Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #1 Skrevet 5. september 2005 Digger den filmstjerne looken fra 50-60tallet. Hvordan skal jeg få til denne stilen gjennomført? Vil gjerne ha tips til alt fra sminke til smykker,klær, hår osv. Sleng inn ditt beste forslag, så blir jeg kjempeglad!
^me^ Skrevet 5. september 2005 #4 Skrevet 5. september 2005 (endret) her er det en artikkel: http://www.viover60.no/modules.php?name=Ne...article&sid=397 Spisse hæler og bh med spiler «Ordet statussymbol kommer inn i språket, og det kan være fin villa, nertz-pels og persianer. Håret er kort og permanentkrøllet, og vi er ekstremt kvinnelige. Det skal være store bryster og smale midjer. Korsettet er tilbake og kvinnene har bh med spiler og innlegg. Skjørtekanten når midt på leggen. Skoene har høye, spisse hæler. Det malte utseendet er «in» og vi får nylonstrømper, flytende hårshampoo, hårlakk, deoderant, kyssekte leppestift og todelt badedrakt.» Inger-Lise Finstad i boken Norske damer gjennom 100 år her er noen bilder av marilyn monroe: http://www.marilynmonroe.com/about/photos.html Endret 5. september 2005 av ^me^
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #5 Skrevet 5. september 2005 Bolero og stramme jeans pluss gullveske og sko!
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2005 #6 Skrevet 5. september 2005 Min favoritt-look! Klassisk hår, gjerne med litt bølger og fall. Ikke for speisa frisyre. Rød leppestift og sort eyeliner. Cardigans (jeg kjøper de enkle, og bytter ut knappene. Bruker gull/steiner/diamant-knapper). Drakter i tweed, kombinert med fuskpelskrage. H&M har noen nydelige tweedjakker med stor pelskrage! Brosjer og perlesmykker. Farger: sort, skitne pasteller og rødt. Tynne strømpebukser. Jeg følger ikke denne stilen slavisk, men er veldig inspirert av den.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #7 Skrevet 5. september 2005 Lilypie: Hvor på hm har de tweedjakker med fuskepels? Nettet eller i byen? Sorry at jeg blander meg i ttråden...
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #8 Skrevet 5. september 2005 Enten helbleket blond eller nesten sort hår, synes jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2005 #9 Skrevet 5. september 2005 Lilypie: Hvor på hm har de tweedjakker med fuskepels? Nettet eller i byen? Sorry at jeg blander meg i ttråden... ← De har i butikkene iallefall. Finnes i brunt, grått og sort tror jeg. Stor sjalskrage i fuskepels, en knapp og mye innsving. Ganske kort. Jeg venter bare på lønning....
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #10 Skrevet 5. september 2005 Hva er prisen på den? Hvilken farge er det på pelsen?
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2005 #11 Skrevet 5. september 2005 Hva er prisen på den? Hvilken farge er det på pelsen? ← Forskjellige farger på pelsen. Jeg har sett på den brune (litt rød/brun), og den har litt gyllen pels. Pris ca 500 kr.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #13 Skrevet 5. september 2005 Forskjellige farger på pelsen. Jeg har sett på den brune (litt rød/brun), og den har litt gyllen pels. Pris ca 500 kr. ← Å ja, den er kjempefin. Har de den på nett og mon tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå