Gå til innhold

Svigers ble kjempesur når vi sa han skulle bli bestefar igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer og jeg har nå to barn, og jeg et fra tidligere ekteskap. Samboer tulla med faren sin og sa at nå snart kommer det en ny baby. Svigerfar ble SUR 😳 «nei nå får dere slutte, det går ikke an!» eller noe i den duren. Så på ansiktet hans at han ble skikkelig grinete og sur. 

Altså, nå er ikke jeg gravid og vi er ferdige med barn, men enn hvis det nå hypotetisk sett var en til på vei. Da synes jeg det var en dustete måte å reagere på. Det er vel ikke hans business uansett? Synes det var en dårlig reaksjon og kommentar men siden vi satt sammen hele familien hans og spiste kake så orket jeg ikke lage enda dårligere stemning ved å si fra. Men hadde lyst. 

svigerfar har en datter som ikke har fått barn enda. Hva hvis hun blir gravid en dag, skal han blir sur da? Eller er det bare oss han klikker på? 

nei vet ikke jeg, men lurer litt på om det er normalt å bli så sur av å få et nytt barnebarn? (Jeg er ikke gravid, men OM jeg skulle vært det)

Anonymkode: a2621...424

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

sikker på at han ikke mente at dere må slutte å tulle med sånt?

Anonymkode: d1c8b...939

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reagerte samboeren din da? 

Gamle folk kan ofte virke surere enn de egentlig er tror jeg, spesielt om man ikke kjenner dem så godt.

Anonymkode: 4141e...c8b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dere har jo tre barn... Kanskje det er nok. Mange synes 2 er mer enn nok. 

Anonymkode: 15ba9...f01

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Om det er nok eller ikke er opp til foreldrene og KUN de. 

Synes det var en litt stygg måte å reagere på hvis det var seriøst ment. Er det slik at de avlaster veldig mye eller ofte har barnebarna på besøk. Noen sier jo hva de mener uten å tenke seg om først.. så det kunne jo vært en reaksjon på at han er sliten og syns det er "mange nok" barnebarn som det er. Men man sier da ikke spnt uansett mener nå jeg.....

Anonymkode: c4178...d5a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Sånt skal man ikke tulle med rett og slett!

Anonymkode: 4ba1f...1a8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

sikker på at han ikke mente at dere må slutte å tulle med sånt?

Anonymkode: d1c8b...939

Nei, tror ikke det. Uansett, dårlig unnskyldning for å reagere på den måten synes jeg. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan reagerte samboeren din da? 

Gamle folk kan ofte virke surere enn de egentlig er tror jeg, spesielt om man ikke kjenner dem så godt.

Anonymkode: 4141e...c8b

samboer sa ingenting en liten stund før han sa at han tulla. 
svigerfar er ikke gammel, han er 55 år:p har kjent han i 7 år nå. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vel ganske uvesentlig hvor mange barn DE synes er nok? De har ingen stemmerett og synes heller ikke de har rett til å reagere sånn. Om vi hadde hatt lyst på 4, 5 eller 6 barn så har de ingen stemmerett overhodet. Synes det er stygt å reagere negativt på noens graviditet, uansett hvor lite man selv synes om det. Her kunne svigers holdt maska og kjeften sin synes jeg. Fikk ikke noen bonuspoeng av meg det for å si det sånn. Ts 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Svigerfar er vel ikke så glad i barn da. 
Mulig han ser på det som ufattelig mye arbeid og ansvar 

Anonymkode: 7e079...b6c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånt skal man ikke tulle med rett og slett!

Nei de tåler det sikkert ikke da. Ny lærdom for meg. Trodde voksne folk tålte litt «dårlige» spøker i ny og ne jeg. Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Svigerfar er vel ikke så glad i barn da. 
Mulig han ser på det som ufattelig mye arbeid og ansvar 

Anonymkode: 7e079...b6c

Han har hatt barnebarnet sitt 2 ganger på overnatting, aldri passet dem utenom det. Begge gangene var også på egen initiativ. Så han arbeider seg ikke ihjel på de barnebarna for å si det sånn. Ts 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han synes sikkert ikke noe om kvinner som har barn med forskjellige menn. 

Anonymkode: 65786...ae5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei de tåler det sikkert ikke da. Ny lærdom for meg. Trodde voksne folk tålte litt «dårlige» spøker i ny og ne jeg. Ts 

Å spøke med graviditet er ikke en «dårlig» spøk, det er en DÅRLIG spøk! Jeg håper ikke du eller mannen din drar sånne spøker med folk på deres egne aldre, for det kan være veldig sårt om det da er noen som faktisk sliter med å bli gravid og så kommer dere med sånne idiotiske spøker som at «nå er Kari gravid og vi skal ha en til, nei, vent litt, det var tull! Vi skal ikke ha flere likevel, hahaha!»🤮

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Passer han barna mye eller bruker mye penger på julepresanger?

Anonymkode: 6a93c...674

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Man tuller ikke med graviditet. Det er er sosialt lavmål.

Anonymkode: c528d...4d4

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å spøke med graviditet er ikke en «dårlig» spøk, det er en DÅRLIG spøk! Jeg håper ikke du eller mannen din drar sånne spøker med folk på deres egne aldre, for det kan være veldig sårt om det da er noen som faktisk sliter med å bli gravid og så kommer dere med sånne idiotiske spøker som at «nå er Kari gravid og vi skal ha en til, nei, vent litt, det var tull! Vi skal ikke ha flere likevel, hahaha!»🤮

Hehe det er ikke noe vi har til vane å spøke med nei;)

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han synes sikkert ikke noe om kvinner som har barn med forskjellige menn. 

Anonymkode: 65786...ae5

???

Anonymkode: 00924...a56

• Liker 1
Skrevet

Det var kanskje ikke helt innafor, men ingenting å lage familiedrama for. Vær heller litt raus og legg det på kontoen for ubetenksomme ting å si. 

• Liker 1
Skrevet

Livet blir trasig om man skal gå rundt og furte over hypotetiske problemstillinger. 

Nei, din svigerfar hadde muligens ikke jublet HVIS du ble gravid, men du ER ikke gravid og da har det da virkelig null betydning. 

For øvrig veldig ugreit å tulle med graviditet. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Første tanke var at de som besteforeldre har mye belastning i form av hjelp. Når det ikke er tilfelle så høres det ut som han ikke mener at dere har kapasitet til å ta dere av flere. Travle dager? Lite ro for ungene? Hvor gamle er barna? Tre små er greit å ta seg av, fire er litt travlere. Tre (fire) tenåringer er en helt annen historie, det er mye mer krevende. Kanskje han tenker fremover? Eller kanskje han ser tegn på at sønnen ikke er lykkelig i forholdet, regner med et brudd etterhvert, og derfor tenker at det ikke er lurt å få flere barn?

Anonymkode: 4510a...0bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min samboer og jeg har nå to barn, og jeg et fra tidligere ekteskap. Samboer tulla med faren sin og sa at nå snart kommer det en ny baby. Svigerfar ble SUR 😳 «nei nå får dere slutte, det går ikke an!» eller noe i den duren. Så på ansiktet hans at han ble skikkelig grinete og sur. 

Altså, nå er ikke jeg gravid og vi er ferdige med barn, men enn hvis det nå hypotetisk sett var en til på vei. Da synes jeg det var en dustete måte å reagere på. Det er vel ikke hans business uansett? Synes det var en dårlig reaksjon og kommentar men siden vi satt sammen hele familien hans og spiste kake så orket jeg ikke lage enda dårligere stemning ved å si fra. Men hadde lyst. 

svigerfar har en datter som ikke har fått barn enda. Hva hvis hun blir gravid en dag, skal han blir sur da? Eller er det bare oss han klikker på? 

nei vet ikke jeg, men lurer litt på om det er normalt å bli så sur av å få et nytt barnebarn? (Jeg er ikke gravid, men OM jeg skulle vært det)

Pleier dere å spørre svigers ofte om hjelp til barnepass og penger? Dersom de delvis blir gjort ansvarlig for ungene deres er det kanskje grunnen til reaksjonen.,

Anonymkode: a51e9...9db

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...