AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Jeg tenker det er naturlig å vente med å la en kjæreste ta del av oppfølging og ta del i foreldresamarveide til man et samboere. Hvordan gårde dere andre det? Anonymkode: de7e0...316
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker det er naturlig å vente med å la en kjæreste ta del av oppfølging og ta del i foreldresamarveide til man et samboere. Hvordan gårde dere andre det? Anonymkode: de7e0...316 Det høres definitivt fornuftig ut. Selv etter man blir samboere bør det ta litt tid, tenker jeg. Man får gå seg langsomt til i rollen bit for bit. Anonymkode: a13b0...5f8
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Jeg tenker ved samboerskap. Da utgjør man jo "hjemmet". Frem mot samboerskap anså jeg meg selv bare som kjæresten til pappa. Anonymkode: b66d8...ff9 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 Jeg tenker ansvaret kommer helt naturlig etterhvert. Det er bare dumt å presse seg på fra start, da det kan virke negativt på barna. Mitt stebarn ble litt overveldet av at jeg flyttet inn, så hvis jeg skulle presset meg på å styrt med regler og møtt opp på alt så hadde jeg nok bare blitt en plage. Jeg lot mamma og pappa ta av seg alt av oppmøtet i starten, så ble jeg med når det føltes naturlig. Første håndballkamp synes jeg å huske jeg var med på med en gang, men første avslutning på skolen var juleavslutning ett helt år etter jeg flytta inn. Men dette er det ingen fasit på, alle barn er forskjellig☺️ Anonymkode: 58d82...c83
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 Vi begynte i det små før vi flyttet sammen. Dette for at barna skulle bli trygge på min rolle og at far slapp meg til. Nå har vi hvert sammen i 5 år og jeg har et kjempe godt forhold til barna 🙂 Anonymkode: 81fe5...992 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 Jeg har aldri forventet at mine steforeldre har tatt ansvar på den måten, det hadde jeg som ungdom vært ukomfortabel med. Kjøre litt ja, men ikke noe mer. Steforelder er man først når man er samboere eller gift, etter min mening. Pappas kjæreste ble stemor når de kjøpte bolig sammen. Slik fungerer det i mitt hode Jeg har opplevd at tidligere kjærester har kommet og gått, så jeg har ikke virkelig klart å bry meg til de flyttet sammen eller giftet seg. Anonymkode: 1be75...86b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #7 Skrevet 19. mai 2021 Dette er litt både og. Hos oss fungerte jeg til dels som steforelder før jeg flyttet inn - jeg hentet innimellom i barnehagen, og hadde barnet alene når pappaen jobbet kveldsvakt. Overgangen var ganske gradvis, og jeg tok mer plass etter hvert som relasjonen med barnet ble tryggere. Det som er fint med dette, er at jeg visste at far slapp meg til og lot meg ta plass, og at jeg da jeg flyttet inn kunne sette regler i eget hjem. Overgangen til å bo sammen ville nok vært unødvendig vanskelig ellers. Samtidig hadde det vært en glidende overgang, slik at barnet var komfortabel med min rolle. For mange vil det nok være naturlig at denne overgangen skjer etter at man har flyttet sammen. Uansett vil jeg anbefale at man tar det gradvis, og ikke går fra å ta liten plass, til å bli husets sjef. Anonymkode: 4a055...a52
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #8 Skrevet 19. mai 2021 Jeg kan snakke av egen erfaring, i hvert fall hvordan jeg så på nye kjærester til mine foreldre. Pappa brukte ganske lang tid på å introdusere meg for ny partner. Jeg var 5- 6 tror jeg, men de hadde visst datet en god stund, og han introdusert meg aldri for noen andre kjærester. Så jeg visste på en måte at det var alvor mellom dem da han fortalte om dem. Dette er nå 10 år siden, og pappa og stemor er fremdeles sammen. Hun har på en måte alltid vært stemor, og hatt en slags "mammarolle" for meg så lenge jeg kan huske i pappas uker. Men mamma har hatt så mange kjærester opp igjennom at jeg orker ikke knytte meg til dem. Ingen av dem har vært stefar for meg, selv om hun har sagt at de er det. Jeg tror at barn ser på folk som steforeldre når de er trygge på at de ikke reiser fra dem. Anonymkode: 7c286...3e6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #9 Skrevet 19. mai 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har aldri forventet at mine steforeldre har tatt ansvar på den måten, det hadde jeg som ungdom vært ukomfortabel med. Kjøre litt ja, men ikke noe mer. Steforelder er man først når man er samboere eller gift, etter min mening. Pappas kjæreste ble stemor når de kjøpte bolig sammen. Slik fungerer det i mitt hode Jeg har opplevd at tidligere kjærester har kommet og gått, så jeg har ikke virkelig klart å bry meg til de flyttet sammen eller giftet seg. Anonymkode: 1be75...86b Kjøre litt, men ikke noe mer? Hva mener du? At de skal kjøre deg rundt, men ikke noe mer? Anonymkode: cd77c...52f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå