AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Jeg er i mammaperm og jobber i helse med turnusarbeid. Som innebærer at jeg er borte fra familien min i flere døgn på rappen før jeg ser dem igjen. Dette vet jeg ikke om jeg orker lenger. Så jeg ønsker meg en normal «kjedelig» 8-16 jobb, hvor jeg kan se familien min hver dag. Er ferdig med fart og action, trenger ikke det lengre. Tips til dagtidsjobber/utdanninger hvor man endre opp med stort sett mandag-fredagsarbeid og med ok+ lønn? Anonymkode: fb137...4ac
Laraa Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 På dagsenter, aktivitetshus,dagavlasning, tilrettelagt jobbtilbud ( vernet bedrift) for utviklingshemmede
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 NAV, avdelingsleder, poliklinikk. Anonymkode: 913ff...d59
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 Trenger IKKE være innen helse. Nå bare få sagt det:) Anonymkode: fb137...4ac
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er i mammaperm og jobber i helse med turnusarbeid. Som innebærer at jeg er borte fra familien min i flere døgn på rappen før jeg ser dem igjen. Dette vet jeg ikke om jeg orker lenger. Så jeg ønsker meg en normal «kjedelig» 8-16 jobb, hvor jeg kan se familien min hver dag. Er ferdig med fart og action, trenger ikke det lengre. Tips til dagtidsjobber/utdanninger hvor man endre opp med stort sett mandag-fredagsarbeid og med ok+ lønn? Anonymkode: fb137...4ac Miljøarbeider i skolen? Stort behov for det Anonymkode: d4acb...d01
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #7 Skrevet 19. mai 2021 Hei, høres ut som du jobber i ambulansetjenesten. Kan du evt bli seksjonsleder da? Jobb i kommunen på øyeblikkelig hjelp avdeling evt? Anonymkode: 74a37...ed7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #8 Skrevet 19. mai 2021 Dersom du har en treårig grad kan du jo søke på ulike saksbehandlerstillinger, både innenfor NAV, helse og velferd i kommunen, studieveileder ved universitet/høgskole og lignende. Men det er ikke nødvendigvis kjedelige jobber da, kan være hardt arbeidspress og mye stress. Vi er flere på mitt universitet som har treårige helsegrader og nå jobber i administrasjonen. Anonymkode: c0ec4...165
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #9 Skrevet 19. mai 2021 Det kommer jo helt an på hvilken utdanning du har. De jobbene hvem som helst kan ta uten utdanning er ofte vanskelig å få tak i, man er gjerne overkvalifisert med utdanning og det er mange om beinet. Anonymkode: 6baa7...fd4 1
mjauritz Skrevet 19. mai 2021 #10 Skrevet 19. mai 2021 Det er jo litt umulig å svare på uten å vite noe om du har en utdannelse, hva du eventuelt kunne tenke deg og hva du jobber med i dag? Kan jo alltids ramse opp masse stillinger på et kontor 8-16, som regnskapsfører, jurist, saksbehandler, resepsjonist for et kontorfirma, lærer, barnehagelærer, osv., men det gir deg vel ikke så mye? 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #11 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei, høres ut som du jobber i ambulansetjenesten. Kan du evt bli seksjonsleder da? Jobb i kommunen på øyeblikkelig hjelp avdeling evt? Anonymkode: 74a37...ed7 Ja, stemmer det Jeg kunne jo kontaktet dms i kommunen. Takk for tips. Kan høre om de har bruk for meg:) mjauritz skrev (1 time siden): Det er jo litt umulig å svare på uten å vite noe om du har en utdannelse, hva du eventuelt kunne tenke deg og hva du jobber med i dag? Kan jo alltids ramse opp masse stillinger på et kontor 8-16, som regnskapsfører, jurist, saksbehandler, resepsjonist for et kontorfirma, lærer, barnehagelærer, osv., men det gir deg vel ikke så mye? Jeg er utdannet ambulansearbeider. Er få muligheter for videreutdanning for oss dessverre. Så tror nok jeg må bevege meg ut og finne meg noe annet å gjøre. Jeg er egentlig åpen for mye:) Anonymkode: fb137...4ac
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #12 Skrevet 19. mai 2021 Kan du kun jobbe natt? Da får du jo tillegg og kanskje ka jobbe noe redusert og fri i perioder? Du får nok også lett jobb på sykehus, sykehjem, hjemmetjenesten osv. Men godt mulig du kun blir lønnet som assistent. Evt helsefagarbeider hvis du er heldig. Du har jo også et par år fra vgs som er lik helsefagarbeider, så du trenger vel kun læretid for å bli godkjent, hvis ikke du faller innenfor en annen ordning og kun trenger erfaring og fagprøve? Hva med opplæring i førstehjelp? Røde kors (de har noen betalte stillinger også), rusklinikker/sprøyterom (du har vel litt erfaring), ta pedagogikk og undervise i helse- og ambulansefag, portør på sykehus (er vel turnus det også), brukerstyrt personlig assistent, hjemmeteam (feks har du vel god erfaring om noen feks har store problemer med epilepsi osv. Mulig lettere å endre vakter hvis noen er mer interessert i senvakter?). Anonymkode: 782a9...4bd
Rosa Dartle Skrevet 19. mai 2021 #13 Skrevet 19. mai 2021 Hva med å se på ulike organisasjoner? Kjenner noen som jobber med opplæring eller informasjonsarbeid i Røde Kors, eller innen hjelpemiddelfirmaer eller salg/formidling av medisinsk utstyr.
Miaxx Skrevet 20. mai 2021 #14 Skrevet 20. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 18.21): Kan du kun jobbe natt? Da får du jo tillegg og kanskje ka jobbe noe redusert og fri i perioder? Du får nok også lett jobb på sykehus, sykehjem, hjemmetjenesten osv. Men godt mulig du kun blir lønnet som assistent. Evt helsefagarbeider hvis du er heldig. Du har jo også et par år fra vgs som er lik helsefagarbeider, så du trenger vel kun læretid for å bli godkjent, hvis ikke du faller innenfor en annen ordning og kun trenger erfaring og fagprøve? Hva med opplæring i førstehjelp? Røde kors (de har noen betalte stillinger også), rusklinikker/sprøyterom (du har vel litt erfaring), ta pedagogikk og undervise i helse- og ambulansefag, portør på sykehus (er vel turnus det også), brukerstyrt personlig assistent, hjemmeteam (feks har du vel god erfaring om noen feks har store problemer med epilepsi osv. Mulig lettere å endre vakter hvis noen er mer interessert i senvakter?). Anonymkode: 782a9...4bd Ambulansearbeidere jobber som regel døgnvakter, noen jobber også 12 t vakter noen steder. Endret 13. juli 2022 av Miaxx
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #15 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 17.11): Ja, stemmer det Jeg kunne jo kontaktet dms i kommunen. Takk for tips. Kan høre om de har bruk for meg:) Jeg er utdannet ambulansearbeider. Er få muligheter for videreutdanning for oss dessverre. Så tror nok jeg må bevege meg ut og finne meg noe annet å gjøre. Jeg er egentlig åpen for mye:) Anonymkode: fb137...4ac Hei, hvordan gikk det med jobb? Jeg ser der jeg jobber så er det mange ambulansearbeidere som jobber på legevakt og på KAD avdelingen. Kan det være noe? Anonymkode: 74a37...ed7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå