AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Del Skrevet 19. mai 2021 Er det laget en ordliste for alle de snodige forkortelsene her inne? Anonymkode: 96076...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 19. mai 2021 #2 Del Skrevet 19. mai 2021 For prøvere eller KG generelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. mai 2021 #3 Del Skrevet 19. mai 2021 Her er en liste over de vanlige forkortelser som brukes blant prøvere i alle fall: AB - AnonymBruker B1 = Barn nr 1 (osv.) BO = Blighted Ovum. Det er ikke fosteranlegg i gestasjonssekken CD = Cycle Day (syklusdag), CD1 er f.eks den første dagen i syklusen. CBD = ClearBlue Digital, graviditetstest CBFM = ClearBlue Fertilitetsmonitor CB = ClearBlue, graviditetstest DPO = Days Past Ovulation (antall dager etter EL) EL = Eggløsning EXU = ekstrauterin. Svangerskap utenfor livmoren FF = FertilityFriend, et online program for prøvere som sjekker temperatur og har grafoversikt GU = gynekologisk undersøkelse HI - Hovedinnlegg IKM= Ikke kommende mens LH = luteinizing hormone, hormon som stimulerer EL, stigning av dette gir utslag på EL tester go viser at kroppen planlegger å slippe egg MA = Missed abortion OUL = Ordinær ultralyd PP = Prøveperiode SA = Spontanabort TS - Trådstarter TR = Tante rød (mensen) TB = To blå TUL = Tidlig ultralyd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #4 Del Skrevet 19. mai 2021 Amatariel skrev (11 minutter siden): Her er en liste over de vanlige forkortelser som brukes blant prøvere i alle fall: AB - AnonymBruker B1 = Barn nr 1 (osv.) BO = Blighted Ovum. Det er ikke fosteranlegg i gestasjonssekken CD = Cycle Day (syklusdag), CD1 er f.eks den første dagen i syklusen. CBD = ClearBlue Digital, graviditetstest CBFM = ClearBlue Fertilitetsmonitor CB = ClearBlue, graviditetstest DPO = Days Past Ovulation (antall dager etter EL) EL = Eggløsning EXU = ekstrauterin. Svangerskap utenfor livmoren FF = FertilityFriend, et online program for prøvere som sjekker temperatur og har grafoversikt GU = gynekologisk undersøkelse HI - Hovedinnlegg IKM= Ikke kommende mens LH = luteinizing hormone, hormon som stimulerer EL, stigning av dette gir utslag på EL tester go viser at kroppen planlegger å slippe egg MA = Missed abortion OUL = Ordinær ultralyd PP = Prøveperiode SA = Spontanabort TS - Trådstarter TR = Tante rød (mensen) TB = To blå TUL = Tidlig ultralyd Jeg var ny på KG for to måneder siden. Hadde aldri hørt om noen av disse forkortelsene. Når jeg leste lista di nå, kunne jeg alle😅 Sier litt om hvor mye tid jeg har brukt her inne😅 Anonymkode: f6476...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå