AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Del Skrevet 19. mai 2021 En dag med sprekk...og jeg har sukkersug igjen. Spiste tre kakestykker 17.mai og en is....da har jeg ikke spist sukker på noen mnd. Skal prøve å hanke meg inn igjen...akkurat som noe skjer i hjernen,og jeg får lyst på ALT jeg ikke burde spise sjøl om jeg veit hva som er bra for meg. Mannen min sier jeg bestemmer sjøl hva jeg tenker...men det er ikke så enkelt. Blir glad for tips til motivasjon.... Anonymkode: 5ed82...e81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Del Skrevet 19. mai 2021 Finn noe annet å knaske på, gulrøtter feks. Drikk et glass med iskaldt vann. Gå deg en tur. Anonymkode: 72045...52a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #3 Del Skrevet 19. mai 2021 Ta deg sammen. Tenk på om det er verdt de par sekundene med nytelse kontra det å forbrenne det igjen. Er det verdt den dårlige samvittigheten det gir? Finn på noe. Mal, gå en tur, hagearbeid etc Man har kun seg selv å takke og man er sin egen sjef. Anonymkode: d25c9...61d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #4 Del Skrevet 19. mai 2021 Jeg kan heller ikke spise sukker uten å få ekstreme cravings etter. Mye lettere for meg å ikke spise noe enn å skulle spise litt. Så etter hver høytid hvor jeg skjeier ut i større eller mindre grad, så må jeg "avruses." Vet ikke hva råd jeg skal gi enn å lide seg gjennom det på nytt. Jeg får dog ikke samme cravings om jeg spiser frukt, yoghurt og slike søte ting, men sjokolade, kake osv. er bare å glemme. Anonymkode: a0678...62a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #5 Del Skrevet 19. mai 2021 For hjernen er sukker omtrent det samme som knark. Hjernen frigjør dopamin som f når du får raffinert sukker i systemet Min last er iskaffe, klarer ikke slutte 😅 Anonymkode: 5d0fe...913 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 19. mai 2021 #6 Del Skrevet 19. mai 2021 En sprekk varer akkurat så lenge som du lar den vare. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #7 Del Skrevet 19. mai 2021 Bare å holde ut. Jeg har det også slik etter å ha spist sukker så avstår fra det helger og alt. Moderasjon virker ikke for meg, det opprettholder suget. Men tar og spiser i besøk og andre store anledninger. Trøsten er at en kjenner igjen mønsteret etter hvert og vet det går over etter noen dager, så kan en vurdere om det er verdt å spise det kakestykket. Anonymkode: e4897...0f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Råååsa Skrevet 19. mai 2021 #8 Del Skrevet 19. mai 2021 Tenk at etter 3 uker er det over. Sett på en app på mobilen som teller ned disse ukene for deg. Gi deg selv en liten belønning når du er avruset. Og husk, du er sjefen over kroppen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #9 Del Skrevet 19. mai 2021 Ikke tenk på det som en sprekk. Det var et bevisst valg, på en spesiell dag, og det var godt. Nå betaler du prisen, og den er kanskje høyere enn du hadde trodd. Det må du se etterpå om det var verd eller ikke. For meg er det beste å bare stå i det. Kjenne at ja, nå er det vanskelig, på grensen til vondt, men det hjelper faktisk ikke å prøve å glemme det eller spise frukt. Fordelen er at det verste suget gir seg etterhvert. Det kommer gjerne i bølger. Dersom du er sulten, så spiser du mat. Er du ikke sulten, bare sugen, så kjenn på styrken det gir deg at du ikke har gitt etter. Det er bra gjort, når sukkersuget river i kroppen. Kjenn på og sett pris på den mestringsfølelsen. Anonymkode: 35f36...a59 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #10 Del Skrevet 19. mai 2021 17 mai ødela ingenting. Du ødela for deg selv og skylder på grunnlovsdagen. Anonymkode: 6be01...61b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #11 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 17 mai ødela ingenting. Du ødela for deg selv og skylder på grunnlovsdagen. Anonymkode: 6be01...61b Tror du dette er hjelpsomt, eller skal du bare trykke TS ned? «Forteller bare sannheten» er vel typisk svar, men en kan snakke med folk på en ordentlig måte. Lover deg at budskapet kommer bedre frem også om du gjør det. Anonymkode: e4897...0f3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #12 Del Skrevet 19. mai 2021 Jeg sliter med det sammen. Litt sukker, så krever det enormt med viljestyrke å holde seg unna dagene etterpå. Kan nok sammenlignes med en alkoholiker. Har imidlertid blitt bedre, 10 år etter at jeg kuttet alt. Nå kan jeg spise desserten om jeg er på besøk, og bare kjenne litt på det dagen etter. Men da må jeg ikke finne på å spise noe, for da er jeg i gang. Mitt beste tips er å kjempe knallhardt i dag, og i morgen, så blir det bedre igjen. Raskere denne gangen enn første gang du kuttet. Anonymkode: c8c74...658 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #13 Del Skrevet 19. mai 2021 Du er inne på et galt spor når du får fullstendig meltdown av noen kakestykker. Det er ikke verdens undergang å unne seg litt godt på nasjonaldagen. Anonymkode: e42a8...12b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #14 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er inne på et galt spor når du får fullstendig meltdown av noen kakestykker. Det er ikke verdens undergang å unne seg litt godt på nasjonaldagen. Anonymkode: e42a8...12b Det er veldig ulikt hvordan folk takler sukker. For en del kan det være like lurt å holde seg unna tilsatt sukker. (Frukt og lignende med naturlig sukker går som regel bra) For meg gjelder til å vurdere om kake en dag er verdt å unne seg da det fører til cravings i etterkant. For meg er det verdt det noen få dager i året. Men nå er jeg obs på kroppens reaksjon i etterkant, og det gjør det lettere å takle. Vet jeg må stå imot 2-3 dager så går det over. Så TS kan være lurt å planlegge slike dager at du spiser kake om det er viktig også vite at det går noen dager med søtsug i etterkant. Anonymkode: e4897...0f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #15 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du er inne på et galt spor når du får fullstendig meltdown av noen kakestykker. Det er ikke verdens undergang å unne seg litt godt på nasjonaldagen. Anonymkode: e42a8...12b For oss som sliter med dette handler det ikke om å skeie ut en dag. Men at sukker trigger et enormt sug, som kan sitte i over dager og uker, og ofte gjør at man går tilbake til å spise mengder. Dette med å "unne seg" forsvinner forøvrig etterhvert. Det fremstår for meg nå som et helt tåpelig begrep. Jeg kan kose meg med en god middag, selv et glass vin. Men jeg klarer nå fint å gå gjennom jul, 17.mai og påske uten fråtsing i sukker, da det rett og slett ikke gir meg noe lengre, ut over sug de påfølgende dagene. Anonymkode: c8c74...658 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #16 Del Skrevet 19. mai 2021 Tenk på hvor du var 16. mai, hvor fint det var å ikke ha cravings. Hold ut, og husk det til neste gang 17. mai har ikke ødelagt hvis du klarer å stoppe igjen nå. Anonymkode: e2d4a...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 19. mai 2021 #17 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): En dag med sprekk...og jeg har sukkersug igjen. Spiste tre kakestykker 17.mai og en is....da har jeg ikke spist sukker på noen mnd. Skal prøve å hanke meg inn igjen...akkurat som noe skjer i hjernen,og jeg får lyst på ALT jeg ikke burde spise sjøl om jeg veit hva som er bra for meg. Mannen min sier jeg bestemmer sjøl hva jeg tenker...men det er ikke så enkelt. Blir glad for tips til motivasjon.... Anonymkode: 5ed82...e81 Ikke straff deg selv, men gå videre🤗 Du har ikke gjort noen uopprettelig skade Finn ting å holde på med for å ikke tenke på mat/sukker. Spis ordentlig mat, ikke hel/halvfabrikata, sukkersug kan være tegn på at du mangler noe. Kjøp kosttilskudd med krom og magnesium. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #18 Del Skrevet 19. mai 2021 Du kan trøste deg selv med at du feiler til slutt uansett om du skal ha det synet på mat, kos og livet 🤷🏼♀️ snakkes om 3 år, vedder huset mitt på at du har gått opp og litt til 😊 Anonymkode: 5d687...147 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #19 Del Skrevet 19. mai 2021 Har en venninne som har kuttet alt sukker permanent fordi hun er som en narkoman når det kommer til stoffet☺️ En slip-up og det er rett på kjøret. Hun spiser utelukkende søte produkter med kunstig søtning. Skylder på diabetes-risiko rundt folk hun ikke kjenner, siden det ofte er spisepress. Hun er forøvrig normalvektig. Kan jo være en ide for deg også, om du stadig ramler utpå. Jeg synes det hjelper å spise sukkererter og bær for å bli kvitt søtsug, men jeg har lavt søtsug sammenlignet med de fleste tror jeg. Anonymkode: 1fed3...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #20 Del Skrevet 19. mai 2021 har det akkurat som deg. har skeiet ut alle dager etter 17 mai, og hver gang jeg koser meg med noe godt, som kake f.eks, da får jeg ekstreme cravings. Anonymkode: 3b27a...d3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå