Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fra før hatt 2 veldig fine og lette svangerskap, normalvektige barn født til termin. 

Nå etter 2 seinaborter, og 1 MA er jeg gravid igjen, noen år eldre en sist og nå med 2 aktive barn i tilegg. 

Er nå i uke 12, har vært på UL og sjekk på sykehuset, hos lokal JM og oppfulgt av lege her hjemme. 

Konklusjonen er risikosvangerskap pga seinabortene, noe høy BMI(ikke høyere en tidligere svangerskap), redd svangerskapsforgifting da jeg har hatt litt høyt blodtrykk med nr 1 og går på blodfortynnende. 

Ble satt på blodfortynnende, og har vært sykmelt 7 av 12 uker allerede, pga sterk svangerskapskvalme, svimmel og oppi alt fikk jeg problem med prolaps. 

Nå snakker de om og søke om svangerskapspenger, jobber 80 % i en meget stresset og fysisk tung jobb, hvor man ila 8 timer på vakt går i snitt 20.000 skritt, lemper og løfter 100vis av kg ila en dag  og man kan ikke sette seg ned og ta seg 5 min heller. Elsker jobben over alt på jord, og føler att svangerskapspenger er og ta hardt i, men det er så vidt jeg kommer gjennom hverdagen hjemme..

Og det er heller ikke en slik jobb man kan bli tatt hensyn til om man er gravid eller ei, jobben er den samme om man går 100,80 eller 50%.

Er det noen som har blitt satt på svangerskapspenger så tidlig? 

Er det en fornuftig avgjørelse av helsepersonellet rundt meg? 

Kjenner det skremmer meg litt, da jeg har hatt det så lett før, men er redd for barnet også. 

Anonymkode: 92c6c...445

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det en fornuftig avgjørelse, stol på helsepersonell.

Det er jo ikke så tidlig å bli satt på svangerskapspenger i uke 12, mange blir jo satt på det så fort de har positiv test :)

Anonymkode: 22db1...5f9

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 12.24):

Har fra før hatt 2 veldig fine og lette svangerskap, normalvektige barn født til termin. 

Nå etter 2 seinaborter, og 1 MA er jeg gravid igjen, noen år eldre en sist og nå med 2 aktive barn i tilegg. 

Er nå i uke 12, har vært på UL og sjekk på sykehuset, hos lokal JM og oppfulgt av lege her hjemme. 

Konklusjonen er risikosvangerskap pga seinabortene, noe høy BMI(ikke høyere en tidligere svangerskap), redd svangerskapsforgifting da jeg har hatt litt høyt blodtrykk med nr 1 og går på blodfortynnende. 

Ble satt på blodfortynnende, og har vært sykmelt 7 av 12 uker allerede, pga sterk svangerskapskvalme, svimmel og oppi alt fikk jeg problem med prolaps. 

Nå snakker de om og søke om svangerskapspenger, jobber 80 % i en meget stresset og fysisk tung jobb, hvor man ila 8 timer på vakt går i snitt 20.000 skritt, lemper og løfter 100vis av kg ila en dag  og man kan ikke sette seg ned og ta seg 5 min heller. Elsker jobben over alt på jord, og føler att svangerskapspenger er og ta hardt i, men det er så vidt jeg kommer gjennom hverdagen hjemme..

Og det er heller ikke en slik jobb man kan bli tatt hensyn til om man er gravid eller ei, jobben er den samme om man går 100,80 eller 50%.

Er det noen som har blitt satt på svangerskapspenger så tidlig? 

Er det en fornuftig avgjørelse av helsepersonellet rundt meg? 

Kjenner det skremmer meg litt, da jeg har hatt det så lett før, men er redd for barnet også. 

Anonymkode: 92c6c...445

Ja det er en svært fornuftig avgjørelse å søke fullt svangerskapspenger. Å ikke gjør det kan koste deg og babyen dyrt.

Anonymkode: 50d8c...42c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde noe lignende historie: 

- En senabort 

- 2 MA

- Tidligere svangerskapsforgiftning i begge svangerskap 

Jeg ble sykemeldt fra rundt uke 16-17 og ut hele svangerskapet. Da begynte blodtrykket å stige. Ville absolutt trappet helt ned på jobb med din bakgrunn. 

Anonymkode: abb4a...ed0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde svangerskapspenger fra uke 6 i første svangerskap - jobbet på institusjon. 🙂 

du burde heller ikke løfte så mye og jobbe under stress når du har hatt tidligere ufrivillige aborter.. ta imot det du kan få! 

Anonymkode: 04637...fcd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...