Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Husk at erfaring og kompetanse teller mer enn utdannelse.

Anonymkode: d2697...5ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en bachelor i sykepleie, første jobben fikk jeg før jeg var ferdig på skolen, der jeg hadde vært i praksis, ble der i ca 6 mnd da søkte jeg på stillinger på sykehus, kanskje 4-5 søknader, fikk tilbud om 2 av jobbene og intervju på en til, alt var vikariat, etter ca 3 år fikk jeg fast jobb der. Så etter 12 år ønsket jeg nye utfordringer, søkte 1 jobb og fikk den. 100% stillinger alt sammen. 

Anonymkode: 45d47...3bf

Skrevet

Har kun søkt på en stilling i hele mitt liv (skriftlig). Det var en intern stilling i samme virksomhet.

jobbet i ca 25 år nå.

AnonymBruker
Skrevet

Ble ferdig med bachelor for ett år siden, men har hatt relevant jobb under hele studietiden og året etterpå.

Søkte ny jobb nå, sendte 2 søknader og fikk tilbud om stilling hos begge. 

Anonymkode: c3e11...3e5

Skrevet

Rundt 15. Søkte i hovedsak på stillinger jeg visste jeg hadde en sjanse for å få. Bachelorgrad. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Husk at erfaring og kompetanse teller mer enn utdannelse.

Ja, men utdannelse er gjerne inngangen til en mulighet som gir deg erfaring og kompetanse (med mindre du har et utrolig bra nettverk)

Anonymkode: b682a...e97

AnonymBruker
Skrevet

Fikk tilbud om 3 jobber før jeg var ferdig utdannet som siviløkonom i 2000, og har byttet jobb 4 ganger. Alle jobb byttene har skjedd ved headhunting og jeg har aldri sendt en søknad. 

Anonymkode: e23ca...65b

AnonymBruker
Skrevet

Min første jobb etter utdannelsen (master) så sendte jeg 6 søknader, fikk 3 intervjuer og 1 tilbud. 

Anonymkode: 9e3a0...86f

AnonymBruker
Skrevet

Nærmere 200. Har mastergrad i juss. 

Anonymkode: aa13f...b3e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men utdannelse er gjerne inngangen til en mulighet som gir deg erfaring og kompetanse (med mindre du har et utrolig bra nettverk)

Anonymkode: b682a...e97

Ja, men er vanskelig å få en jobb som nyutdannet. Trainee er jo en løsning.

Det som skremmer meg mest etter litt over 20år i jobb, er hvor lite mange forstår når de kommer inn i arbeidslivet. Noen ganger lurer man på hvordan de skal klare seg i livet. Hvordan de klarte å  gjennomføre utdannelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Dere som søkte veldig mange jobber, endte dere opp med en jobb dere var fornøyd med til slutt?

Anonymkode: ca114...565

AnonymBruker
Skrevet

20, men jeg har kun hatt butikk jobber (Rema, Lindex ect)

Anonymkode: 1ce34...20a

AnonymBruker
Skrevet

En. Mastergrad. Har sendt en del søknader siden da, og har fått tilbud fra færre enn jeg har søkt på.

Anonymkode: d77ee...458

AnonymBruker
Skrevet

Fikk napp på første søknaden jeg sendte, ble ansatt før jeg var ferdig. Er manko på kompetansen jeg har, så alle på kullet mitt hadde jobb før vi hadde fullført masteren. 

Anonymkode: d95c8...6a1

AnonymBruker
Skrevet

5 og fikk tilbud om alle 5. Sykepleier.

Anonymkode: 160a3...eca

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert 10 på første jobb etter endt bachelor. 3 intervjuer. Neste jobb - én søknad. 

Anonymkode: 31a5d...6d4

AnonymBruker
Skrevet

Sendte 1 og fikk napp. Er ufaglært. 

Anonymkode: 35a59...c4f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært heldig. Har vært på ett jobbintervju, og det var en sommerjobb etter vgs. Begynte på vernepleiestudiet samme høst, og jobbet i den boligen resten av studiet. Fikk jobbtilbud i samme kommune, uten å ha søkt - og takket ja. Har blitt der siden. 😊

Anonymkode: 59b96...802

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel litt avhengig av sektor og etterspørsel.

Jobber i en sektor der alle har høy utdanning og hvor det sjeldent er stillinger hvor man ikke trenger erfaring fra før. Det var mange jobber i sektoren for 15 år siden, men mindre nå. Har master ++ og får vel ca. innkalling til jobbintervju en gang per 10. søknad.

Anonymkode: 10aea...5b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av mine 10 jobber de siste 7 årene har jeg bare søkt på to av de, resten har jeg fått ved å kontakte arbeidsgiver direkte og eller via venners venner som har gitt meg tips eller anbefalt meg. Har vært på to intervjuet til jobber som jeg ikke fikk, så fire søknader totalt av 14 forsøkte jobber. Har bachelor, og jobber innenfor noe teknisk og kreativt.

Anonymkode: 20513...890

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...