Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere tips til behagelige og praktiske ammeklær/ammetopper som ikke koster skjorta?

Eventuelt om dere har tips om andre type klær som er godt egnet til amming?

Anonymkode: ff0bc...ded

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke legge veldig mye penger i dette sist, så syntes en ammesinglet fra hm under genseren var gull verdt. Ellers myke ammebh i 2 pack fra lindex. 

Anonymkode: e1132...b13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte vanlige singleter med tynne stropper. Dro de bare ned, puppen ble dekket av amme-bh og baby (evt gulpeklut). Ammesingletene jeg prøvde hadde så dårlig passform til meg at jeg ikke gadd bruke penger på de. Brukte mye cardigan over singlet for å slipper styre med genser. Evt fungerer det med tynn genser som du bare drar opp. 

Anonymkode: fa5ac...abf

AnonymBruker
Skrevet

Topper fra Boob, kjøpte brukt. Liker ammefunksjonen, toppene sitter utrolig godt på meg. Bruker de under graviditet, og skal fortsette etter fødselen :)
Skal også bruke vanlige singleter med tynne stropper, synes de er praktiske hjemme. (Utenfor hjemmet liker jeg best å bruke ammeklær).

Anonymkode: 46085...9c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ammebh eller ammesinglet fra hm. Vanlig topp over. 

Anonymkode: 8bb40...188

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte vanlige klær, med ammebh under. Om jeg hadde hatt mindre pupper ville jeg nok brukt ammesinglett eller myk ammebh, men jeg hadde ikke den muligheten.

Det første halvåret var ikke noe problem å bare dra opp genseren, så lenge jeg satt litt i et hjørne. Med pute, baby og flere gulpekluter var det ikke mye som vistes, og den største utfordringa var å unngå søl. 

Til amming hjemme likte jeg veldig godt slike tynne morgenkåper. Det var spesielt godt i perioder hvor amming var vanskelig, for da kunne vi lett ligge hud mot hud, uten så mye påkledning etterpå. Om baby sovnet kunne jeg bare trekke stoffet rundt baby om jeg skulle på do eller hente noe. Kombinert med jeans blir det mindre pysjamas, men jeg gikk likevel og skiftet om vi fikk besøk.

Anonymkode: 2f65a...371

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Topper fra Boob, kjøpte brukt. Liker ammefunksjonen, toppene sitter utrolig godt på meg. Bruker de under graviditet, og skal fortsette etter fødselen :)
Skal også bruke vanlige singleter med tynne stropper, synes de er praktiske hjemme. (Utenfor hjemmet liker jeg best å bruke ammeklær).

Anonymkode: 46085...9c1

Jeg sverget også til Boob. God kvalitet, har brukt de i snart to år (graviditet pluss amming) og de holder fint til et svangerskap/ammeperiode til. De er dyre nye, dog, så brukt er et godt tips. 

Anonymkode: b4853...9c7

AnonymBruker
Skrevet

Brukte stort sett bare amme-bh og ammesingleter fra KappAhl, og hadde et par t-skjorter og gensere fra boob. Aller mest brukte jeg bare vanlige klær som jeg dro opp, men det er kanskje ikke like gøy om man ammer på offentlige steder, så er kjekt å ha et par alternativer 😅

Anonymkode: fd19b...7dd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bittesmå pupper, så gikk mye uten bh under t-skjorte da jeg bare var hjemme. 

Ellers brukte jeg ammebh under vanlige klær. 

Ammesinglet ble så og si aldri brukt. 

Anonymkode: 2dd74...247

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...