Gå til innhold

Erstatte puppen med smokk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

(Usikker på kategori, da hun strengt tatt ikke er baby lenger 😅

Ammer fortsatt jenta mi på 1,5 år. Hovedsakelig morgen, ettermiddag og natt. Hun sovner uten pupp for kvelden, men er helt avhengig for å sove igjen etter oppvåkning på natt. Hun våkner stort sett bare en eller to gangee, i 11-tiden, og på natta en gang, da er puppen livsviktige, ellers kan vi døgne🤪 Hun bruker nok puppen som en smokk, vi prøvde i herdig å få henne til å ta den som baby, men hun tok den aldri. Nå ser jeg hun viser litt interesse for smokk på dagtid, og jeg lurer på om jeg kan bruke den i overgangen når hun skal slutte å amme. Jeg orker ikke mer amming, er veldig ferdig, men puppen er det absolutt beste hun vet. Klapper og hviner når hun får, og den er veldig god når hun kommer hjem fra bhg og trenger en "timeout". Vet jo at det er dumt å begynne med smokk nå, men jeg tenker at det kanskje er verdt det for at puppavveningen går bedre. En smokkekamp kan jeg stå i om et års tid. 

Noen med erfaring? 

Anonymkode: 1055a...573

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon, og vurderer det samme. Vi har vel nesten konkludert med at vi dropper å innføre smokk nå, og heller må stå i det noen netter med døgning i sommerferien. Vår sovner også veldig greit uten, unntatt ved oppvåkning på natten. Av den grunn tenker jeg det vil gå seg til greit, men at vi må igjennom noen harde netter først. 

Anonymkode: 46447...a86

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

(Usikker på kategori, da hun strengt tatt ikke er baby lenger 😅

Ammer fortsatt jenta mi på 1,5 år. Hovedsakelig morgen, ettermiddag og natt. Hun sovner uten pupp for kvelden, men er helt avhengig for å sove igjen etter oppvåkning på natt. Hun våkner stort sett bare en eller to gangee, i 11-tiden, og på natta en gang, da er puppen livsviktige, ellers kan vi døgne🤪 Hun bruker nok puppen som en smokk, vi prøvde i herdig å få henne til å ta den som baby, men hun tok den aldri. Nå ser jeg hun viser litt interesse for smokk på dagtid, og jeg lurer på om jeg kan bruke den i overgangen når hun skal slutte å amme. Jeg orker ikke mer amming, er veldig ferdig, men puppen er det absolutt beste hun vet. Klapper og hviner når hun får, og den er veldig god når hun kommer hjem fra bhg og trenger en "timeout". Vet jo at det er dumt å begynne med smokk nå, men jeg tenker at det kanskje er verdt det for at puppavveningen går bedre. En smokkekamp kan jeg stå i om et års tid. 

Noen med erfaring? 

Anonymkode: 1055a...573

Jeg ville nok ikke begynt så sent, ville heller stått i det noen dager. Kan du kanskje gi henne noe annet hun kan kose med? Et kosedyr eller lignende? 

Anonymkode: 5cce2...5b6

Skrevet

Om hon är så pass stor tror jag inte att det hjälper att ersätta med smokk. 

Behovet kan vara både sugbehov, men även närheten. Det jag tror ni gör är att vid 1,5 års ålder introducera en smokk som ni snart måste ta avvänjning på också.

Bättre att jobba med avvänjning av pupp på natten. Stå ut några jobbiga nätter, låt pappan ta nattvaket kanske?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg brukte smokk, og er helt vanlig idag. 

Anonymkode: 5cce2...5b6

Jeg brukte også smokk, og har omtrent alle symptomene på lista 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: a7784...db7

Skrevet

Min første sønn brukte min pupp som smokk i 2 år! Aldri mer ! Når jeg da fikk mer barn hadde jeg med smokk på føden. Noen reagerte på det, men jeg hadde bestemt meg, skal ALDRI ha det slikt mer. Jeg skal ikke være en smokk! Så med mine 2 neste gikk det veldig bra. Jeg ammet ferdig og gav smokken av og til. Ingen problem å slutte med den eller. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...