hans? AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 14.32): Er det sant at man blir gravid med å ikke stresse, og ta masse vitaminer? Jeg stresset mye, men ble likevel gravid. Vitaminer er det lurt å ta, spesielt nok folat. AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 14.32): Burde jeg ligge en time med spermen inni meg for best mulig sjanse? Anonymkode: 64368...163 Jeg har blitt gravid ved at kjæresten hoppet av i svingen, så nei, du trenger absolutt ikke ligge i en time etterpå. Men om du har mulighet, er det jo superdeilig å ligge og kose og snakke etterpå, leeeenge. 🥰 Anonymkode: 0e021...ace
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå