Gå til innhold

Menn må slutte å kalle kvinner luremus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjære Oslojente88. Takk for at du tar opp temaet med energien din. Hele livet mitt har jeg forsøkt å oppdra gutter og menn rundt meg. Man må forklare dem hvordan det er å være jente, og om mulig få dem til å fatte interesse for hvordan det føles for oss. Vi lever i en annen type kropp enn dem, og mentalt heldigvis i en utrolig forskjellig tilstand. Det å forsøke å skape forståelse på tvers av kjønn og andre skiller som noen ganger oppleves nesten som avgrunner, har jeg gjennom årene sett på som noe nær selve meningen med livet. Det å skrive slike innlegg som du gjør her, hvor man peker på slike ting, er sentralt hvis samfunnet og menn skal utvikle seg. Det er vanskelig for dem å forstå hvordan vi har det, tror jeg. Men vi må prøve.

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Eller, mannen må forstå kvinnen, og vi kvinner gjør akkurat som vi ønsker uten tanke på mannen?

Anonymkode: ef728...841

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hver gang noen forteller meg hva jeg skal si eller gjøre så bruker jeg det enda mer 😅 Så dritlei krenkorama

Anonymkode: 00249...437

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hver gang noen forteller meg hva jeg skal si eller gjøre så bruker jeg det enda mer 😅 Så dritlei krenkorama

Oi, trassalderen? De fleste andre vokser fra den i barnehagen :) 

Anonymkode: 09fa6...871

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Oi, trassalderen? De fleste andre vokser fra den i barnehagen :) 

Anonymkode: 09fa6...871

Se så tøff jeg er på internett!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

OKAY...

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det du skriver under her til deg selv? :rolleyes:

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Se så tøff jeg er på internett!

Anonymkode: 99f0e...e98

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er ikke snakk om å bli krenket, det er snakk om å prøve å endre kvinnefientlige holdninger.

Dersom noen faktisk lurer deg (Sier at de skal ligge med deg når de vet at de ikke skal, bare for å være teit. Ikke det samme som å ombestemme seg) så må du gjerne kalle dem luremus. 

Om du overtolker signaler eller dama ombestemmer seg, er det ikke rett å legge skyld på dama. 

Anonymkode: d2fa8...769

• Liker 14
Skrevet
oslojente88 skrev (47 minutter siden):

Dette er et ord vi er nødt til å slutte å bruke for kvinner. Nei jeg snakker ikke om hore, et nedsettende skjellsord for kvinner som er like seksuelt frigjorte som menn og ligger rundt. Jeg snakker om noe mye verre. Det er snakk om når du har flørta lenge med en gutt og han endelig tar steget til å prøve å ha sex med deg, men du kjenner du ikke er helt klar for dette. Kanskje du ikke vil. Kanskje du vil vente. Kanskje du vil bli bedre kjent. Uansett hva grunnen er så er den helt legitim.

Så når du da sier nei blir du kalt luremus. Dette ordet her skal ut! Det er dritfarlig. Fordi du som jente vil da tenke at du skylder en fyr sex fordi du har flørtet med ham en hel kveld ellers lurer du ham. Det er akkurat som at det er negativt å si nei til sex, når man egentlig skal være stolt av seg selv for å sette grenser for seg selv. Stolt over at du har selvrespekt, høy standard og ikke minst verdighet for deg selv. En ekte mann vil bare like deg enda mer for dette, ikke mindre. Og viktigst av alt han vil aldri kalle deg luremus. 

Uansett, have fun og respekter hverandre❤️

En ekte mann vil ikke like deg mer for å være luremus! Du er way off sannheten.. Jobb heller med selvtilliten og velg mann med den ytterste omhu, så slipper du å være luremus!

Skrevet
ABM skrev (4 minutter siden):

En ekte mann vil ikke like deg mer for å være luremus! Du er way off sannheten.. Jobb heller med selvtilliten og velg mann med den ytterste omhu, så slipper du å være luremus!

Det har du helt rett i :) Ingen kvinner er luremus :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om man fokuserer på å lære barna gode verdier, så behøver man ikke å lære de spesifikt å ikke kalle kvinner for luremus. Men så har man de foreldre som skal lære de konkrete ting, uten at de evner å leve opp til det selv, og barna blir dermed forvirret av foreldre med varierende moral og verdier.

Anonymkode: 9acde...581

AnonymBruker
Skrevet

Meningsløs bruk av energi. 

Bedre om du stiller krav til at folk generelt øker IQ-en sin, noe som aldri kommer til å skje.  

Du kjemper mot vindmøller. 

Anonymkode: 2e611...adc

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke snakk om å bli krenket, det er snakk om å prøve å endre kvinnefientlige holdninger.

Dersom noen faktisk lurer deg (Sier at de skal ligge med deg når de vet at de ikke skal, bare for å være teit. Ikke det samme som å ombestemme seg) så må du gjerne kalle dem luremus. 

Om du overtolker signaler eller dama ombestemmer seg, er det ikke rett å legge skyld på dama. 

Anonymkode: d2fa8...769

Ser poenget ditt, men syns det er ugreit sånn helt uavhengig av kjønn å holde noen på vent i tilfelle man får lyst til å hoppe til sengs med dem. Jeg liker heller ikke å bli satt på vent, og jeg er kvinne. Klart man kan ombestemme seg, men på ett eller annet tidspunkt må man da ta ansvar for å formidle dette aktivt til den andre personen. 

AnonymBruker
Skrevet

If the shoe fits

Mulig bruken varierer men det er et inarbeidet uttrykk.

Lokalt ble dette brukt om damer/jenter som bevisst manipulerer eller drar goder på utseendet eller sexappell.

Noen eksempler er hvis hun spør om tjenester eller andre ting det ikke er normalt. Snu situasjonen og det ville blitt ansett som nærmest uhørt eller frekt hadde en mann gjort det samme.

Snike i køen, spørre om en drink/øl av en vilt fremmed, spørre om å bli kjørt hjem/en annen fest av en fremmed gutt som kjører bil. Be om tjenester/fordeler/varer ved å bruke sitt kjønn.

Det går på å bevisst bruke feminitet for å oppnå fordeler. Det er ikke lovnad om noe som helst, men indirekte så funker dyp utrigning, dådyrøyne og pleeeeaaaase.

Som Tina Turner sier det:

I'm just using my female attraction
On a typical male.

Men vi liker oppmerksomheten og lar oss ofte bruke/lure.

Luremus er et treffende uttrykk, hvis du ikke vil bli kalt det så ikke vær det. Enkelt

Anonymkode: d0a68...2ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen eksempler er hvis hun spør om tjenester eller andre ting det ikke er normalt. Snu situasjonen og det ville blitt ansett som nærmest uhørt eller frekt hadde en mann gjort det samme.

Snike i køen, spørre om en drink/øl av en vilt fremmed, spørre om å bli kjørt hjem/en annen fest av en fremmed gutt som kjører bil. Be om tjenester/fordeler/varer ved å bruke sitt kjønn.

?

Anonymkode: 99f0e...e98

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg tenker det er noe galt med hele konseptet rundt dating når veldig mange menn automatisk kommer til den syke konklusjonen. Jeg er enig med deg i at ingen må presses til noe som helst, men det er desverre for vanskelig å bli kvitt ord. Vi må endre strukturene som fører til at så mange menn havner langt ut på viddene uansett om de er idioter eller ei. Både menn og kvinner må være bevisste på det for å skape endring. Atferd påvirkes i stor grad av strukturene rundt og ved å endre strukturer kan vi påvirke atferd. 

Nå er jeg ikke en som kaller noen noe sånt og blir ikke furten ved avvisning, men jeg synes det er en litt vanskelig balansegang. Først tenkte jeg at man må ta like mye initiativ, men da ble jeg oftere avvist enn den perioden jeg følte jeg var altfor "på". Jeg ser på meg selv om en veldig sosialt kompetent person, men det er ikke lett og jeg kan forstå at menn med lite empati eller som rett og slett er litt korttenkte ender opp som idotier uten at jeg forsvarer handlingene deres. 

Endret av Majer
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn ditt og menn datt... Hva med å bare drite i det de kaller deg? 

Anonymkode: 588ec...9b3

• Liker 2
Gjest gummy
Skrevet

Menn som kaller meg luremus dropper jeg glatt. En mann må ha respekt for at jeg ikke ønsker å ha sex med han på første daten om det er det jeg ikke vil.

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker det er noe galt med hele konseptet rundt dating når veldig mange menn automatisk kommer til den syke konklusjonen. Jeg er enig med deg i at ingen må presses til noe som helst, men det er desverre for vanskelig å bli kvitt ord. Vi må endre strukturene som fører til at så mange menn havner langt ut på viddene uansett om de er idioter eller ei. Både menn og kvinner må være bevisste på det for å skape endring. Atferd påvirkes i stor grad av strukturene rundt og ved å endre strukturer kan vi påvirke atferd. 

Kanskje de er opptatt med å være bevisst på en av de 1000.0000 andre tingene som er lagt frem som at man må tenke gjennom fordi de selv personlig har et problem med det? Ansvar er dritkjipt og ingen har lyst på det, men hvis alle bare gir faen så slipper vi å gi hverandre så jævla mye jobb hele tiden. Tenk på alle ressursene som hadde blitt gjort fri ved at mennesker bare gidder å ta ansvar for å være bittelitt sterke og ikke overlate alt til andre. 

Anonymkode: 2e611...adc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...