Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 2-3 dager siden så fikk minstemann bleieutslett - helt vanlig, I know. Men nå har det blitt skikkelig hissig, syntes liksom at penis har blitt helt rød også, samt masse «kviser» rundt penis, ballene, på siden ved lårene osv, men ikke noe i rompa. Han virker ikke noe plaget av det, annet enn at han smiler når jeg smører på sink - sikkert fordi det er litt kjølig .. Han er 6 uker forresten. 

Jeg har ikke «overprøvd» med ting, vasker han med bare vann, brukte vann med aloveraolje i da han fikk utslettet, lar han ligge å tørke etter bleieskift og bad (bader han en gang i uka-ish) og smører han med sink, men syntes som sagt det har blitt værre. Vasker han med klut morgen og kveld, og lar han ligge å tørke etterpå før jeg tar på ny bleie. Er også så klart nøye med bleieskift og lar det ikke gå for lang tid før han får ny bleie.   

Leste akkurat at sånn talkum pudder bare var dritt, da dette klumper seg og irriterer når det blir vått. Med forjemann så husker jeg at jeg brukte potetmel - er det fortsatt en greie? Jeg skal på 6 ukers kontroll til uken, men vurderer å ringe legen, men gjør man det for bleieutslett? Er det eventuelt noe annet jeg kan gjøre selv? 

- Lenge siden jeg har hatt babyer. 
Help a mother out Please 🤞🏻

Anonymkode: 08fbd...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed av helsestasjonen å smøre med tynt lag olje, så krem som feks sink. Tykt lag. Jeg bruker barrierekrem kjøpt på apoteket istede, da er utslettet borte på kort tid😊

AnonymBruker
Skrevet

Inotyol er mitt beste tips! Tar alltid utslettet her, og bruker potetmel også. 

Anonymkode: bbd18...cbc

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte bepantene fra apoteket. Eneste som fungerte. Sinksalven gjorde ingenting for våre små. Kanskje den passer enkelte? 

Anonymkode: 87b46...c36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bepanthene for å forebygge ved gjentatte utbrudd eller hvis det bare er litt rødt. Veldig fin, men når det er skikkelig ille er inotyol best.

Anonymkode: b7ffa...da6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi brukte bepantene fra apoteket. Eneste som fungerte. Sinksalven gjorde ingenting for våre små. Kanskje den passer enkelte? 

Anonymkode: 87b46...c36

Sinksalve har ikke gjort noe her heller føler jeg, syntes det faktisk utslettet har blitt værre på de dagene her .. 😭 

Da har jeg skrevet opp bepantene og inotynol, så får jeg trille ned på apoteket nå å se. 

Tusen takk for svar! ❤️

• Liker 2
Skrevet

Signerer inotyol! Brukte det på Line barn da de var bleiebarn. Den lindret litt, og rødheten var nærmest borte dagen etterpå. Mirakelsalve! Bruker den mye på jobb som sykepleier på de inkontinente som sliter med rød og sår hud nedentil. Fantastisk!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Mano89 skrev (33 minutter siden):

Signerer inotyol! Brukte det på Line barn da de var bleiebarn. Den lindret litt, og rødheten var nærmest borte dagen etterpå. Mirakelsalve! Bruker den mye på jobb som sykepleier på de inkontinente som sliter med rød og sår hud nedentil. Fantastisk!

Ok da går jeg for den i dag! 

Tusen takk for svar ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Potetmel funker bra her for å holde det tørt og hindre at hudflatene gnisser.

Anonymkode: da82f...cbf

AnonymBruker
Skrevet

Støtter alle de andre med inotyol!

Skjønner ikke at ikke alle helsestasjoner osv aktivt anbefaler den! Med første barnet fikk vi resept på kortisonkremer.. utslettet gikk likevel ikke bort. 

Fikk inotyol av ei eldre tante, og barnet var fint igjen dagen etter.

Vi har sverget til den siden.  

Anonymkode: e1105...371

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Inogreia er super. Min reagerte på aloe vera med nupper så kanskje du kan droppe det også :)

Anonymkode: ef409...57d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Inogreia er super. Min reagerte på aloe vera med nupper så kanskje du kan droppe det også :)

Anonymkode: ef409...57d

Ja jeg gikk for den ino-dingsen, håper det hjelper 🤞🏻 

Ja jeg har som sagt bare brukt vann og tørre servietter, ikke våt servietter, men forsøkte med aloeveraolje i vannet for å se om det lindret eller whatever, aner ikke, jeg bare winged it altså .. Men nå går jeg for kun vann og denne inotingen å håper det raskt blir bedre 🤞🏻

Skrevet

Dropp aloeveraolje! 

Vask kun med vann og babyolje uten parfyme og smør inn med inotyol. Eneste som fungerer her!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Signerer inotyol. 

Dersom det har komt så langt at dette ikke fungerer med inotyol, har jeg hatt en bleiefri dag med kompresser og gulpekluter i stedet for bleie. Men det er aller siste løsning, siden det blir så mye rot av det. 

Anonymkode: c5705...ed7

Skrevet

Høyres ut som huda til min dersom eg har vaska med olje eller smurt med sink. Han toler ikkje dette, og får rødprikkete utslett. Inotyol 👍

AnonymBruker
Skrevet

Ja det ble inotyol her, ser allerede bedre ut etter bare å ha smurt over natten ❤️ Nå ligger han bleiefri i babygymmen på et håndkle og er helt lykkelig over friheten hehe :) 

Tusen takk for tips alle sammen! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...